PopUp Dinner - o cina de la care nu vrei sa te scuzi

PopUp Dinner - o cina de la care nu vrei sa te scuzi

De la o simpla cina intr-un apartament cu 3 camere, PopUp Dinner s-a raspandit prin tot Bucurestiul, facandu-si noi prieteni si fericind multe papile gustative. Am vrut sa aflam povestea celor care l-au initiat si cum a evoluat proiectul de-a lungul timpului, asa ca intre doua gustari am vorbit cu Valentin Hristu, unul dintre fondatori.

Atunci cand nu se afla la Bagel Brunch (unul dintre noii prieteni despre care ziceam) interactionand cu clientii si punand un umar la ridicarea afacerii, Vali sta pe Facebook, Instagram sau Pinterest si citeste bloguri, ca sa fie la curent cu tot ce inseamna tehnologie, gadget-uri si noi tendinte culinare.

Starter
Totul a pornit de la sugestia unei prietene bune din Londra, care a participat la o astfel de cina si a fost foarte entuziasmata dupa intreaga experienta. Cunoscand pasiunea Irinei pentru bucatarie, ne-a sugerat sa incercam o astfel de cina, pentru a vedea rezultatul. Zis si facut.

Meniu
Etapele nu au fost numeroase, totul a pornit ca o joaca, in apartamentul nostru de 3 camere din perioada aceea. Irina s-a gandit la un meniu (starter, main, desert), am creat un event pe Facebook si bineinteles ca la prima editie au participat numai prieteni. Toata lumea a fost multumita si ne-au incurajat sa continuam, apreciind priceperea Irinei. Apoi au mai urmat cateva editii la noi acasa, pentru ca in scurt timp sa incepem sa organizam in diferite locatii din Bucuresti.

Echipa din bucatarie si din jurul ei
Echipa completa este formata din Irina (bucatarul si sotia mea), Bogdan (fratele Irinei), si eu (Vali). Cand este nevoie, mai apelam la ajutoare. Avem si fotografi, ce s-au mai schimbat pe parcurs (Mircea Paun, Sergiu Valu, Cherim Latif Nadir, s.a.). Rolul Irinei este bine definit, ea ocupandu-se cu conceperea meniului si finalizarea acestuia (gatitul efectiv), Bogdan este mana mea dreapta ce ma ajuta la servire, idei de locatii, buna desfasurare a evenimentului, iar eu ma ocup de promovare, relationarea cu clientii, rezervari, PR, grafica si totodata cu servirea preparatelor in timpul cinei, degustarea de Zetea dintre felurile de mancare, tot asa, buna desfasurare a evenimentului.

Vino la cina
Scopul principal al acestor cine a fost punerea in valoare a pasiunii Irinei pentru gatit, si tot acesta a ramas si pana acum. Acesta a fost modul in care s-a ajuns de la o simpla pasiune pentru gastronomie la o diploma de bucatar, de la o cina intre prieteni la un eveniment social, in care oameni straini se aseaza la aceeasi masa, se imprietenesc si fac schimb de experiente, uniti de un lucru comun: placerea de a servi un preparat inedit intr-un mod neconventional.

Meseni
Oamenii care participa la cinele noastre sunt din toate domeniile posibile, de la banci, agentii de publicitate, imobiliare, corporatii, antreprenori, pana la artisti, bloggeri, oameni din industria fashion, cinematografie, film, etc. Chiar putem spune ca nu avem un anumit target, invitatii pe care ni-i dorim fiind persoane deschise catre nou, cu un apetit bogat, dornici de socializare.

Sarut mana pentru masa
Tin minte o postare pe Facebook a unei invitate, dupa cina, in care ne multumea din suflet pentru desertul servit, simtindu-se in extaz dupa savurarea acestuia. Cred ca era vorba de o tarta cu ciocolata alba si mure, care intr-adevar a fost extraordinara.

Cel mai mult ne place sa rasfoim cartea de oaspeti, realizata manual de cei de la Moonstore.ro, in care avem peste 50 de mesaje, ganduri si feedback-uri de la invitatii nostri. De fiecare data cand le citim mesajele, ne emotionam si realizam cat de frumos a fost din perspectiva unui invitat. Ne inclinam si ne bucuram ca a fost totul pe placul lor. Trebuie sa recunoastem, feedback negativ nu am primit pana acum, ceea ce ne dorim sa se mentina si in continuare.

Feedback-ul primit de la clientii nostri a fost motorul principal, acesta venind sincer din partea lor, si fiind foarte apreciat de catre noi. Totodata, partenerii dobanditi pe parcurs (Leonidas Fresh Belgian Chocolates, Zetea, Clou Boutique, locatiile partenere) au contribut la cresterea acestui proiect, contributie pentru care le multumim.

Desertul
Probabil cel mai important moment al proiectului a fost momentul in care a venit prima propunere de a organiza o astfel de cina intr-o locatie, in studio-ul GrooveOn (radio online) sau in nou9 (galerie de arta). Atunci am devenit cu adevarat un PopUp Dinner (o cina care apare intr-un loc, apoi dispare in cautarea altui loc). 

Un alt moment a fost acela in care am iesit cu cinele noastre in aer liber la terase si gradini, venind vara. Practic, fiecare pas facut in evolutia PopUp Dinner a fost un moment important, fiindca a contribuit la dezvoltarea organica si sincera a acestui proitect de suflet pentru noi.

Pofta vine razand
Momente haioase au fost mereu, fie ca a fost vorba de situatii cu care nu ne-am mai intalnit, de genul un preparat la care am intampinat dificultati, dar totusi am reusit sa il ducem la bun sfarsit, fie ca a fost vorba de un polonic uitat sau un ingredient lipsa dupa care a trebui sa alergam in timpul cinei. Cred ca cele mai haioase momente pentru noi sunt atunci cand farfuriile se intorc complet goale, atunci avem satisfactia cea mai mare dar ne si amuzam cel mai tare, fiindca nu avem ce spala.

Ravase norocoase
Probabil cel mai bun lucru ce ni s-a intamplat de cand ne ocupam de PopUp Dinner a venit sub forma unei propuneri de asociere cu Bagel Brunch, primul bagel shop din Romania. Atunci am capatat si o adresa fizica, un loc in care sa ne gaseasca oamenii. In aceasta asociere ne-am implicat total, venind cu echipa integral, schimbari de meniu si noi preparate adaugate precum si idei de promovare.

Produsele le-am apreciat de la bun inceput, ideea ni s-a parut interesanta si noua, si am acceptat provocarea. Asadar, daca cineva doreste sa ne gaseasca undeva, poate sa vina in Floreasca, pe str. Putul lui Zamfir, la numarul 60. La Bagel Brunch vor gasi un meniu variat, de unde pot alege cu siguranta un preparat pe placul lor (fie bageli, supe, quiche-uri, deserturi sau salate).

Promovare
PopUp Dinner a pornit si continua foarte organic, promovarea intamplandu-se pe facebook. Pe pagina noastra de Facebook sau pe Instagram (@popupdinner) dar si pe site pot vedea poze de la cinele noastre, atat cu preparatele cat si cu invitatii sau eventuri impreuna cu descrieri pentru cinele ce urmeaza.

In fiecare marti (de regula) anuntam urmatoarea cina ce va avea loc, iar miercuri gasesc detaliile si pe site. Nu am folosit metode de monetizare ale postarilor, de aceea spuneam ca totul a crescut organic, primind like-uri de la oameni chiar interesati de evenimentele noastre. Inca un lucru de mentionat, niciodata nu dam invite-uri la evenimentele noastre, cei interesati fiind nevoiti sa afle ei insisi. Cum ar arata o cina cu 20 de locuri la care sunt invitate 500 de persoane?

Nota de plata
Costul unui meniu este de 60 de lei, incluzand starter (de regula o supa crema inedita), main (un preparat pe baza de carne si garnitura, cu optiunea vegetariana disponibila – da, pentru fiecare cina) si un desert atractiv.

Tot in aceasta suma este inclusa si degustarea de Zetea, singurul brand premium de tuica si palinca autohton (dupa parerea noastra) cu o traditie de peste 100 de ani. Apreciem foarte mult acest produs, iar invitatii nostri ne dau dreptate, concluzie trasa in urma feedback-ului primit de la ei pentru Zetea (fie ca este vorba de palinca, sau despre Silvoriu, lichiorul lor natural absolut delicios, proaspat lansat pe piata).

Planuri
Gandindu-ne ca deja am acceptat aceasta asociere cu Bagel Brunch, viitorul il vedem aici momentan, incercand sa il ridicam cat mai mult si sa devina cat mai cunoscut in Bucuresti. Visam la o emisiune culinara sau la o carte de bucate cu preparatele realizate pana acum (niciun meniu nu s-a repetat la cinele noastre, asadar avem peste 50 de startere, mainuri si deserturi), dar nu refuzam visul mai indepartat de a avea un bistro al nostru, in care Irina sa isi puna in practica toate retetele la care viseaza :)

Un lucru este cert, oamenii apreciaza munca depusa pana acum, preparatele Irinei si atmosfera de la cinele noastre, cel putin asta ne-au spus mereu, si asta ne ajuta sa mergem mai departe.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related