[N.R. Simona Lazar este corespondent IQads la Golden Drum 2014 si ne spune ultimele vesti despre castigatori si highlight-uri de la seminarii.]
A inceput Golden Drum 2014. Vremea e buna, delegatii alearga incantati de la un seminar la altul si, dupa cum declara Lucka Peljhan (Executive Director, Golden Drum Competition Council), cifrele sunt si ele imbucuratoare: numarul delegatilor la festival a crescut in comparatie cu 2013, 291 de agentii din 24 de tari au inscris 1.220 de lucrari, 70% dintre lucrari au fost inscrise la Single Channel, iar 30% la Multi Channel. Este primul an cand Golden Drum ofera un Grand Prix for Good, ales dintre cele mai bune campanii sociale din regiune.
Premierea lucrarilor se face in cadrul a doua festivitati diferite. Prima festivitate are loc in seara aceasta si anunta castigatorii categoriilor Radio, Digital, Mobile, New or innovative in cadrul Single Channel si pe cei ai categoriilor Digital campaigns including Mobile campaigns, Branded content, Direct campaigns, Events si Public Relations in cadrul Multi Channel.
Vineri are loc festivitatea unde vom afla castigatorii din categoriile Film, Press, Outdoor si Design - Single Channel si Innovative Campaigns, Media si Integrated Communication Campaigns - Multi Channel.
Am facut cunostinta si cu cei doi presedinti ai juriilor de anul acesta.
Mihai Gongu (Executive Creative Director, GMP Advertising Bucharest) a fost numit presedintele juriului Single Channel in urma retragerii din motive personale a lui Andreas Pauli (Chief Creative Officer, Leo Burnett GmbH). Manfred Wappenschmidt (Creative Director, Leo Burnett Frankfurt) a completat numarul de membri ai juriului la Single Channel.
Mihai a declarat ca s-a simtit onorat sa preia functia de presedinte al juriului. Desi a fost un proces obositor, cu jurizari care s-au intins pana la 1 dimineata si cu discutii indelungate despre fiecare lucrare in parte, Mihai s-a aratat multumit de lucrarile castigatoare si de calitatea lor din acest an. Considera ca este una dintre cele mai bune editii ale festivalului de pana acum.
Andreas Dahlqvist (Presedinte, McCann Creative Leadership, Council & Chief Creative Officer, Commonwealth//McCann), presedintele juriului Multi Channel, a declarat ca jurizarea a fost fun, cu multe discutii deschise, dar si in contradictoriu. Desi spune ca este un outsider pentru ca isi desfasoara activitatea in afara regiunii CEE, a fost placut surprins de calitatea lucrarilor si de ideile puternice inscrise la festival. "Necessity is the mother of invention", a mai declarat Andreas, referindu-se la felul in care tarile din regiune reusesc sa livreze un produs creativ foarte bun cu bugete mult mai mici comparativ cu SUA sau Europa de Vest.
Tinem pumnii tuturor participantilor, may the best work win!