ReBranders 3.0: pastel, AIESEC si 20 de tineri din 14 tari de pe 5 continente

ReBranders 3.0: pastel, AIESEC si 20 de tineri din 14 tari de pe 5 continente

Tinerii romani nu sunt foarte hotarati cand vine vorba de cariere si angajatori. 2 din 3 dintre respondentii raportului YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum nu au stiut sa mentioneze o companie sau institutie  pentru care isi doresc sa lucreze. Daca ne uitam un pic la industria de comunicare, lucrurile nu stau cu mult mai bine. Problemele sunt cunoscute – toata lumea vrea experienta nu doar pe hartie. Asta nu se obtine fara niste voluntariate si, chiar dintre ele, trebuie sa stii sa selectezi intr-adevar ceva util si aplicat.

O initiativa de tipul asta e ReBranders, un program desfasurat intre 7 iulie si 25 august in Bucuresti. Proiectul apartine AIESEC si s-a desfasurat in 2014 cu sprijinul pastel, care a luat in primire pentru 3 zile nu mai putin de 20 de studenti din Mexic, Bahrain, Egipt, Australia, India, Grecia, China, Hong Kong, Turcia, Lituania, Indonezia, Japonia, Franta si Polonia.

Programul a debutat cu o prima saptamana de training-uri formative tinute de AIESEC si pastel, ce este urmata de 6 saptamani de practica in cadrul departamentelor de maketing ale mai multor companii si institutii romanesti. Mai multe ne-a povestit Dana Nae Popa (Managing Partner, pastel) si va povestim la randul nostru.

pastel meets AIESEC: cum si de ce
ReBranders marcheaza prima colaborare dintre pastel si AIESEC. pastel e o agentie gandita din vremea studentiei de cele doua fondatoare ale sale, Dana Nae Popa si Ioana Mucenic, iar relatia agentiei cu asociatiile studentesti e intretinuta prin participarea lor la evenimente specifice in calitate de speakeri sau targuri de joburi. Tinerii, in general, sunt un segment de public vizat de pastel prin activitati precum posturi deschise pentru juniori, oferte de internship-uri, ateliere si training-uri de orientare in cariera.

AIESEC, deci, a propus; pastel a acceptat. De ce alege pastel sa se implice in "cauza" tinerilor romani, dincolo de bunele intentii? Agentia vrea sa-si consolideze in imagine ideea de deschidere fata de tineri, fiind totodata interesati de a-i descoperi pe cei mai promitatori viitori Creative Directorsi, Headsi of Strategy si tot asa. In cursul ReBranders, actualul CD de la pastel, Paul Cotor, chiar pusese ochiul profesional pe o studenta chineza, desi structura programului nu a permis posibilitatea de recrutare sau internship.

Desfasurarea programului
Din saptamana destinata formarii competentelor in marketing si comunicare, studentii au petrecut nu 2 zile la pastel (cum era in plan) ci 3, la solicitarea lor. In decursul lor, studentii au participat la mai multe training-uri teoretice si practice sustinute de trainerii intr-ale advertising-ului de la pastel.

Simona Dumitru (Research & Strategic Planner) le-a vorbit despre specificul industriei de publicitate in Romania, in timp ce Ioana Mucenic (Managing Partner si Head of Strategy) si Ana Achimescu (Leader Visual Business Unit si Account Executive) i-a introdus in tainele carierelor de strategie, respectiv client service.

Nu putea tocmai creatia sa stea departe. Pe partea de practica, studentii s-au apucat de realizat sloganuri si logo-uri indrumati de echipa de creatie pastel, intre care Paul Cotor si Ramon Gorjanu-Radu (Art Director).

Daca va ganditi ce greu ar fi sa pui pe hold o agentie pentru 2 zile, aveti dreptate, doar ca lucrurile n-au stat chiar asa. Stiind de proiect cu cateva luni inainte, trainerii pastel s-au pregatit si si-au planificat muncile in consecinta. Asadar, la capitolul costuri se poate spune ca a intrat in primul rand timpul celor implicati, pe langa costurile implicite pentru desfasurararea cursurilor.

Tinerii de prin alte parti
Curiozitatile studentilor veniti de pe 5 continente erau legate in mare parte de specificul romanesc, urmand sa lucreze pe briefurile unor companii locale. Cum li s-a parut:

Tinerii de la noi
Daca mutam discutia catre tinerii romani, cei de la pastel ne spun ca, in principiu, ei nu trebuie sa astepte. Stiti cum e, ai terminat o facultate, poate un master, ai voluntariat pe aici si pe dincolo, dar nu-ti vine sa incepi sa te bagi in sufletele oamenilor si sa strigi din tot rarunchii dati-mi de munca. Va rog.

Pe langa aceasta pasivitate, care isi gaseste pe undeva prin sistemul educational radacinoasele origini, multi dintre tinerii romani sunt dezorientati cand vine vorba de cariera. Si asta nu se rezolva cu una, cu doua, ci iesind din cochilie si incercand diverse. Cum au facut acum studentii internationali veniti sa invete in Romania printr-un program de schimb de experiente.

Dar nu e de ajuns sa pui o eticheta pe tinerii romani si sa pleci linistit ca stii despre ei. Situatia asta poate fi evitata accesand raportul YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum realizat de platforma Youth Monitor, care urmareste comportamentele tinerilor punctand variatiile acestora pe o perioada mai lunga de timp.

O rezolvare a nedumeririlor poate sta in simpla participare si asimilare de experiente de orice fel pana sunt identificate niste preferinte si pasiuni in unul-doua domenii, si nu o suta. Cum a spus Dana: "La asta se rezuma: sa faci ceea ce iti place. Daca iti dai seama care este acel lucru din perioada studentiei sau dupa absolvire, atunci esti un norocos. Mai trebuie doar sa mergi pe acel drum." Sa faci ce-ti place sau sa-ti placa ceea ce faci, indiferent de greutati. Suna bine, nu?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pastel

pastel este o agentie de comunicare romaneasca cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 18 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related