Artskul: O dama misterioasa, excentrica si umblata

Artskul: O dama misterioasa, excentrica si umblata
Georgiana Toea si Alice Petrescu, cele 2 presedinte de la Artskul

Mi se intampla ceva ciudat cand ma gandesc la Artskul. [Inca] nu am fost la cursurile lor, dar uitandu-ma pe site-ul frumos, curat si misterios, iar mai apoi pe Facebook - unde ma intampina un cal cu unghii lungi si roz, si mesajul "school of hard knocks" - ma incearca o senzatie, sau poate o dorinta de personificare. Adica ma gandesc la Artskul ca la o persoana. Cum este ea (pentru ca se intampla sa fie fata)? Matura, chic, eclectica, indrazneata daca nu chiar tupeista, inteleapta, jucausa si artista. Are ceva de zis si, prin asta, atrage.

Nu stiu cat de relevant e exercitiul asta pentru realitate, dar dupa ce am vorbit cu Georgiana Toea, una dintre cele 2 presedinte de la Artskul, mi s-a intarit perceptia. Poate ca totusi aceasta imagine le portretizeaza bine atat pe ea, cat si pe Alice Petrescu, fondatoarea proiectului.

Punem pauza la fantasmagorii si ii dam play Georgianei, care o sa va proiecteze filmul Artskul in cuvinte.

Artskul management
Alice Petrescu, jurist, si Georgiana Toea, solipsist, sunt ocupantele scaunului de chairwoman la Artskul. Cand una merge la toaleta sa-si pudreze nasul, cealalta ii ia repede locul.

Ideea
Ideea a aparut in urma cu trei ani ca urmare a interogarii de sine "Si acum ce mai facem?". Clash-ul s-a produs dupa ce fiecare dintre noi a zis 'pa' cate unei corporatii, telecom, respectiv industria muzicala. Cum mai des ne intalneam la concerte Metallica decat la nuntile fostelor colege de munca comune, usor s-a iscat o amicitie, care-n anii de Artskul a alunecat in prietenie.

Artskul s-a nascut ca-n "Salvati de Clopotel", intr-o pauza, la fumat in curtea scolii, injurand directorimea. Sub forma legala a unui sincer SRL, propunem bucurestenilor de toate varstele un proiect educational tip what you see is what you get: arte si meserii predate hands on, de la artisti de meserie. Dupa eliberarea de cojoacele grele ale invatamantului romanesc, de la sat la oras, primar pana la post universitar, am pus mana sa artskuliniem Romania la standardele viitorului, dar pe calea clasica a unei scoli populare - inveti direct de la cel care stie sa faca.

Acum 3 ani, 'creativ' era un termen mai underground, in zilele noastre e arborat de toate gardurile, asa ca aspiram sa il valorificam in bani asap, mai ales ca l-am inventat! Deja scoala ar trebui sa se autosustina. Am incercat oameni si experiente, am lansat produse educationale inovatoare in piata, suntem sunate si rasfatate, e acel moment.

Echipa completa
Fondatoarele, pricepute fiecare ba in juridice (Alice), ba-n project management artistic (Georgiana), au avut parte de-a lungul vremii de un ajutor constant ce ne-a croit imaginea: Mircea Mocanu (other.ro) pe art direction. Tot Mircea a fost si profesor de Photoshop in scoala.

Pe crawl-ul de generic ruleaza profesorii nostri, majoritatea aflati la prima experienta didactica: Victor Popescu (sound design), Iulian Tanase (scris), Cristian Stanciu (Sampling), Constantin Vica (filosofie practica), DJ Undoo (Scratch), Piti (percutie), Luiza Zan (canto), Florin (pian), Flora Pop (vioara) si altii.

Urmeaza doua cursuri traznet pe care le anuntam de pe acum: "Cum sa faci un film documentar in doua zile" (cu Vlad Petri si Gabi Basalici, proaspat premiati la festivalul de film european pentru "Bucuresti, unde esti?"), pe 27-28 iunie si 5-6 iulie, si Iv cel Naiv, poezie, din toamna.

Artanu' si Flora Pop

De la idee la implementare
Pentru ca ideea a fost geniala, procesul de croire a uniformei Artskul, efervescent! Finalul verii lui 2011 ne gasea in casa pe str. Dudesti 155, facand planning, iarna a debutat primul atelier, cel de Sound Design cu Victor Popescu (BLN sau Brazda lui Novac).

Momente importante
Asezarea identitatii ne-a mancat doua luni, in paralel cu recrutarea profesorilor. Ne-am pornit sa facem cursuri pentru oamenii 'ca noi', iar comunicarea cu sine e un act de sinceritate bruta, rupi pagina dupa pagina pana sa ajungi la miez. Ne-am lansat ca la carte, campanie de Facebook - concurs cu premiu consistent si aratos (doua biciclete de la Spita), a fost un highlight adevarat ce-a spart gheata.

Apoi ne-a lovit ca n-am reusit sa dam ateliere despre care bagam mana-n foc ca sunt asteptate pe piata 'creativilor', cum ar fi cel de VJing cu Vali Chincisan si Mika Kavdanska. N-am avut pana acum un hit absolut de imagine, fluctuatii zdravene. Consumatorii de cursuri ce tin mai mult de vocatie decat de dezvoltare personala sunt mai timizi, timing-ul e esential, nu iesi din dulap in fiecare zi, dar asta-ti adauga noi layere vietii, ca petala-n trandafir.

Elevii Artskul
Artskul e-o academy of broken hearts, dar si-un club de radio amatori. Vin accounti care s-ar face copy, dar au nevoie de confirmare si exercitiu, iar confruntarea cu antrenorul de scris, Tanase, could do the trick, sau economisti pianisti, ajunsi la o maturitate si-o independenta ce le permite sa spuna "Eu stiu ce-i mai bine pentru mine, eu vreau pian!". La mai tehnicele cu electronice vin geeks, dar si gagici viitoare DJite. Romania, ti se pregateste ceva.

Despre curricula
Alegerile sunt, recunoastem, subiective. Totul porneste de la intrebarea "Pe cine stii cel mai smecher in domeniul X?". Apoi incep investigatiile ca sa ni se aseze crezurile, confirmari si din partea unor potentiali elevi c-ar vrea sa il legam fedeles pe X pe care sa-l tortureze prin gadilat pana spune tot despre arta sa, despre cum face el sa ajunga la un rezultat tangibil, dar mai pe scurtaturi.

Promovare
Cu flyerele printate la debut am sfarsit prin a impaturi oua de tara. Am tinut intotdeauna la imagine clara, care sa vorbeasca despre cine suntem si care ne sunt exigentele de la noi si de la ceilalti. Din acest motiv, am debutat cu un site in flash facut de iashido, o joaca cu butoane verde si rosu, ca la semafor, ce activau si dezactivau layerele cu informatii. Un haos originar ce trebuia ordonat odata cu transformarea din 'beta' in 'academie'. Ori logo-ul ni-i un cal albastru cu unghii rosii. Unii nu inteleg, vorba lui La Familia cu Negrutzu. Dar astfel se intampla selectia naturala a elevilor.

Cursurile le promovam prin materiale video in care profesorii exprima sub lumina reflectoarelor intentia de a face. E o legatura directa cu elevii, nu exista script, ci un om pus, uneori pentru prima data, in fata camerei. Apoi o pagina de Facebook, un grup deschis ce disemineaza mesajul mai eficient, contul de YouTube alimentat constant cu superproductii.

Nu am avut pana acum un viral, nici campanie de media, nici billboard la Romana, cine are urechi de auzit, aude. Dar am facut o scoala de vara intr-un catun fara apa curenta si ne-am autosustinut bine mersi.

Artskul Summer - catunul Muscel, 2012

Povesti si rezultate
Feedback-ul primit a fost grozav. Elevii si-au dezertat locurile de munca sa-si faca studiouri si sa scoata albume in Germania. Unul chiar a parasit armata si a plecat in lume, iar acum face academie de sound design. Parteneriate notabile, unul cu Indygen si urmeaza un workshop de Scratch la cel mai mare festival de muzica de anul asta, Electric Castlela Electric Castle, o prezenta la Romanian Design Week. In rest, ne-am tinut libere de branduri.

Investitii
Artskul are un Mecena. Speram sa fie rasplatit nu doar in ceruri, dar chiar si pe pamant, intr-un viitor apropiat. Artskul vinde skill, dar si placere, ori un business cladit pe self-indulgence e greu de monetizat. Niciuna dintre noi n-are pregatire de om de afaceri, dar primim ponturi, scule, servicii moca, vom face milionul de dolari. Investiti sentimente in Artskul acum!

Monetizare
Sursele de venit, pana acum, au fost aproape exclusiv incasari din vanzarea cursurilor catre consumatorii lor, elevii. Putine alte 'proiecte speciale', dar focusul, de azi inainte, ne-am prins, trebuie sa fie pe clienti mari, iar elevii, doar bursieri. Avem toate-n casa. Putem genera audio, video, text, spectacol, trebuie doar sa netezim calea unor oameni generatori catre alti oameni in nevoie de produsele lor. La un moment dat ne lovise sa ne facem 'butic' de publicitate, cu preturi de dumping si alte siretlicuri, cum ar fi calitate. Inca e undeva in spatele mintii acest gand.

Decizia de pret
In functie de daca si-ar permite lumea sau ba. Incercam sa tragem pragurile cat se poate de jos, chiar daca o casa pe strada Paris, sediul scolii, cu cheltuiala se tine. Investitia initiala nu a fost recuperata pana in prezent.

Concert Pandrea la Artskul

Surse de motivatie
Acele testimoniale ce pozitioneaza produsul nostru pe un rang superior iaurtului Activia. Cu Artskul scapi de constipatie pe loc si de tot.

Artskul pe viitor
Speram sa pastram Artskul in zona de produs puternic de tot pe inspiratie si conector de oameni ce impreuna pot face muzica, o carte sau chiar dragoste, dar sa gasim calea sa si produca cash, alimentator de chirii si echipament si cafea si ceai forever free pentru ai nostri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related