Comunicarea interna tace si face. Fara PR blitz-uri si endorsement de la vedete, ea rezolva probleme la fel de importante ca nevoia de crestere a awareness-ului despre un produs, cum ar fi motivarea angajatilor si crearea unui mediu de lucru in care acestia chiar vor sa se afle. Mai multe despre comunicarea interna si despre cum se pot transforma angajatii in brand ambassadors pentru companie puteti afla din cadrul conferintei Brand and Communities 2014 – From groups to groupies, eveniment marca SMARK KnowHow care va avea loc intre 7 si 8 mai la UniCredit Tower. Pana la infuzia de know-how din mai, sa admiram cateva exemple de campanii de comunicare interna premiate in cadrul diferitor competitii internationale de PR din ultimii ani.
Incepem cu o campanie premiata in cadrul SABRE 2013, la categoria Best Employee Communications si medaliata cu Argint la categoria Internal Communication la Cannes Lions 2012. "Plumbers without borders" a fost dezvoltata intern pentru Comfort, o franciza suedeza de instalatori. Scopul campaniei a fost crearea unei comunitati de instalatori care sa simta ca fac ceva important, la fel ca pompierii sau politistii: ca salveaza vieti. Astfel, in parteneriat cu un ONG (SOS-Kinderdorf), instalatorii Comfort au creat un purificator special pentru apa, care a fost trimis in Bulgaria, Lituania si Benin. Campania continua.
O alta campanie premiata, de data aceasta in cadrul PR Week US Awards 2013, este cea dezvoltata de agentia Ruder Finn pentru grupul bancar Citi cu ocazia aniversarii a 200 de ani de la fondarea acestuia. Obiectivul acesteia a fost sarbatorirea diversitatii celor 260.000 de angajati, fiind atins printr-o serie de programe dedicate lor. Acestia au fost invitati sa participe la filmarea unui videoclip, sa participe la un concurs sportiv si la unul foto, sa se ofere drept voluntari in cadrul unei zile globale a comunitatii. Printre rezultate: videoclipul muzical care sarbatorea Citi a adunat peste 60.000 de vizualizari, peste 100.000 de angajati s-au implicat in competitia foto si 43.000 in cea sportiva. Astfel, la sfarsitul campaniei 99.75% dintre angajatii grupului stiau de aniversarea de 200 de ani a Citi.
Clipul prin care Citi anunta sarbatorirea a 200 de ani de la infiintare
Campania de comunicare interna pentru Liverpool Community Health NHS Trust (LCH Trust), dezvoltata de departamentul de comunicare al companiei impreuna cu agentia Splinter Design, a fost premiata in cadrul PR Week Awards 2013 din Londra. Campania isi propunea sa ii convinga pe angajati sa se vaccineze importiva gripei printr-o serie de vizualuri in stilul celor din anii `50, care le vorbeau acestora despre importanta vaccinului. Posterelor care au fost lipite prin sediul LCH si care au fost distribuite pe retelele sociale si pe intranetul companiei li s-au adaugat: un clip ce a circulat pe intranetul organizatiei si care-i arata pe managerii mai multor departamente vaccinandu-se, invitatii pentru vaccinare pe fluturasii de salariu ai angajatilor si alegerea, din randul angajatilor, a unor endorseri ai vaccinurilor. Printre rezultate: 71% dintre membrii LCH s-au vaccinat impotriva gripei, cu 24% mai multi decat in anul precedent.
Incheiem cu doua campanii romanesti de comunicare interna premiate. Prima dintre ele a fost premiata in cadrul Romanian PR Awards 2013, unde a obtinut Golden Award for Excellence la categoria Comunicare Interna. "Brutaria de fapte bune" este campania prin care BCR si-a incurajat angajatii sa se ofere voluntari si sa se implice in dezvoltarea comunitatii. Proiectul reprezinta o competitie intre angajati, care trebuie sa vina cu idei pentru rezolvarea unor probleme ale comunitatii ce tin de educatie, mediu, social, protectia animalelor sau sanatate.
O alta campanie romaneasca de comunicare interna ce a fost premiata este "Play to Win", dezvoltata de Coca-Cola HBC Romania si Image PR. "Play to Win" este un program de comunicare interna ce isi propune sa faciliteze schimbarea culturii organizationale in cadrul Coca-Cola HBC Romania, care a fost premiat in 2013 in cadrul LACP Magellan Awards. Competitia este organizata de Liga Americana a Profesionistilor in Comunicare (LACP). Programul Coca-Cola a fost demarat in 2012 si a continuat in 2013. Pe langa Platinum Award-ul castigat, Play to Win a primit si distinctia speciala de Most engaging program.
Discutia despre cum se transforma angajatii intr-o comunitate continua la Brands & Communities 2014. Cei inscrisi pana pe 25 aprilie pot beneficia de un discount early bird de 20%.
Brands & Communities 2014 este un eveniment care face parte din seria SMARK KnowHow, antrenat de Ascendis, depozitat de Euroministorage si aromat de NESCAFE. Strategi ai datelor sunt Spoon.
Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Agrafa, Forbes, Wall-Street, HotNews, Ziare.com, Business24, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, The Institute, IAA, UAPR, Catavencii, BestJobs, Zumzi, Port.ro, 24FUN, Itsy Bitsy, Radio Guerrilla.