Ogilvy PR Worldwide: principalele trenduri in PR pentru 2014

Ogilvy PR Worldwide: principalele trenduri in PR pentru 2014

Cat de importante sunt vizualurile, cum sa abordezi un jurnalist, cum va evolua "The Internet of Things” si ce asteapta consumatorii de la continutul oferit de branduri- la toate aceste intrebari raspunde Jennifer Risi  (Managing Director, Ogilvy Media Influence Group, Head of Media Relations, North American Communications), intr-un clip online publicat pe canalul de YouTube al Ogilvy PR Worldwide.

Profesionistii din domeniul Relatiilor Publice incep sa isi dea seama ca stirile printate si comunicatele de presa isi pierd din importanta in fata unor vizualuri mai engaging, a infograficelor sau a clipurilor care devin virale prin intermediul unor canale precum YouTube, spune Jennifer Risi. Este necesar ca profesionistii sa fie capabili sa isi adapteze mesajul la cat mai multe canale, digitalizarea presupunand ca informatiile diseminate sa fie usor de inteles si de dat mai departe. Comunicarea vizuala ajuta consumatorul, mereu conectat si mereu grabit,  sa consume rapid si mareste sansele ca acesta sa dea informatia mai departe.

Intr-o era in care competitia e din ce in ce mai mare, este dificil sa iesi in evidenta si sa atragi atentia influencerilor din media. Cei mai priceputi din industrie au inteles ca e nevoie sa incorporezi social media si crearea de content in intreaga strategie de comunicare. Astazi, e vorba de crearea de conexiuni, nu doar de a trimite o stire catre jurnalisti, adauga Jennifer Risi. Desi majoritatea reporterilor prefera sa fie contactati prin telefon sau pe mail, sunt dispusi sa comunice si prin intermediul retelelor sociale. Cheia succesului este sa contruiesti relatii cu jurnalistii si sa intelegi cum prefera acestia sa fie abordati.

The Internet of Things (fenomen care va face ca device-urile sa fie interconectate si adaptate la comportamentul utilizatorului pentru a fi cat mai eficiente) continua sa fie un trend ascendent in 2014, pe masura ce costurile scad si accesibilitatea creste. Conform unui studiu ABI, pana in anul 2020 se estimeaza ca peste 30 de miliarde de device-uri vor fi conectate wireless la internetul lucrurilor. Business-urile vor trebui sa devina mai creative in crearea de obiecte promotionale, datorita abilitatii unor branduri de a-si aduce povestile din lumea digitala in viata reala cu device-uri precum Google Glass. Pe masura ce gadget-urile de purtat devin mai accesibile, profesionistii din PR trebuie sa fie pregatiti sa atinga mai multe publicuri in moduri noi si surprinzatoare, continua Jennifer Risi.

"Astazi, nu e vorba numai de cum creezi buzz, ci de cum dezvolti afacerea clientului."

In 2013, contentul s-a aflat in topul piramidei PR-ului. Odata cu acest lucru, reactiile impotriva content marketingului s-au amplificat. Consumatorii au inceput sa critice in mod public continutul fara valoare, iar era push marketingului a luat sfarsit, afirma Jennifer Risi. Consumatorii vor un continut interesant, educational si captivant, iar cei care vor respecta aceste reguli vor fi cei ale caror afaceri vor lua cel mai mare avant.

In timp ce oamenilor din relatii publice li se cere maximizarea rezultatelor si justificarea cheltuielilor, oamenii din marketing sunt din ce in ce mai mult adeptii masurarii campaniilor, mesajelor si rezultatelor, spune Jennifer Risi.

Fara indoiala, se intrevad multe schimbari la orizont anul acesta. In acelasi timp, profesionistii au la dispozitie mai multe ustensile decat oricand pentru a-si ajuta clientii sa faca trecerea de la un simplu comunicat de presa la o intreaga poveste spusa de brand.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related