Cum arata un festival local de publicitate respectat si inainte, si dupa gala de premiere? Dezbatem problema cu membrii juriului celei de-a doua editii ADC*RO Awards si vedem rezultatele pe 2 decembrie, la gala. Aflati parerea Corinei Barladeanu, General Manager la 2activePR si membru al juriului la categoria PR.
Cum arata un festival local respectat de oamenii din industrie
In ultima vreme am fost martorii unei ascensiuni a nivelului de interes manifestat fata de evenimentele specializate ale industriei noastre. Daca inainte existau poate doar 1-2 conferinte majore, in prezent exista deja o traditie de cativa ani in organizarea unor evenimente dedicate anumitor nise din domeniul comunicarii. Mai mult, digitalul prinde avant si isi separa fagasul cu propriile workshop-uri, competitii si isi impune proprii key opinion leaders, majoritatea avand o activitate intensa in social media.
Pe de alta parte, advertising-ul romanesc si-a castigat respectul prin participarea constanta la festivaluri de renume international si prin adjudecarea unor premii de valoare, inclusiv Cannes Lions. Daca, la nivel global, festivalurile reunesc oameni de top din comunicare, atunci iata ca si la noi se intampla asta. Mai mult, asa cum ne asteptam, competitia este la fel de dura ca in afara, iar studiile de caz ofera inspiratie colegilor din domeniu, exact asa cum ar trebui sa fie.
Ce face, ce nu face
Pune accent pe creativitate si pe rezultatele specialistilor din comunicare. ADC*RO Awards este una dintre competitiile locale care tine cont de acesti parametri, iar in cadrul acestui festival, marca Art Directors Club of Romania, este promovata si premiata excelenta in publicitate si design. In plus, un aspect deloc de neglijat consta in educarea viitorilor juniori din industrie prin proiectele on-going ale clubului.
Pe scurt, pot spune ca un festival local trebuie sa promoveze valorile de baza ale industriei in care activam, sa ofere inspiratie prin creativitate si sa educe intr-o mare masura, astfel incat sa imbunatateasca performanta profesionistilor din domeniu.
Ce se intampla, ce nu se intampla
In general, ne asteptam ca nivelul lucrarilor de festival sa creasca de la un an la altul, iar asta inseamna ca sunt setate anumite standarde, ceea ce este normal sa se intample atat pe plan international, cat si local. Daca in campaniile pe care le facem suntem ghidati de insight-uri de la consumatori si de trend-urile din piata, o competitie aduce cu sine inspiratie si “retete de asa da”. Tot la capitolul “ce se intampla” as putea trece si efectele post-event: creativii isi reiau activitatea intr-un mod diferit, adaugand un plus de autenticitate in ceea ce fac, fie ca vorbim de strategii, de research sau, extrapoland, de comunicare integrata.