Cum arata un festival local de publicitate respectat si inainte, si dupa gala de premiere? Dezbatem problema cu membrii juriului celei de-a doua editii ADC*RO Awards si vedem rezultatele pe 2 decembrie, la gala. Aflati parerea Oanei Bulexa, Co-Managing Director la THE PRACTICE si membru al juriului la categoria PR.
Cum arata un festival local respectat de oamenii din industrie
Un festival care sa nu fie "local" decat in titlu. Un festival romanesc, dar care sa nu faca lucrurile “romaneste”. Un festival corect, transparent, echilibrat, profesionist, obiectiv, preocupat sa valorizeze performanta adevarata, nu prieteniile de culise.
Vestea buna este ca avem deja cateva astfel de festivaluri in Romania.
Ce face, ce nu face
Ce face? Iti da, sau ar trebui sa iti dea, inspiratie. Un festival bun trebuie sa fie conectat la industria de comunicare internationala, trebuie sa puna umarul sa ridice industria locala la cele mai inalte standarde, trebuie sa aduca impreuna minti luminate, trebuie sa aduca in discutie cele mai importante tendinte in comunicare, trebuie sa creeze dezbateri constructive, dialog, vibe bun.
Daca se rezuma la o simpla competitie din care cei mai informati ies juratii, din simplul motiv ca sunt singurii care au acces la toate campaniile, atunci n-am facut nimic.
Ce nu face? Nu-ti baga in traista. Nu iti da retete si nici sabloane, nu te invata cum sa faci, nu face treaba in locul tau, nu te scuteste sa te trezesti maine dimineata si sa muncesti pe branci ca sa iasa lucrurile bine sa (mai) iei un premiu si la anul.
Ce se intampla, ce nu se intampla
Riscam sa pierdem uneori din entuziasm, din bucuria de a fi trecut printr-o experienta utila cum e cea a participarii intr-o competitie. Si sa castigam in incrancenare, in uitatul peste gard la capra vecinului, in subiectivism, in carcoteala.