Informatii relationate cu Grolsch

Istoria Grolsch - 400 de ani in slujba experimentalistilor

De la experimentul cu doua tipuri de hamei la fabrica ultra moderna

Secolul al XVII-lea a fost revolutionar pentru stiinta: a devenit secolul introducerii geometriei analitice, logaritmilor si cifrelor arabe, al descoperirii gravitatiei, al inventiei telescopului, microscopului, barometrului si termometrului. Este secolul in care, se pare, Galileo Galilei a pus la cale unul dintre cele mai faimoase experimente stiintifice – corpurile cu mase diferite, care cad din turnul din Pisa. Secolul al XVII-lea este totodata gazda altui experiment extraordinar care avea sa ne aduca astazi bautura din hamei pe care o cunoastem cu totii drept sustinatoare a creativitatii si mandru sponsor al experimentatistilor – berea Grolsch.

O bere experimentalista nu putea fi decat rezultatul unui experiment. Grolsch a fost creata in 1615 de catre Petru Cuyper care, in fabrica de bere a tatalui sau, a decis sa amestece doua tipuri de hamei pentru a face o bautura cu o aroma speciala. S-a numit Grolsch, dupa orasul care gazduia fabrica de bere – Grol, astazi Groenlo (Estul Olandei).

Mai bine de 200 de ani mai tarziu, in 1895, Theo de Groen a preluat conducerea fabricii de bere de la Grol. In 1897 a fost creata sticla de jumatate de litru Grolsch, care se inchidea cu un con de ceramica, un inel de cauciuc si mecanismul specific de sarma – swingtop. Istoria brandului Grolsch a fost astfel marcata de cuvintele lui Theo de Groen: "Berea mea merita o sticla speciala".

 

Inconfundabilul ambalaj Grolsch a fost creat pornind tot cu un experiment – primul proiect de crowdsourcing realizat pe tema designului unei sticle de bere. Putine branduri au pastrat modul de ambalare intact de-a lungul timpului, iar Grolsch este singura care mai foloseste astazi sistemul de deschidere swingtop.

In 1895 au fost deschise doua berarii Grolsch: beraria Klock din orasul Grol si beraria Enschede din apropierea orasului cu acelasi nume. Pe 7 aprilie 2004 a fost inaugurata beraria Grolsch din Enschede care le-a inlocuit pe cele de dinaintea ei, crearea fabricii de bere ultramoderne desfasurandu-se pe parcursul a 17 ani. O investitie de timp care s-a dovedit importanta pentru ca beraria ofera acum consumatorilor adevarata experienta Grolsch: spre exemplu, o conducta de 7 kilometri a fost construita pentru a aduce apa din izvorul folosit pentru fabricarea berii in urma cu 300 de ani.

 

Reteta berii Grolsch 

Grolsch este renumita pentru gustul distinct al sortimentului de bere. Legenda spune ca unicitatea gustului Grolsch se datoreaza unui anumit tip de drojdie de bere, cunoscut de Theo de Groen, care le-a impartasit secretul doar celor trei fii ai sai. La randul lor, acestia au ascuns propriile mostre de drojdie in trei orase diferite pentru a pastra unicitatea gustului Grolsch.

La crearea gustului special Grolsch contribuie si reteta folosita de catre maestrii berari. Apa extrasa din puturile sapate la 200 de metri adancime este amestecata cu orz din malt 100% pur. La inceputul procesului se adauga un amestec de hamei, iar mai tarziu este inclus si hameiul Hallertau Perle pentru a conferi o aroma caracteristica berii. Pasul urmator consta in adaugarea tipului unic de drojdie. Urmeaza un proces lung de fermentare si asteptarea. Berea capata la final o culoare aurie si o alcoolemie de 5%.

Berea oficiala a artelor contemporane 

Pentru o bere cu o traditie atat de bogata, Grolsch nu este un brand conservator, ci imbratiseaza creativitatea si incurajeaza experimentalismul, sustine originalitatea si formele libere de expresie. Prin urmare, Grolsch se incadreaza in mod natural in peisajul festivalurilor internationale de arta si cultura contemporana, ca parte componenta a miscarii pentru inovatie, crearea unei noi mentalitati si viziuni. Brandul isi asuma cu discretie rolul unui mediator cultural, creand moduri de a face arta, in toate formele ei, mai accestibila pentru publicul larg. Astfel, Grolsch si-a castigat, atat in Europa cat si peste ocean, titlul de "Berea oficiala a artelor contemporane".

 

 

 

Printre proiectele care atesta valorile si spiritul brandului este Grolsch Film Works, care incurajeaza spiritul, inspiratia si talentul din industria de film independenta. In felul acesta, Grolsch contribuie la promovarea regizorilor, actorilor si producatorilor reiterandu-si totodata crezul in originalitate, creativitate si ideea de experiment. Un experiment reusit a fost filmul The Fourth Dimension, care a fost lansat la Festivalul International de Film din San Francisco si ecranizat la Tribeca Film Festival din New York si la OFF PLUS CAMERA FILM FESTIVAL din Krakovia, Polonia. Harmony Korine (SUA), Alexsei Fedorchenko (Rusia) si Jan Kwiecinski (Polonia) au creat trei parti diferite ale filmului, fiecare cate un scurtmetraj de 30 de minute cuprinzand viziunea proprie despre "a patra dimensiune".

Grolsch a mai sustinut si New York Swingtop Art Program, ajuns la cea de-a 5-a editie, Los Angeles Art Week, serile First Fridays din Chicago, festivalul de design Indaba in Africa de Sud, Art Basel in Miami Beach, Free Form Festival in Polonia. In plus, Grolsch a initiat propriile demersuri pentru promovarea culturii si artei: cunoscutele festivaluri urbane care promoveaza artistii independenti si muzica alternativa, care au loc in Lisabona, Paris, Stockholm, Sofia sau Gothenburg.

Grolsch in Romania 

Grolsch a ajuns pe piata romaneasca in 2010 si s-a facut remarcat in categorie inca de la inceput, cu campanii care i-au atestat pozitionarea si au imprimat in memoria publicului valorile, credintele si scopurile brandului. Sustinand cu tarie ca doreste sa fie alaturi de "oamenii speciali, autentici, cu substanta si personalitate puternica de aici".

Grolsch si-a indeplinit promisiunea mai intai prin campania interactiva "Bucharest by Hand" si continuarea ei in mediul offline, campania "Change the city with creativity". Prima campanie a incurajat publicul sa incarce pe o harta virtuala propria reinterpretare a locului preferat din oras, harta devenind astfel o forma de colaj artistic. Pentru inspiratie, utilizatorii au putut vedea reinterpretarile incarcate pe platforma de catre Alex Galmeanu, Yvat , Noper si Dragos Bucurenci, fie fotografii, fie ilustratii, fie piese, fie cuvinte. Campania a atras peste 300 de inscrieri si 15.000 de vizitatori unici ai site-ului in doua luni, iar trei dintre lucrarile cele mai reusite au fost expuse in Piata Romana si in Piata Universitatii.

Ideile din "Bucharest By Hand" au fost duse mai departe in mediul offline, Grolsch transformand metroul, RATB-ul si chiar strada in podiumuri pentru diferite tipuri de spectacol. Astfel, publicul s-a putut bucura de cinema la metrou (mai exact, scurtmetraje la Piata Victoriei), teatru in autobuz si muzica in strada (cu saxofon, harpa, contrabas). Iar la finalul campaniei lucrarile de pe "Bucharest by Hand" au fost scoase in strada timp de doua zile intr-un mic festival-expozitie dedicat locurilor frumoase din oras.

 

 

Premii Grolsch 

Laboratoarele Grolsch au lucrat constant pentru cucerirea publicului tinta din intreaga lume. Intre timp, Grolsch a reusit sa cucereasca si cateva trofee. Pentru trei ani consecutivi (1995, 1996 si 1997) au fost premiati in cadrul World Beer Championships (Statele Unite), in 1996 si 1997 in cadrul Sial d'Or (Franta), au primit The American Taste Award (in California) si cu fost premiati in cadrul World Beer Cup (New York) in 2000. In 2001, Grolsch a castigat un trofeu si la Elsie Awards (Canada) si unul la Worldstar Award - World Packaging Organisation, Spania.

Pentru inca putin din adevaratul spirit experimentalist, idei inovatoare si creativitate lipsita de frontiere, puteti urmari activitatile Grolsch si pe Grolsch.ro si experimentalist.ro.

mai mult »