Preconceptia legata de tineri a fost parca dintotdeauna ca sunt lenesi si nu sunt atat de dispusi sa munceasca pentru bani, cat sunt dispusi sa-i risipeasca, poetic fie spus. Mai ales pe toate gadget-urile care zboara in sus si-n jos in ziua de azi, si le distrag atentia de la lucrurile "importante" in viata.
Dar, cum am descoperit noi pe strazile din Bucuresti intr-o frumoasa zi de vara, banii si indepedenta financiara se claseaza sus pe lista de prioritati a nativilor digitali, celor carora tehnologia le-a devenit o prelungire fireasca a corpului. Chiar adolescentii care-si petrec vremea pe la McDonald's si KFC sunt dornici sa munceasca ca sa-si cumpere lucruri considerate mai putin necesare de parinti. Atmosfera e in general plina de constiinciozitate, fie la scoala, fie la serviciu. Mai, sa fie.
Dar nu vorbim doar din auzite. Informatiile verificate se gasesc in raportul de cercetare Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania. Cele 2 segmente de varsta vizate de raport – 14-18 ani, respectiv 19-24 de ani, exploreaza atat sursele, cat si directiile bugetelor lor, oferind o imagine coerenta tanarului roman din perspectiva banilor si intereselor sale. Cercetarea cantitativa si calitativa a fost realizata de 1424 si Cult Market Research si este sustinuta de IQads.