Mihaela Radulescu e vedeta, o tipa eco, dar e si om de afaceri, e mama si pana nu de mult era si sotie. Prezentatoarea "Duminicii in familie" era pana de curand in ton cu imaginea femeii "de casa". Din ipostaza asta a endorsat branduri ca Omo sau Floriol. Si totusi, eu nu mi-o pot imagina pe Raduleasca o gospodina cu sort si tava de prajituri in brate.
Ei i se potriveste mai bine stralucirea Pantene, si parca era chiar naturala cand vorbea despre samponul minune in spotul cu pricina. In schimb, alaturarea dintre imaginea ei cu aura glamour si domeniul financiar, asa cum s-a incercat prin reclama Aviva n-a adus rezultate colosale companiei (Aviva a obtinut 8,1 % din totalul adeziunilor la fondurile obligatorii de pensii private, conform unui studiu Capital).
Pe de alta parte, modul in care a ales sa spuna "stop fumat" i se potriveste la fix.
E ea: Mihaela care socheaza, care nu se rusineaza cu corpul ei, care isi permite un iubit cu 10 ani mai tanar (chit ca bloggerii s-au repezit sa dea vina pe photoshop pentru formele perfecte afisate in printuri). E Mihaela, care e inainte de toate femeie, si apoi vedeta, om de afaceri, mama, sotie / iubita. E Mihaela care sustine ca ii pasa, e Mihaela care vrea sa schimbe ceva si Mihaela care are tupeu.
Campania asta i se potriveste si nu-i de mirare ca a ales sa scrie si sloganul tot ea: "Fumatul chiar este singura ta placere?" Nu zic ca nu se pricepe la scris, caci cititorii i-au validat talentul atunci cand editura Polirom a inregistrat incasari record cu "lucrurile simple" pe care le-a scris in cartea ei. Dar daca ma uit in ograda vecinului, vad un contrast intre ideea directa, curajoasa, dar simpla pe care o exprima campania romaneasca, si demersurile elaborate prin care fumatorii sunt indemnati sa renunte la acest obicei, in strainatate.
Unghiul de abordare in SUA a mizat pe prezentarae unor cazuri concrete - victime ale fumatului: un barbat diagnosticat cu cancer laringian sau o femeie care a suferit 20 de amputari.Testimonialele au fost folosite si in alte campanii, de pilda acest ad din Marea Britanie. Tot din perspectiva riscurilor la care se expun fumatorii, a fost realizata si o componenta a campaniei din SUA avand drept subiect fumatul pasiv la care sunt expusi copiii. (1, 2, 3, 4). Aruncand un ochi in miezul problemei, un spot realizat de Health Promotion Agency for Northern Ireland, parte a unei campanii desfasurate in perioada 2002 - 2004, subliniaza urmarile fumatului, mizand tot pe ideea efectelor nefaste ale fumatului asupra organismului uman.
Pe de alta parte, romanul are rezerve cand vine vorba de astfel de avertismente, reticenta de care s-au lovit si initiatorii programului care a dus la designul noilor pachete de tigari, cu acele imagini mai mult sau mai putin socante. Apropo de asta, in SUA este in plina desfasurare o campanie avand drept slogan "Cigarrettes are eating you alive", cu imagini similare pe cutii de chibrituri.
Dar revenind, desi initial ma gandeam sa subliniez ca e simplista o campanie unde sloganul se face dupa ureche si nu dupa un research de agentie, acum stau sa ma gandesc ca poate Raduleasca a obtinut intuitiv un insight pretios: poate ca pe romani mai bine ii lovesti unde ii doare cel mai tare. Poate ca daca le spui ca fumatul duce la impotenta o sa le provoci remuscari chiar si (sau tocmai) la "tigara de dupa". Si poate ca nu e cazul sa le arati imagini cu tumori si chestii care sa provoace repulsie, si poate ca o femeie frumoasa le atrage atentia mai mult. Sigur, ar mai fi o problema: care e targetul campaniei? Ca nu stiu cat de mult mai conteaza subiectul potenta pentru pensionari. Oricum, ideea cu impotenta a mai fost folosita intr-un spot britanic, doar ca protagonistul n-a avut curaj sa arate decat doua degete.
Pana una alta, Mihaela Radulescu a demonstrat o data in plus ca are curaj, ca ii place sa fie in centrul atentiei, ca nu-i este rusine si ca tonusul si-l pastreaza si la varsta de 39 de ani, chiar si in ispostaza de mama si sotie, la vremea respectiva... Dar, de fapt, incepe sa fie din ce in ce mai plauzibila atata pofta de viata cata vreme Mihaela e inca in "saptamana oarba" dupa noul iubit.
Pe scurt, campania anti-fumat o ajuta pe Mihaela ca personal branding, ii sustine imaginea de femeie independenta, care face ce vrea si are mereu ceva de spus lumii, iar pentru fumatori e inca un sfat, unul din multele, inca o mustrare - a cata oare? -, dar cel putin e spusa cu aplomb.
Comentarii
Sa n u m a i faci ceva nu e un scop.
Sa ai un soi de incredere absoluta in simboluri destul de evident erotice, cum sunt acesti chiloti rosii, imi pare o miza perdanta.
Deci blame it on the agency ca n-a inteles.
silverkit.wordpress
doi: e o campanie inutila atata vreme cat atinge doar pustanii de liceu care poate considera ca inca mai are bulane misto la varsta ei.
trei: cu ce e asta mai buna si cu ce autoritate morala poate convinge cand se vede in cate scandaluri s-a bagat.
si patru: Romaniaaa, hai la toaleta!
Da, pe om tre sa-l loveste acolo unde-l doare: ": "Fumatul chiar este singura ta placere?" . Daca stam sa gindim financiar, unii chiar numa' placerea asta o au. Nu ma refer la cei la care sexu' a devenit o amintire, ci chiar cei care si-au redus viata la ACEASTA placere.
Nu uitati ca fumatul e un comportament adictiv si mai bine x-ulescu perpetueaza un comportament adictiv de tip fumat, decit unu' sexual la care motorul il poate lasa cind e lumea mai minunata.
Ginditi asa: E o intrebare numa' bine pusa, directa, fara aluzie la vreun gen anume, fumatu' e o adictie universala ptr. oameni, fie ei barbati, fie femei
Citesti si iti dai seama ca cel care a scris gandeste incet.... , sper ca nu lucrezi la o agentie la fel de buna ca cea care a facut campania antifumat . . .
Sunt nr 13 la comentarii , as vrea sa mai scriu ceva dar sunt asa plin de cuvantul "vedeta" incat schimb tinta . . . , Iqads poate gasi si subiecte interesante ?
Am observat ca nu va documetati destul in unele "articole" , ce doriti sa mai demonstrati . . ?
Apropo a-ti invatat invatat sa folositi VLC-ul cum trebuie , adica nu fas de organizare la ADfel sau .... .
Sa auzim de bine sau de "buni" !
in franta a existat pe vremuri o campanie cu titlul "fumatul ucide lent", sub care un graffitian a replicat prompt "nu ma grabesc".
in concluzie, campania mi se pare tare slaba pentru cat a costat...