Un gest mic, făcut la momentul potrivit, poate declanșa un efect de domino cu impact real. Jocobs știe că fiecare alegere contează, așa că vine cu o provocare simplă Mă imPLIC cu un gest 3IN1 de mic, o campanie care arată că atenția pentru natură și comunitate poate fi integrată firesc în rutina zilnică, fără eforturi complicate.
Am câștigat pitch-ul cu un concept prin care am explicat demersul sustenabil Jacobs, printr-o campanie națională promoțională Mă imPLIC cu un gest 3IN1 de mic, care creează un context în care brandul Jacobs devine parte dintr-o conversație mai mare, despre alegeri conștiente și gesturi care conteză.
Cele mai mari provocări?
Jacobs 3IN1 este un jucător bine poziționat pe piața mixurilor de cafea instant, consolidându-și prezența prin campanii naționale promoționale. Totuși, pentru prima dată, Jacobs și-a dorit să adauge un mesaj de responsabilitate campaniei – un teritoriu nou pentru brand.
“Schimbarea începe cu gesturi mici, dar cu impact mare. Prin campania ‘Mă imPLIC cu un gest 3IN1 de mic’, ne dorim să inspirăm consumatorii să integreze alegeri conștiente în viața de zi cu zi, într-un mod simplu și autentic. Nu promitem schimbări radicale peste noapte, dar știm că micile acțiuni, cumulate, pot avea un impact real. Fiecare clipă de răsfăț poate deveni astfel un pas spre sustenabilitate”, spune Oana Pătrănescu, Category Manager JDE.
Abordarea sustenabilității în marketing implică o serie de provocări. Pentru noi a fost esențial ca brandul să rămână autentic, și să încurajeze gesturi mici care, cumulate, pot avea un impact semnificativ.
„Jacobs face parte dintr-o categorie dinamică, marcată constant de promoții, iar provocarea noastră a fost bidimensională: pe de o parte strategică - să integrăm mesajele despre demersul de sustenabilitate, fără să picăm în capcana greenwashingului, iar pe de altă parte, creativă – să atragem atenția consumatorilor. Jacobs este conștient că nu poate salva planeta de unul singur, de aceea mesajul campaniei este autenic, fără overpromise și pune accentul pe realitatea concretă: sustenabilitatea începe cu fiecare alegere făcută de noi, oricât de mică”, punctează Laura Iane, Executive Creative Director pastel .
Cum este consumatorul Jacobs Mixes?
Pentru targetul nostru, mixurile de cafea sunt mai mult decât un simplu boost de energie, ele oferă și un moment de răsfăț personal. Alegerea brandului și a variantei potrivite este, de cele mai multe ori, impulsivă, fiind influențată de factori emoționali și de oportunitate. Astfel, i-am invitat să facă parte din călătoria noastră spre sustenabilitate, printr-un gest simplu: alegerea Jacobs 3IN1.
Cum am ajuns la mesajul câștigător?
După un proces riguros de brainstorming, în care am adus la masă atât creativi, cât și colegi cu noțiuni solide despre sustenabilitate, astfel încât să găsim acel sweet spot între comunicarea comercială, atractivă (pentru că vorbim despre o campanie promoțională) și adevărul despre punctul în care se află Jacobs în drumul către sustenabilitate, am găsit conceptul „Mă imPLIC cu un gest 3IN1 de mic”. Expresia „Mă imPLIC” are o dublă semnificație: face referire atât la implicarea personală, cât și la însuși produsul Jacobs 3IN1. Jocul de cuvinte „un gest 3IN1 de mic” subliniază ideea de efort minim pentru un impact pozitiv, păstrând în același timp legătura cu atributul-cheie al produsului: un format mic, compact și ușor de utilizat.
Mesajul campaniei a fost susținut de un art direction care complimentează campania promoțională. Key visualul este declinat pe toate materialele de comunicare din online și in-store. Campania este amplifcată printr-o componentă de influencer marketing, 20 de creatori de conținut fiind echipați pentru o exercusie în natură, însoțită de plicurile Jacobs 3IN1.
Promisiunea consumatorului „Mă imPLIC” este echilibrată de Jacobs care oferă, prin tragere la sorți, un circuit eco-friendly, în Munții Făgăraș, pentru 4 persoane.
- Ziua 1 – Sosire la Ferma de Biodiversitate Cobor și cină la pajistea de stejari, la apus și cazare.
- Ziua 2 – Turul fermei, activități la centrul de echitație, excursie la observatorul de urși din apropiere sau o plimbare în Pădurea Virgină din Valea Strămbei.
- Ziua 3 – Plimbare în natură cu oprire la Observatorul de faună sălbatică Bunea, unde există șansa de a vedea animalele sălbatice în habitatul lor natural.
- Ziua 4 – Drumeție împreună cu ghidul, în căutare de urme de animale sălbatice, picninc în natură și o drumeție la observatorul Comisu, de unde se va putea admira priveliștea asupra Carpaților.
- Ziua 5 – Coborâre la lacul Pecineagu și transfer înapoi la destinația dorită.
Demersul sustenabil Jacobs
De la adresarea provocărilor în cultivarea cafelei cauzate de schimbările climatice, la abordarea inegalității sociale și la condiții de muncă mai echitabile, Jacobs este, în prezent, în drumul spre 100% cafea verde provenită din surse responsabile și 100% ambalaje proiectate să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile, până în 2030.
Produsele Jacobs 3IN1 conțin cafea provenită din aprovizionare responsabilă, au profil nutrițional îmbunătățit și contribuie la reducerea cantității de ambalaj plastic aferentă producției plicurilor de cafea.
Campania promoțională poate fi găsită în magazine până pe 31 martie 2025.
Credits:
Echipa JDE Jacobs Mixes
Cristiana Petcu, In Store Activation Specialist
Daniela Udrea, Trade Promotion Specialist
Oana Patranescu, Category Manager Multi-Serve & Instants
Echipa pastel
Dana Nae Popa – Owner & Managing Director pastel
Laura Iane – Executive Creative Director
Razvan Dumitrescu – Senior Strategic Planner
Irina Prușan – Account Manager
Ioana Duca – PR&CSR Manager
Georgiana Ivan – Social Media Manager
Vlad Giogu – Art Director
Cristian Godeanu – Art Director
Alexandru Nicusor Matei – Art Director
Ana Levința - Copywriter
Ioana Penu - Copywriter
Anne Mitu – Trafic Manager
Liuba Grecea - DTP