Constanța Logo Challenge | Andreea Diaconu: Orașul Constanța înseamnă o legătură cu ai mei, un spațiu reflexiv și profund introspect

Constanța Logo Challenge | Andreea Diaconu: Orașul Constanța înseamnă o legătură cu ai mei, un spațiu reflexiv și profund introspect

Pentru Andreea Diaconu, participantă la Constanța Logo Challenge, conturul orașului este definit de amintiri: portul văzut de pe balconul bunicii, strada unde era casa bunicilor înainte să fie dărâmată în perioada ceaușistă, piața unde mânca plăcinte dobrogene în copilărie. În crearea unui logo pentru Constanța, s-a inspirat din această conexiune personală unică și a încercat să transforme harta personală în simboluri cu valoare generală. 

"Evident, relația mea cu orașul fiind atât de personală, a fost necesar să mă depărtez de universul meu subiectiv. Constanța e un fel de acasă", spune Andreea.

În propunerile ei de logo s-au întâlnit istorii personale cu repere arhitecturale, nostalgii și simboluri culturale. Cum a fost drumul de la idee la lucrările finale înscrise în concurs, povestește Andreea în rândurile de mai jos. 

 

Bio pe scurt

Am 28 de ani, sunt din Iași, dar stau în București de câțiva ani buni. Ca background sunt arhitect, dar activez ca designer în prezent.

Nu cred că pot puncta exact momentele care mi-au schimbat parcursul, cu siguranță s-au format mai degrabă ca un cumul experiențial care a generat schimbarea, nu doar secvențe individuale.

De domeniul creativ am fost interesată de când mi-am conștientizat existența, primele mele amintiri sunt cum mâzgâleam pereții casei cu creioane cerate. Sună ușor trivial, dar cred că a început natural. De design per-se am devenit interesată în timpul facultății mai mult. La multe predări la atelier prioritizam grafica în defavoarea proiectării de arhitectură, găseam o mai mare satisfacție în compoziții și grafica pieselor, și neglijam de foooarte multe ori aspectele ce țineau de funcționalitatea sau utilitatea obiectului arhitectural.

 

Participarea la Constanța Logo Challenge

Sunt o fire curioasă, mă înham de multe ori la astfel de call-uri pentru că simt că am multe de învățat și de experimentat, tranziția de la arhitectură spre design fiind ceva relativ recent.

Am încercat să reproduc spiritul orașului, evident prin natura pregătirii mele m-am raportat automat la monumentele istorice arhitecturale.

 

Surse de inspirație

Cheia inspirațională a fost diversitatea orașului, acest mozaic culturalo-etnico-religios istoric, care mi-a transmis niște direcții, clar printr-o lupă a subiectivității. Cred că cel mai greu a fost pentru mine, ca newcomer, să mă forțez să esențializez fără să am apucături reducționiste.

Cel mai important este cred să poți să redai acest genius locci, să devină naturală și poate chiar tautologică asocierea logo-ului cu orașul. Cred că cel mai important într-o astfel de lucrare este să poți exprima o perspectivă care iese din personal și devine generală.

 

Ce îți vine prima dată în minte când te gândești la Constanța

Când mă gândesc la Constanța, mă gândesc la tata, constănțean. Evident, relația mea cu orașul fiind atât de personală, a fost necesar să mă depărtez de universul meu subiectiv. Constanța e un fel de acasă.

Orașul Constanța pentru mine înseamnă o legătură cu ai mei, un spațiu reflexiv și profund introspect. Harta personală a orașului este puțin diferită de cea a unui turist, mă gândesc la cum se vedea portul de pe balconul bunicii, la strada unde era casa lor înainte să fie dărâmată în perioada ceaușistă, la piața de unde îmi lua tata plăcinte dobrogene.

 

Votează aici cele mai bune logo-uri propuse la Constanța Logo Challenge.

 

TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info
Sectiunea SpotLight • Branded cuprinde articole branded content dezvoltate in colaborari comerciale cu branduri, companii si agentii despre aspecte din activitatea lor, in special in domeniile comunicarii, marketingului si CSR-ului.
Daca esti reprezentantul unei companii sau agentii si vrei sa dezvoltam un proiect de acest tip, ne poti contacta aici.

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related