Filmele Vidra & brandurile. Un featuring cu succes de box office

Filmele Vidra & brandurile. Un featuring cu succes de box office

Care este visul oamenilor din publicitate? Să facă reclame la care oamenii nu dau skip. Cu cât publicitatea se infiltrează în cele mai neobișnuite medii, alergându-și consumatorii, cu atât mai mult oamenii caută metode de a o ocoli. Care este soluția? Advertisingul care apare natural în producții de impact, fără să își deranjeze publicul. 

Filmul devine un mediu generos pentru publicitate în România, cu cât industria cinematografică a luat avânt. Vidra Productions, fondată de Matei Dima și condusă de Alexandra Hash, este un motor important al acestei transformări. Compania a produs cele mai vizionate filme din România din ultimii ani, atât în cinema, cât și pe streaming. Teambuilding, Candidatul perfect, Buzz House: The Movie, Tati part-time sunt doar câteva titluri care au schimbat felul în care se fac filmele românești, perspectiva publicului asupra producțiilor autohtone, dar și relația brandurilor cu mediul cinematografic. 

Producțiile Vidra Productions au deschis calea brandurilor spre modalități de expunere creative și de lungă durată, arătând că filmele românești pot sta sus în box-office sau în topul vizualizărilor pe streaming, alături de producții internaționale de succes. 

 

Fabrica de blockbustere românești

5 ani, 12 filme, peste 4,5 milioane de bilete vândute. Numai anul trecut, din cele 27 de filme românești lansate, cele trei producții Vidra Productions au generat jumătate din totalul încasărilor pentru cinematografia locală. 

Da, se pot face și filme comerciale în România. Teambuilding este singurul film românesc care a adus peste un milion de oameni în cinema, după 1989. Iar popularitatea producțiilor Vidra se vede și în clasamentul de pe platformele de streaming, unde au stat săptămâni întregi în topul vizionărilor, alături de producții globale.

Vidra Productions a devenit un fel de fabrică de blockbustere românești. În paralel, a creat un mediu ofertant și creativ pentru branduri, prin product placement & narrative branding. Succesul la public, măsurat în milioane de vizionări, este și o expunere strategică pentru brandurile integrate în producțiile Vidra.

Publicitatea nu mai întrerupe experiența consumatorilor, brandurile fac parte organic din poveste. Apariția lor în filme nu le aduce doar vizibilitate, dar le permite și să creeze o conexiune autentică cu publicul, într-un mod natural și relevant.


Candidatul Perfect poate fi văzut pe Netflix

 

Cum se schimbă regulile jocului. În film & publicitate

Cei de la Vidra Productions au știut că e nevoie de altceva în industria de film. Și au regândit direcțiile convenționale. Teambuilding, Candidatul Perfect, Miami Bici, Tabăra, Tati part-time au adus publicul în cinematografe, dar au stârnit și conversații în online.

Succesul în industrie nu se măsoară doar în încasări la box office, ci și în impactul pe care îl are asupra publicului, dar și al brandurilor care aleg să se asocieze cu filmele sale. Fiecare film devine o platformă de marketing organic și sustenabil, care garantează expunere pe termen lung, nu doar într-un singur spot publicitar.

"Filmele noastre nu sunt doar surse de divertisment, ci oportunități de a crea o poveste în jurul unui brand. Pe lângă integrarea naturală în stoytelling avem și numere foarte bune. Filmele Vidra mereu rup pe expunere: cinema, platforme de streaming (ca Netflix), TV și social media, garantând aproape 2 milioane de oameni", spune Matei Dima, Director Creativ Vidra Productions.

Filmele produse de Matei Dima și Alexandra Hash sunt realizate din fonduri proprii. La început, integrarea brandurilor în film a constituit o soluție de finanțare. Această formulă creativă s-a transformat într-un parteneriat strategic, cu beneficii reciproce atât pentru industria cinematografică, cât și pentru companiile implicate.

Fiecare nouă producție a atras tot mai mulți parteneri. ONE, Stradale, Carrefour, Dero, Bigotti, Julius Meinl, Figa, sunt doar câteva din brandurile care au apărut în filme Vidra.

"Nu am inventat noi product placement-ul, există în Hollywood de aproape un secol, încă de la "Wings" (1927), unde Hershey’s și-a făcut loc pe ecran. Dar suntem mândri că l-am adaptat și în România și că l-am făcut cum trebuie – integrat natural și organic în desfășurarea acțunii. Dacă înainte singura șansă a unui brand de a apărea într-un film era în pauza publicitară, acum poate face parte din film. Iar asta nu doar că ajută finanțarea producțiilor locale, ci le oferă și brandurilor o vizibilitate reală, cu impact pe termen lung și, mai ales, o nouă cale de a-și spune povestea", spune Alexandra Hash, GM Vidra Productions.

 

Cifrele vorbesc 

România este singura țară unde veniturile din cinema au crescut în 2023 față de perioada pre-pandemie. În 2024, Vidra Productions a dominat industria cinematografică locală. Jumătate din totalul intrărilor la producțiile românești au fost la filmele Vidra, care au strâns peste un milion de oameni în cinema. 

Într-un peisaj cinematografic în care filmele internaționale au o influență majoră, Vidra arată că publicul românesc vrea conținut local, iar producțiile autohtone pot avea impact și audiență ca și cele globale.

●       9 din 12 filme au debutat pe locul 1 în box office-ul românesc și pe Netflix România, confirmând că publicul preferă filmele românești.

●       Peste 1.1 milioane de spectatori au ales filmele Vidra în 2024, ceea ce înseamnă o audiență semnificativă pentru producțiile românești.

●       6 milioane de euro generate doar din producțiile Vidra în 2024.

●       66% dintre români (între 15 și 45 de ani) au vizionat cel puțin un film Vidra.

 

Ce rol primesc brandurile

Dincolo de cifre, povestea face diferența. Apariția unui brand într-o producție de succes trebuie să fie naturală și relevantă. Iar într-un film, creativitatea are forme nebănuite. Brandul devine parte din narațiune: de la o interacțiune directă cu produsul, la scrierea unei scene întregi dedicate brandului, până la integrarea unui personaj deja existent din campania unei companii.

Un moment cheie dintr-un film poate transforma un brand într-un element memorabil al poveștii. Un astfel de exemplu este integrarea Stradale, un brand de restaurante, într-un film Vidra. Nu a fost vorba doar de o plasare de produs, ci de integrarea brandului într-o scenă-cheie a filmului în Tembuilding (singurul film românesc care a adus peste un milion de oameni în sala de cinema).

În luna de după lansarea filmului, raportul de social media al partenerului Stradale a dezvăluit un impact spectaculos: reach-ul postărilor s-a dublat pe toate platformele. Cifrele din online s-au transformat în tot mai mulți clienți în restaurante care au recunoscut imaginile din filmele Vidra, cu bucurie și familiaritate. O dovadă că storytelling-ul autentic transformă interacțiunile digitale în experiențe reale.

"Parteneriatele noastre cu Vidra Productions, în special pentru filmele 'Teambuilding' și 'Tati Part Time', au generat un buzz incredibil în piață. Am ales aceste parteneriate din dorința de a crește expunerea bradurilor – Flavours și Stradale – și de a ne apropia într-un mod diferit de clienții noștri. Fiecare lansare a unui film realizat de Vidra a contribuit la consolidarea expunerii noastre pe piață", spune Constantin Covaliu, Managing Partner Flavours West

 

Brandul nu mai este perceput ca un produs dintr-o reclamă, nu mai are cadru fix, nu este un accesoriu. Prin narrative branding, brandurile fac parte din poveste, se integrează organic într-un context care îi oferă emoție și relevanță.

"Dezvoltările One United Properties au oferit cadrul perfect pentru un film românesc de succes, iar „Tati Part Time” a surprins nu doar estetica iconică a ansamblurilor noastre, ci și spiritul unui stil de viață modern și dinamic. Suntem un brand 100% românesc și ne bucurăm să susținem astfel de inițiative, să fim parte dintr-o producție românească ce a captat atenția publicului și a condus timp de patru săptămâni consecutive topul cinematografelor. Pentru noi, aceasta a fost o oportunitate extraordinară de a aduce brandul One United Properties și produsele noastre mai aproape de un public numeros, variat, într-un mod autentic, relaxat și natural", spune Beatrice Dumitrașcu, CEO Residential Division One United Properties.

Brandul apare natural în viața personajelor, iar conexiunea cu publicul este reală, nefiltrată și de durată. Întâlnirea cu publicul se întâmplă în mai multe medii, în funcție de canalul de difuzare: cinema, pe Netflix, la TV. Expunerea se poate întinde și pe parcursul unui an, nu doar câteva săptămâni.

Cei de la Vidra Production au înțeles cum să transforme întâlnirea dintre filme & branduri într-o formă de entertainment. La bază stă același mix care aduce succes la box office: o poveste captivantă, spusă natural, cu umor, personaje care vorbesc ca oamenii obișnuiți, situații cu care publicul relaționează, pentru că fac parte din realitatea imediată.  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Branded


Related