Context
Lansat în 2018, Grace on a Plate este un start-up cu produse pe bază de oleaginoase (arahide, migdale, caju, alune de padure, fistic). Toate produsele sunt artizanale și 100% naturale, create cu grijă de Grațiela Lupu, persoana care a văzut nevoia de produse mai bune pe piața din România.
Fără zahăr, fără uleiuri dăunătoare, fără adaosuri. Așa a început povestea și așa s-a construit încet-încet, în jurul a patru principii: calitate, sănătate prin nutriție, sustenabilitate și autenticitate. După 6 ani de experimentat și testat, în 2024 Grace on a Plate a hotărât să intre în cercul retailului ecologic sustenabil, o mișcare strategică ce viza să ofere legitimitate și mai multă vizibilitate brandului.
Nevoia
Grace on a Plate, cu angajamentul său față de calitate, sănătate, durabilitate și autenticitate, avea nevoie de o identitate care nu doar să capteze aceste valori esențiale, ci să bifeze amestecul perfect între funcțional și emoțional, între sănătos și gustos.
Brief-ul și provocarea
Scopul studioului Daniel & Andrew Design Advisory a fost crearea unui sistem de design care în mod strategic să creeze un brand cu personalitate aparte, ușor de diferențiat în categoria din ce în ce mai aglomerată a brandurilor independente și artizanale.
Strategia
Primul pas a fost demararea unui audit vizual, pentru a identifica parametrii vizuali cu care operează brandurile de tip indie, care, prin scopul lor, au schimbat considerabil percepția asupra atributelor de tip autentic, sănătos, nutritiv, creând astfel un nou tip de consumator, cu aspirații, nevoi și așteptări diferite de la produsele pe care le găsește la raft.
Următorul pas a fost creionarea strategiei de design, care a pornit de la organizarea portofoliului de produse, organizarea și reglementarea lor cromatică, la stabilirea unui vocabular vizual care să asigure o prezență distinctă și memorabilă pentru consumator.
Strategia vizuală pentru brandul Grace on a Plate a fost calibrată pentru a atinge echilibrul potrivit între nevoile comerciale și căldura unui brand extrem de personal, autentic, homemade. Căldura și unicitatea au avut ca sursă în primul rând denumirea produselor. Fiecare nume este o adjectivizare a unei arome secundare din produsul respectiv, rezultatul final fiind de impact. Denumirea produselor a oferit oportunități ample de design, care s-au concretizat într-un vocabular vizual complet — de la texturi, cromatică inspirată din originea ingredientelor, până la seria de ilustrații cu aspect de desen manual, care au păstrat impresia de homemade, onest și personal cu care brandul Grace on a Plate a pornit la drum.
Logo-ul este un wordmark care devine în mod strategic un simbol în sine. Fontul valorifică scopul de bază al brandului, acela de a oferi consumatorilor produse spreadable, naturale și sănătoase, prin faptul că vizual trimite cu gândul la gestul simplu de a întinde ceva pe o bucată de pâine sau de a mânca ceva cu lingurița.
Soluția
Ce a obținut echipa Daniel & Andrew a fost un sistem vizual care se întipărește ușor în mintea consumatorilor și care în mod strategic diferențiază Grace on a Plate de branduri artizanale actuale. Noua identitate este un mecanism durabil învelit într-un limbaj vizual contemporan, onest și personal, capabil să susțină orice direcție de dezvoltare a brandului în viitor.
Ce spun clienții noștri / Concluzie
„Colaborarea cu Daniel&Andrew a fost o experiență extraordinară pentru noi. Fiind un start-up la început de drum, am avut nevoie de o echipă care să înțeleagă viziunea noastră și să transpună personalitatea brandului într-o identitate vizuală în care să ne regăsim, iar ei au livrat peste așteptări.
Creativitatea lor, combinată cu inițiativa și implicarea în proiect ne-au făcut să stăm relaxate de la început până la final, ne-au transmis încredere că vor da viață unui brand așa cum ne imaginăm noi. Și așa a fost.
Pasiunea cu care echipa și face treaba este vizibilă în fiecare detaliu. Îi recomandăm cu toată încrederea oricui caută un partener care să aducă la viață un brand cu autenticitate, identitate vizuala bine conturată și claritate în comunicare.”, Alis Lupu, Partner, Grace on a Plate.
Echipa
Daniel & Andrew Design Advisory: Cosmin Bălă, Andrei Turenici
Grace on Plate: Grațiela Lupu, Alis Lupu