Ștefana Baba are 24 de ani, e din Brașov și, după câteva mutări de resedinta și cautari de job, și-a dat seama ca profesia trebuie sa implice si pasiune, nu doar stabilitate financiară. Așa s-a îndreptat către zona de design graphic.
Ștefana a creat pentru competiția Constanța Logo Challenge un logo care reprezintă "un tablou" ce încadrează orașul Constanța, cu ilustratii specifice: soarele, apa, Cazino-ul.
"Constanta, pentru majoritatea persoanelor din tara, reprezinta "vacanta". Starea de relaxare, serile de distractie, evenimentele culturare, toate petrecute intr-un singur oras", spune Ștefana.
Povestim cu Ștefana Baba în continuare despre parcursul ei de pana acum, invataturi și participarea la competiția de design.
Background
Bună! Numele meu este Ștefana, am 24 de ani și am luat "ad litteram" evenimentele ce s-au petrecut până acum în viața mea. Sunt născută și crescută în Neamț, insa facultatea m-a ghidat spre centrul țării, mai exact în Brașov.
Momentele cheie din viata mea sunt mutarea în alt oras pentru studii, mutarea in capitala tarii la scurt timp dupa terminarea acestora și schimbarea directiei profesionale.
Cum te-ai îndreptat înspre domeniul creativ
Domeniul creativ a fost mereu un punct de interes pentru mine, însă nu stiam cum sa il valorific. Totul a inceput cand, dupa "revenirea" mea in Brasov, mi-am dat seama ca ar trebui sa fac ceea ce imi place si nu ceea ce imi aduce doar o stabilitate financiara.
Dupa ce am revenit din Bucuresti, loc ce era prea cu "de toate" pentru mine, m-am axat pe un domeniu creativ. Imi aparuse un curs de "Design Graphic" acreditat si dupa multe abateri am hotarat sa il urmez.
Începutul în design
CEAȚĂ. CEAȚĂ TOTALĂ. Nu intelegeam cum un proces ce pare atat de usor vazut in trecere pe strada sau pe ambalajul unui produs etc., implica atat de multa munca.
Cum și de unde ai învățat
Am avut ocazia sa intalnesc prin cadrul cursului, oameni foarte bine pregatiti. Designerul graphic cu care am lucrat avea multa experienta in domeniu, stia sa ne raspunda la intrebari atat din punct de vedere tehnic cat si strategic.
Participarea la Constanța Logo Challenge
Eram in cautare de job pe diferite platforme si cineva, tot un graphic designer, mi-a trimis linkul catre site. Ulterior am vazut ca se prezinta un concurs si am zis DE CE NU?
Procesul de creație
Am ales ca punct de plecare idea de culori, de font stilizat.
Sursa de inspiratie a fost insusi cuvantul "Constanta", colorat, viu, dar atent cu modernizarile orasului.
Cea mai grea parte
Cred ca dificultatea pe care am intâmpinat-o a fost integrarea logo-ului atat intr-un mediu dinamic si viu, cat si intr-unul formal si ponderat.
Provocările unui logo de oraș
IDENTITATE. Logo-ul unui astfel de oras trebuie sa presupuna identitatea acestuia, trecut, prezent cat si viitor.
Sensibilități
Orasul Constanta, pentru majoritatea persoanelor din tara, reprezinta "vacanta". Starea de relaxare, serile de distractie, evenimentele culturare, toate petrecute intr-un singur oras.
Ce îți vine prima dată în minte când te gândești la Constanța
Copilarie. Sejururile pe litorarul Marii Negre.
Cum l-ai descrie intr-o propozitie
Dinamic si plin de amintiri.
Ce îți place cel mai mult aici
Relaxarea oamenilor, plimbarile lungi pe faleza, cafenele din centru.
Participă și tu la Constanța Logo Challenge. Citește cu atenție brieful, lasă-te inspirat de energia și poveștile orașului, creează un logo care să definească cât mai bine Constanța și înscrie-te în concurs până pe 15 martie.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii.