Inginer la bază, Gigi Croitoru a lucrat 15 ani în domeniul auto, iar în prezent jobul lui este în domeniul achizițiilor publice. În adolescență a fost fascinat de desen și chiar dacă viața l-a dus în alte locuri, recent s-a întors la pasiunea lui. A învățat din tutoriale și sfaturile altora, din experimente și încercări. O astfel de provocare a fost și Constanța Logo Challenge, concurs la care s-a înscris cu o propunere de logo care încearcă să redea "sufletul Constanței".
"Ultimii ani ai activității mele profesionale (în paralel cu joburile obișnuite) au fost dedicați acestei pasiuni, care mi-a acaparat timpul liber și eforturile, simțind că, în sfârșit, mi-am găsit un echilibru profesional. A fost momentul în care am înțeles cât de important este să lucrezi cu pasiune, fără să simți presiunea orarului fix sau a ședințelor prelungite", spune Gigi.
Povestim cu Gigi Croitoru în continuare despre parcursul lui, pasiunea pentru desen și sursele de inspirație care l-au condus în crearea unui logo pentru Constanța.
Background
Salut! Numele meu este Gigi Croitoru, locuiesc în Craiova de când mă știu și o să împlinesc 49 de ani în câteva săptămâni.
Deși sunt inginer ca formare profesională și am lucrat mai bine de 15 ani în domeniul auto, jobul meu actual este în domeniul achizițiilor publice. Însă desenul a fost dintotdeauna plăcerea mea vinovată.
Mi-am ocupat adolescența făcând schițe, portrete în special, eram atras de orice figură cu trăsături mai aparte, pe care încercam să le reproduc cât mai fidel, fără a urma însă vreun curs în acest sens.
Momente importante
Asa cum era în perioada aceea, nimeni nu vedea cum aș putea să fac din desen un job real, care să imi ofere un venit constant, motiv pentru care m-am îndreptat către o facultate tehnică, în care desenul tehnic a înlocuit desenele artistice din anii anteriori.
După ani și ani în care am dat la o parte pornirile creative fiind pe rând prins cu studiile, cu armata, cu joburile obișnuite, cu viața de familie, mi-am redescoperit prima dragoste - desenul - și ajutat de un bun prieten m-am adaptat cerințelor actuale, învățând din tutoriale și din sfaturile celorlalți să folosesc programe de grafică digitală: Illustrator, Photoshop.
Începutul în design
Deși nu a fost ușor, mi-am achizitionat o tabletă grafica și încet, încet, am reușit să dau formă ideilor creative și să primesc feedback pozitiv. Așa am reusit să creez un portofoliu pe site-uri de specialitate, axat pe logo-uri, ilustrație, diferite personaje animate, labeling.
Ultimii ani ai activității mele profesionale (în paralel cu joburile obișnuite) au fost dedicați acestei pasiuni, care mi-a acaparat timpul liber și eforturile, simțind că, în sfârșit, mi-am găsit un echilibru profesional. A fost momentul în care am înțeles cât de important este să lucrezi cu pasiune, fără să simți presiunea orarului fix sau a ședințelor prelungite.
Participarea la Constanța Logo Challenge
În ultima vreme am început să mă interesez mai mult de acest gen de concursuri de creație, văzându-le ca pe niște provocări personale, așa că nu a fost foarte greu să descopăr link-ul către IQads.
Am citit cu atenție brief-ul și mi-am dat seama că aș putea să trimit și eu câteva idei proprii în ceea ce privește creearea unei identități pentru orașul Constanța.
Procesul de creație
În procesul de creație am plecat de la hinturile oferite de dvs și le-am trecut prin câteva filtre personale în legatură cu ceea ce știu eu despre acest oraș. Inspirația a venit pe parcurs, după încercări de a surprinde esențialul și cercetări legate de identitatea vizuala a altor orase.
Surse de inspirație
Bineînțeles că aspectul legat de istorie și arhitectură a fost provocarea cea mai mare, dar la fel de greu a fost și să încorporez toate aceste lucruri într-un simbol simplu, care să atragă ochiul și să rămână în mintea celui care îl vede. De aici aspectul unei inimi în forma cupolelor orientale și imaginea ferestrei centrale a cazinoului inserată în spațiul negativ al literei C.
Liniile calme și ondulate dau o tușă feminină logo-ului, făcând trimitere la Constantiana, sora împăratului Constantin cel Mare.
Provocările unui logo de oraș
Cea mai mare provocare când imaginezi un logo pentru un oraș este să cuprinzi toate aspectele, toate ideile, toate informațiile acumulate, în ceva simplu, minimalist, ușor de reținut și care să oglindească adevărata față a respectivului oraș și toate oportunitățile pe care acesta ți le pune la picioare.
Ce îți vine prima dată în minte când te gândești la Constanța
Revin în Constanța vara, destul de rar din pacate și de fiecare dată primele lucruri care imi vin in minte sunt… scoici, diguri, sunet de sirene de la vasele din port, animatie, …versurile lui Chirila.
Constanța pentru mine este ca o scoică, ca o stridie, care, la început, nu îți spune nimic, dar, pe măsură ce o răsucești pe toate părțile descoperi perla din interior…
Participă și tu la Constanța Logo Challenge. Citește cu atenție brieful, lasă-te inspirat de energia și poveștile orașului, creează un logo care să definească cât mai bine Constanța și înscrie-te în concurs până pe 15 martie.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii.