“Nu da spoilere cu datele de pe card”, o campanie creativă dezvoltată de Golin pentru Asociația Română a Băncilor

“Nu da spoilere cu datele de pe card”, o campanie creativă dezvoltată de Golin pentru Asociația Română a Băncilor

Pentru a sublinia importanța protejării datelor bancare online, Asociația Română a Băncilor împreună cu Golin și  Cinema City România au lansat campania „Nu da spoiler cu datele de pe card”, o inițiativă inedită, menită să crească gradul de conștientizare privind siguranța online.

Spoilerele sunt coșmarul oricărui cinefil care vrea să vadă un film. Oricât de ciudat ar suna însă, filmele și siguranța financiară au ceva în comun. Vrei să te bucuri de ele. Așadar, la două lucruri nu dai spoilere în viață, la filme și la informațiile bancare. Când dai datele de pe card, alții dau lovitura.

„Programul de awareness Sigurantaonline.ro este menit să ghideze utilizatorii de produse și servicii bancare să se protejeze împotriva tentativelor de fraudă online. O oră alocată sfaturilor de pe plaforma Sigurantaonline.ro înseamnă protecție împotriva fraudelor online pe viață”, a spus Gabriela Folcuț, Director Executiv, Asociația Română a Băncilor. 

Oamenii urăsc spoilerele la fel de mult cât iubesc filmele la cinema. Te poți supăra însă pe Irina Margareta Nistor pentru că îți dă spoilere? Niciodată! Mai ales când rămâi cu ceva din ele”,  a spus Ioana Munteanu, Creative Director, Golin. 

 Perspectiva furtului datelor de card este absolut de groază, așa că  am vrut să luăm parte la o campanie de conștientizare a protejării informațiilor personale, înainte ca totul să se transforme într-o dramă. Nouă ne-au plăcut dintotdeauna finalurile fericite, așa că ne-am bucurat să fim gazdele realizării unor spoturi tare amuzante, pe un subiect atât de serios, cu Irina și Marele Ecran în rol de mari complici”, a completat Ioana Ionescu, Marketing Manager, Cinema City.

 

Campania s-a derulat în perioada 10-23 ianuarie 2025 

Am creat o experiență la trei dintre dintre cele mai așteptate filme, lansate la începtul anului în Cinema City: Sonic, Nosferatul și Den of Thieves: Pantera. Am lansat trei spoturi video înaintea fiecărui film, în care am dramatizat importanța siguranței financiare, făcând o paralelă cu lumea filmelor. Astfel, am dat   ”spoilere” din filmul pe care oamenii urmau să îl vadă, iar acestea nu le-a dat oricine, ci chiar cel mai mare critic de film din România - Irina Margareta Nistor.

Campania a fost extinsă în social media, cele trei spoturi video au fost postate pe pagina Facebook DreptulLaBanking și 5 influenceri de top au amplificat campania pe paginile lor de Titktok si Facebook. Aceștia au mimat indignarea asupra faptului că au fost la film și au primit spoilere înainte de film de la Irina Margareta Nistor, dar apoi și-au dat seama, că cel mai mare spoiler este să-ți dai datele de pe card.

Spoturile video au putut fi văzute în 28 de cinematografe Cinema City România din 21 de orașe.

 

Mesajele transmise prin cele trei spoturi video, publicului din Cinema City au fost:

  1. Nu da spoilere cu datele de pe card și parolele la internet/mobile banking
  2. Evită ofertele de câștiguri mari, multe sunt false
  3. Nu instala aplicații, ca fiind aplicații de investiții
  4. Nu divulga informații la cerere
  5. Nu te lăsa păcălit, indiferent cine te sună

Echipa ARB: Gabriela Folcuț (Executive Director).
Echipa Golin: Ioana Munteanu (Creative Director), Ingrid Zamfir (PR Manager), Andrei Popa (Art Director), Roxana Mihalache (PR Director), Cristina Stroiu (Influencer Marketing Manager), Ionut Iordache (Senior Copywriter), Radu Rebei (Senior Art Director).

Asociația Română a Băncilor este una dintre cele mai puternice asociații profesionale din România, care reprezintă piața bancară. Este formată din 31 de bănci active ca persoane juridice române sau străine în sectorul financiar și care s-a extins prin includerea a 12 membri afiliați, companii non-bancare, punând astfel bazele unui parteneriat ce își propune să contribuie la consolidarea unui mediu de afaceri predictibil, transparent și de încredere în România. 

Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase rețele internaționale de PR, Golin Worldwide, agenție de Relații Publice care își aliniază eforturile de creație și data cu business-ul clienților pentru a livra rezultate cu impact. Împreună ajungem la cele mai valoroase insight-uri și colaborăm într-un mediu incluziv, creăm cu mult curaj și orientați către rezultate. Cei 1.700 de angajați Golin la nivel global operează în peste 50 de birouri din întreaga lume, ceea ce ne permite să venim cu soluții complete pentru piețe multiple și pentru programe de comunicare regionale sau globale. Golin a fost numită Global Agency of the Year în cadrul PR Week 2021, 2020 și 2019 și PRWeek U.S. 2024. De asemenea, a fost desemnată Agenția Anului din regiunea Americii de Nord, în cadrul PRovoke Media 2021, Midsize Consultancy of the Year la SABRE EMEA 2023 și Research & Measurement Team of the Year în cadrul edițiior AMEC Awards din 2023, 2022, 2021, 2020 și 2019. Golin este prima agenție de PR care a obținut Gold și Silver pentru creativitate, în cadrul Festivalului Cannes Lions din 2019, ca în 2024 să devină prima agenție de PR care câștigă premii Grand Prix la Cannes Lions. 

În România, Golin face parte din unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, Lowe Group, alături de MullenLowe (agenție integrată de marketing și comunicare), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical) și Path (unit-ul specializat în analiza și interpretarea datelor).  

Cinema City este cel mai mare operator de cinematografe din România – 28 de multiplexuri, 255 de săli în 21 oraşe din ţară şi face parte din Cineworld Group, al doilea mare lanţ de cinematografe pe plan mondial.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info
Sectiunea Update cuprinde comunicatele de presa ale agentiilor si companiilor cu privire la activitatea lor, in special in domeniile comunicarii, marketingului si CSR-ului.
Update este un serviciu oferit companiilor in cadrul platformelor IQads si SMARK.
Daca esti reprezentantul unei companii si vrei sa publici un comunicat de presa prin acest serviciu, ne poti contacta aici.


Medic One Communication

Founded in 1999 by MD Oana Cociasu together with Veronica Savanciuc and other partners, Medic One is the first full-service communication agency in Romania to exclusively dedicate its activity to medical... vezi detalii »

Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Branded


Related