Mavericks x Colecții.libertatea.ro - creștere de revenue cu 25% în primele 3 luni de colaborare pe email marketing

Mavericks x Colecții.libertatea.ro - creștere de revenue cu 25% în primele 3 luni de colaborare pe email marketing

E-mail marketingul rămâne un canal subutilizat în România, deși are un potențial imens de a genera venituri semnificative.
Colaborarea dintre Mavericks și Colecții.libertatea.ro a demonstrat că, printr-o abordare strategică, acest canal poate deveni un adevărat motor de creștere. 

Începând din iulie 2024, ne-am asumat responsabilitatea de a transforma e-mail marketingul acestui brand într-o componentă esențială a strategiei lor digitale. Cu ajutorul platformei The Marketer, o soluție românească cu valențe internaționale și partener Mavericks, am reușit să aducem rezultate foarte bune.

Cătălina Jianu, Marcom Specialist în echipa Mavericks, a preluat gestionarea contului Colecții.libertatea.ro la începutul lunii iulie. La doar șase luni de la startul colaborării, rezultatele sunt vizibile. 

“Rezultatele din primele șase luni sunt doar începutul unei strategii pe termen lung, care promite să aducă și mai multe beneficii.” Cătălina Jianu, email marketing specialist. 

Colectii.Libertatea.ro este un ecommerce pentru pasionații de colecții autentice și cărți captivante și educative pentru copii și adulți. Obiectivul primelor 3 luni de colaborare a fost creșterea de revenue cu 10% de pe acest canal. Noi am reușit să creștem cu 25%, doar după 3 luni, dar analiza acestui studiu de caz este bazată pe perioada de la începutul colaborării, luna iulie, până în prezent. 

 

Strategia implementată

1. Creșterea frecvenței de trimitere a newsletterelor 
La începutul colaborării, frecvența campaniilor a crescut de la două newslettere pe lună la șase - șapte newslettere pe lună, în funcție de subiectele de comunicare, lansările de colecții noi, ofertele menționate etc. Acest demers nu este întotdeauna o regulă pentru toate conturile de e-mail marketing. Este important să comunici relevant către audiența ta, iar segmentarea abonaților este un mare plus atunci când trimiți un newsletter, pentru că mesajul este mult mai personalizat. 

2. Segmentarea și personalizarea
Am introdus segmente construite pe baza comportamentului de cumpărare, a categoriilor accesate de abonați și a preferințelor exprimate de consumatori. Această abordare a permis livrarea unor mesaje mai relevante și, implicit, o creștere a conversiilor.

Segmentarea pentru Colecții.libertatea.ro se bazează pe comportamentul de cumpărare al utilizatorilor, targetându-i prin evenimente specifice. Astfel, având în vedere că brandul include produse și categorii bine definite, acest tip de segmentare permite o identificare precisă a preferințelor consumatorilor.

3. Automatizări personalizate
Au fost activate două automatizări despre care urmează să vorbim mai detaliat.  


Sursa: The Marketer, Automations, Abandoned Cart

Automatizarea Coș Abandonat reprezintă o componentă esențială într-o strategie eficientă de e-mail marketing, fiind activată de evenimentul "Add to Cart". Pentru Colecții.libertatea.ro, am creat un funnel mai complex în cadrul acestei automatizări. Astfel, procesul nu se oprește doar la primul e-mail de tipul "Ai uitat ceva în coș", ci include o abordare mai detaliată. 

Dacă abonatul nu finalizează comanda după primul reminder, acesta va primi, la o zi distanță, un al doilea e-mail de tip reminder, care include și recomandări personalizate de produse, bazate pe preferințele sale. Flow-ul continuă cu un mesaj de tip "Coșul tău este pe cale să expire", destinat celor care nu au efectuat încă o achiziție. Acest mesaj creează un sentiment de urgență, încurajând utilizatorul să ia decizia finală de cumpărare. 

Flow-ul de onboarding este destinat noilor abonați, având scopul de a-i familiariza cu produsele și serviciile oferite de Colecții.libertatea.ro. Automatizarea de tip Welcome, în combinație cu formularul de abonare de pe site, creează o sursă organică de înscriere la newsletter și marchează primul pas către integrarea în comunitate, dar și întărește relația dintre client și brand. 

Sursa: The Marketer, Automations, Onboarding Flow

4. Platforma de e-mail marketing
Toate campaniile au fost implementate și optimizate prin intermediul platformei românești The Marketer. Aceasta a facilitat segmentarea avansată și monitorizarea metricilor de performanță.

 

Rezultate obținute

Revenue: Colaborarea a generat creșteri semnificative ale veniturilor provenite din e-mail marketing. Conform The Marketer, a fost înregistrată o creștere de 159% a revenue-ului în perioada analizată (iulie - decembrie) față de primele 6 luni ale anului 2024, doar din campaniile on-going, fără automatizări. În ceea ce privește numărul de comenzi, am adus o creștere de 65% în rândul comenzilor, față de primele 6 luni ale anului. Rata de conversie medie înregistrată pe perioada iulie-decembrie este de 13.67%. 

Automatizările Coș abandonat și Welcome au adus un plus în revenue-ul total, dar și al comenzilor. 


Sursa: The Marketer, Orders monthly

Open rate și Click Rate: Open rate-ul campaniilor s-a menținut mereu peste 20%, chiar dacă baza mare de abonați determină uneori valori sub benchmark. În perioada analizată, rata medie de deschidere este de 30.41%, în timp ce rata medie de click este 10.35%. 

 

Provocări

Un aspect care necesită îmbunătățire este rata de deschidere a e-mailurilor, pe care ne propunem să o optimizăm în 2025 prin segmentare și personalizare mai detaliată.

 

Planuri pentru 2025

  • Segmentare avansată: Ne propunem să dezvoltăm segmente și mai detaliate, care să includă factori precum frecvența de cumpărare, valoarea medie a coșului și interacțiunea cu newsletterele.
  • Creșterea open rate-ului: Vom testa cu subiecte mai catchy, campanii A/B testing și campanii segmentate. 
  • Automatizări noi: Vom extinde automatizările pentru a include recomandări de produse bazate pe istoric și pe preferințele acestora. 

 

Concluzii

Colaborarea dintre Mavericks și Colecții.libertatea.ro demonstrează că o strategie bine gândită de e-mail marketing poate transforma un canal aparent obișnuit într-un generator important de venituri. Printr-o frecvență bine calibrată, segmentare inteligentă și automatizări relevante, campaniile au avut un impact pozitiv și au creat premise solide pentru dezvoltări ulterioare.

Am implementat o serie de tactici care au transformat newsletterele într-un instrument mai performant de comunicare și vânzare, explorând noi modalități de segmentare și personalizare.

„E-mail marketing s-a dovedit a fi o resursă valoroasă pentru creștere. Colaborarea cu Mavericks a transformat acest canal într-un instrument de vânzare eficient pentru Colecții.Libertatea.ro, iar rezultatele ne motivează să continuăm optimizarea.”, Răzvan Cârstea, Director Proiecte Speciale Colecții Libertatea.

 

Echipa:

Răzvan Cârstea - Director Proiecte Speciale Colecții Libertatea
Cătălina Jianu - Email Marketing Specialist la Mavericks. The Agency 

Mavericks. The Agency este o agenție de digital marketing cu un portofoliu de peste 100 de clienți, cu birouri în București și Brașov. Începând cu 2023, Mavericks și-a extins gama de servicii adăugând în portofoliu social media și email marketing, oferind soluții pentru brandurile care își doresc să crească prezența online și să creeze conexiuni autentice cu audiențele lor. Echipa este formată din 23 de colegi, dintre care 15 sunt specialiști certificați care au gestionat 25+ milioane euro buget investit în campaniile de performance media. Agenția oferă strategii și campanii integrate în performance media, expertiză în domeniu, training-uri personalizate și consultanță atât pe piața din România, cât și internațională. Printre clienții de top cu care agenția are o colaborare strânsă se numără Cărturești, Mobexpert, L’Oreal, Ceresit sau Autonom.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related