Oportunități internaționale pentru tinerii din economiile creative via #TheAlternativeSchool

Oportunități internaționale pentru tinerii din economiile creative via #TheAlternativeSchool

Alături de bursa RHA - Roger Hatchuel Academy, dedicată talentaților cu aspirații internaționale care n-au împlinit 25 de ani,  #TheAlternativeSchool lansează ERA – Equity, Representation & Accessibility, un program în spiritul diversității și incluziunii, dedicat creativilor din comunități defavorizate sau insuficient reprezentate.

Același mecanism de concurs - un video de 2 minute, în engleza, despre sinele creativ - același deadline - 22 ianuarie și câștigătorii celor două burse pentru talente excepționale din economiile creative se califică pentru o săptămână de studiu și performanță la Cannes Lions 2025, fără să mai poarte grija cheltuielilor de deplasare, cazare și acces la festival (care rămâne, până astăzi, cel mai costisitor exercițiu de studiu și networking, la nivel global.)

„Aveam 20 și un pic de ani, o viză de Franța court-sejour, 200 de franci în buzunar și eram singura româncă într-o mare de străini, un soi de Națiunile Unite ale Creativității. Ce-nsemna 200 de franci în săptămâna de festival ? Bani de-un sandwich și-un bilet de întors la aeroportul din Nisa. Dar cui îi păsa? Mai tare decât foamea postului intermitent de nevoie, era foamea de descoperire, de conectare la ce-are planeta mai interesant de oferit. Pe plaja de lângă Palais, cu un catastif de câteva kilograme în brațe, unde găseai numele delegaților, mă gândeam ce schimbare majoră pentru industria de-acasă, daca aș mobiliza oamenii să descopere regalul ăsta de idei. Ce-ar fi să-i văd și pe-ai noștri seniori în panoplia juraților cu foto mișto și pe juniori la Young Lions? În primul meu an la Cannes am făcut foamea pe Croisette. Știu ce înseamnă să vrei performanță și expunere globală, dar să te împiedici de realitate – bilet, hotel, taxă – au & wow. E un privilegiu pentru noi, ca la 20 de ani de ambasadoriat creativ, să lansăm o bursă pentru talentații lipsiți de privilegii sau discriminați în orice formă, fie ea mai evidentă sau mai subtilă. România înseamnă talent și nimic nu ne poate împiedica să-l rafinăm și să-l ajutăm să se conecteze cu planeta”, a declarat Teodora Migdalovici, fondatoarea cMBA-ului de la TheAlternativeSchool.

 

9.01.2025 - ghidaj live

Pentru toți candidații interesați să primească feedback la aplicație:

Trimiteți intenția de a participa și primul draft al aplicației înainte de 8 ianuarie, ora 10:00 la [email protected]. Veți avea astfel ocazia să participați la un workshop în cadrul căruia veți primi feedback live de la Teodora Migdalovici, fondatoarea #TheAlternativeSchool și inițiatoarea programelor în România.

 

Detalii despre workshop:

9.01.2025, Zoom, de la ora 19:00.

  • Veți primi linkul de acces ca răspuns la emailul vostru care trebuie să conțină:
    • Linkul către CV
    • Draftul scrisorii de intenție (unde e cazul)
    • Scriptul sau draftul videoclipului de 2 minute

Pentru întrebari care apar între timp, puteți adera la grupul de whatsapp dedicat, pentru bursele ERA & RHA.

 

Care-s categoriile ERA?

- freelanceri, mici antreprenori creativi, soloprenori care activează în economiile creative și au provocări financiare
- studenți, masteranzi, doctoranzi cu provocări financiare
- creativi cu o situație familială care-i expune vulnerabilității (familii monoparentale)
- talente din provincie (zone rurale / orașe mici)
- minorități etnice
- minorități religioase
- minorități LGBTQ+
- orice persoana care lucrează în economiile creative și a fost discriminată pe criterii de gen, vârstă, etnie, origine, opțiune spirituală sau politica

 

Cine poate aplica?

Pentru bursa ERA:

Orice talentat din economiile creative care face parte dintr-o categorie defavorizată sau insuficient reprezentată, indiferent de vârstă.

Pentru bursa RHA, sustinută de Invizibilii.ro:

Tinerii cu vârste între 18 și 25 de ani, înscriși în programe de studii superioare (licență, master, doctorat) în domenii creative, sociale & business – limbaje vizuale, tech, digital, branding, marketing, PR, comunicare, sociologie, antropologie, psihologie, limbi străine, litere, film.

 

Cum aplici?

- Printr-un video mp4 de 2 minute încărcat pe YouTube, în care îți prezinți talentul și parcursul creativ și explici cum aplici tot ce-ai invatat la Cannes Lions.
- O scrisoare de intenție (maxim o pagină A4) în care să explici statutul ERA (scrisoarea de intenție e necesară doar pentru bursa ERA).

 

Criterii de evaluare pentru video:

  • 30% - Originalitate, memorabilitate, relevanță pentru hashtagul #RomanianTalent
  • 30% - Povestire și narațiune
  • 30% - Abilități tehnice și de producție (montaj, flux, durata respectată)
  • 10% - Perspectivă unică

Selecția e bazată pe merit, dar în cazul în care 2 aplicații au același punctaj oferit de jurați, backgrund-ul ERA are prioritate.

 

Livrabile

Aplicația se trimite la [email protected], cu:

- Link YouTube la video-ul de 2 minute, cu numele  complet
- Link Google Drive către CV / portofoliu și, după caz, scrisoare de intenție (asigură-te că setările permit vizualizarea)
- O fotografie tip portret (480 x 600 pixeli, fundal neutru, format JPG) pentru comunicare, în cazul în care ești selectat

 

Deadline (ERA & RHA):

22 ianuarie 2025, 23:59

Vizualul pentru această campanie este realizat de talentata ilustratoare Doriana Mărășoiu, o arhitectă care explorează cu succes teritoriile designului grafic și ale ilustrației, navigând cu mâna sigură între minimalism, jocul de spații pozitive-negative, culori vibrante și metafore vizuale.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related