La final de 2024, am lansat alături de Autonom, o companie cu capital 100% românesc și furnizor integrat de servicii de mobilitate, comunicarea proiectului “Alături de antreprenorii RBL pe Via Transilvanica”, o serie de interviuri video care au scopul de a documenta principiile de leadership ale antreprenorilor pe care le iau cu ei oricând pleacă la drum, o campanie aliniată noii strategii de brand și comunicare a companiei.
Am devenit agenția de creație a companiei Autonom, în urma pitch-ului câștigat pentru dezvoltarea strategiei de brand și comunicare a grupului pentru următorii ani. Punctul de pornire l-a reprezentat nevoia Autonom de a avea o platformă clară de brand pe care să construiască campanii pentru toate liniile de business.
Astăzi, suntem mândri să spunem că am parcurs împreună cu echipa Autonom și cu Maria, manager de marketing și comunicare al Grupului Autonom, kilometri de creativitate și storytelling deoarece, începând de anul acesta, Autonom integrează în proiectele sale noua platformă de brand și comunicare dezvoltată împreună, iar primul pas îl reprezintă un proiect de comunicare adresat antreprenorilor din România.
Cunoaștem un adevăr universal despre antreprenori: sunt mereu în mișcare. Pornesc, obosesc, reușesc, se zbat, reconfigurează traseul, schimbă direcția, caută în permanență soluții pentru afacerea lor. în fiecare an, în fiecare lună, în fiecare zi. Autonom și-a propus să devină parte integrantă a acestui drum al antreprenorilor spre stabilitate, dezvoltare, succes. Cum? Prin produse, prin infrastructură, prin credințe și valori. Autonom îi inspiră, îi susține să înceapă, să continue drumul chiar și atunci când cred că nu mai pot, îi ajută să rămână pe drumul lor, să se odihnească, să răzbată, aducându-le un strop de “peace of mind” în călătoria lor. Respectul pentru muncă e în ADN-ul Autonom. Acesta e drumul pe care continuă povestea Autonom, iar video-ul manifesto al noii campanii vorbește despre acest crez al companiei de a fi alături de antreprenori la drum, pentru a le face călătoria mai ușoară, indiferent de drumul pe care îl parcurg, în business și în viața personală.
Video-ul manifesto este susținut de o serie formată din 10 povești video autentice ale antreprenorilor care au participat în proiectul Romanian Business Leaders pe viaTransilvanica. Ele vorbesc despre parcursul complex al antreprenoriatului – un drum plin de urcușuri și coborâșuri, efort, momente de pauză, dar și triumfuri - și convingerile personale în rolul lor de lideri, atunci când pleacă la drum, făcând o paralela între experiența de pe traseul Via Transilvanica și business.
Campania se manifestă în digital, iar materialele video pot fi urmărite pe Youtube și pe canalele de social media Autonom: Facebook, Instagram, LinkedIn și TikTok.
Proiectul Romanian Business Leaders pe viaTransilvanica, supranumită și „Drumul care unește”, este un proiect de amploare, prin care 150 de antreprenori, împărțiți în 24 de echipe, au parcurs prin ștafetă traseul de 1400 de km care traversează România de la nord la sud. Traseul traversează zece județe ale României și oferă o incursiune captivantă prin peisaje naturale diverse și bogate în istorie. Traseul începe la Putna, în nordul țării, și se încheie la Drobeta-Turnu Severin, la granița sudică. Călătoria a fost simbolică, reflectând puterea unei echipe de a parcurge un drum cât este România de mare și de a duce la capăt un vis atunci când fiecare își face partea. Totodată, traseul reflectă parcursul profesional al unui antreprenor, plin de provocări, momente de reflecție, dar și de reușite. Autonom, ca partener principal de mobilitate, s-a implicat în desfășurarea evenimentului prin asigurarea transportului echipelor către și de la punctele de predare a ștafetei.
Alături de antreprenori, oricare ar fi drumul lor. În orice punct s-ar afla pe drumul lor este mesajul central al campaniei ce subliniază sprijinul pe care Autonom îl oferă în orice etapă a călătoriei lor antreprenoriale și personale.
"La Autonom, credem cu tărie că drumul antreprenorial nu este doar despre destinație, ci despre fiecare pas făcut, fiecare obstacol depășit și fiecare lecție învățată. Într-o viață agitată și plină de surprize, misiunea noastră este să le oferim sprijin și soluții care să le ușureze acest parcurs pentru a se concentra pe ceea ce contează cu adevărat pentru ei și afacerile lor.
Prin acest proiect, Next Advertising și Tedy Necula au transformat cu profesionalism și creativitate viziunea noastră într-o serie de materiale autentice, care aduc un strop de inspirație și perspective noi prin convingerile și lecțiile personale împărtășite. Sperăm ca poveștile din această campanie să devină o sursă de motivație pentru toți cei care, zi de zi, aleg să își urmeze propriul drum."
Maria Tătaru (Marketing Manager @ Autonom)
"Am vrut să ne uităm la drumul antreprenorial și să îi observăm toate părțile. Nu ne dorim să vorbim despre podium, despre premii, felicitări, despre momentul în care se deschide șampania. E ușor să vorbim despre succes. Pentru noi a fost important să ne uităm la tot parcursul unui antreprenor: începutul timid, nesiguranța, obstacolele, momentele de răscruce, oboseala, momentele de reflexie, dar și cele de reușită. Proiectul în colaborare cu RBL pe Via Transilvanica, Drumul care ne unește, a picat la fix, fiind o ocazie extraordinară de a-i încuraja pe oameni să privească drumul antreprenorial precum o experiență pe un traseu în natură cu obstacole de tot felul, dar și cu multă susținere, încurajare și ajutor. A fi alături de oameni este în ADN-ul Autonom."
Florentina Dinu (Sr. Strategic Planner @ Next Advertising)
"Multe din proiectele noastre de suflet de aici, de la next, sunt pentru clienți antreprenori români sau îi au ca audiență principală pe antreprenorii locali. Drept urmare, se simte bine, motivant și încurajator pentru noi să lucrăm alături de Autonom și în special alături de Maria pentru a susține și pentru a comunica numeroasele proiecte și parteneriate prin care Autonom contribuie atât de mult la dezvoltarea acestei comunități. Vă invit să ascultați poveștile și experiențele antreprenorilor din Romanian Business Leaders pe Via Transilvanica; sunt valoroase și inspiraționale."
Raluca Toma (Account Director @ Next Advertising)
Echipa agentiei
next advertising
Senior Copywriter: Sabin Staicu
Senior Art Director: Cristina Cazacu
Senior Art Director: Robert Zamfir
Head of Digital: Cristina Barhan
Deputy Creative Director: Cezar Panait
Creative Director: Andrei Tripsa
Senior Strategic Planner: Florentina Dinu
Account Director: Raluca Toma
Client Service Director: Ioana Cabuz
Community Leader: Ileana Sebe
Ruxandra Muntean - Media Director
Maximilian Barat - Digital Media Manager
Alexandru Petrescu - Digital Media Specialist
Echipa casei de productie
Tedy Necula – producător și regizor
Andrei Panghe - editor
Echipa clientului
Autonom România
Marketing Manager: Maria Tătaru
Social Media Manager: Cristian Botan
Echipa partenerului
Romanian Business Leaders
Director Dezvoltare: Sebastian Hubati
Project Manager: Phillipe Huidan
Communication & Events Manager: Alexandra Duică