[Case Study] Brandfusion – Intermobili, consolidarea unui brand de e-commerce cu mobilier

[Case Study] Brandfusion – Intermobili, consolidarea unui brand de e-commerce cu mobilier

Intermobili este un business tânăr de retail online cu mobilier și decorațiuni pentru casă, care are la bază o experiență îndelungată a inițiatorilor lui în această piață. Bucurându-se de o creștere rapidă, favorizată de evoluția e-commerce și schimbările în comportamentul de cumpărare accelerate de perioada pandemiei, brandul Intermobili avea nevoie de o nouă imagine care să-i amplifice eforturile de promovare, pentru a-l ajuta să se poziționeze și diferențieze mai clar în categorie.

 

Provocarea de business

Principalele coordonate ale modelului de business Intermobili, care s-a dovedit câștigător în primii lui ani de activitate, sunt nișa de piață aleasă - luxul accesibil, insuficient exploatată de competitorii locali sau internaționali mari, portofoliului divers construit în jurul colecțiilor de mobilier și racordarea permanentă la tendințele în industrie. Toate acestea trebuiau, însă, puse în valoare de identitatea și comunicarea brandului, astfel încât Intermobili să ajungă la segmentul de clienți dorit și să susțină ambiția de dezvoltare a antreprenorilor săi.

 

Soluția de branding

Discuțiile cu fondatorii Intermobili despre business și profilul clientului vizat, alături de analiza competiției și evoluției categoriei, ne-au ajutat să stabilim coordonatele poziționării brandului și să articulăm promisiunea lui de valoare, pe care am transpus-o în sloganul „Faci loc pentru mai bine”. Totodată, am definit tonul vocii brandului, stilul și regulile de copywriting pentru diferite tipologii de conținut și mesaje folosite în Social Media, acesta fiind principalul său canal de promovare. Am creat astfel cadrul pentru dezvoltarea coerentă a identității verbale și comunicării de brand.

Noua identitatea vizuală a avut ca sursă de inspirație stilul de design al mobilierului considerat reprezentativ pentru Intermobili, devenind astfel o extensie a acestuia. Simbolul reprezintă o monogramă formată din literele i și m, desenată precis, geometric, ce amintește de modularitatea și construcția pieselor de mobilier. Wordmark-ul completează această construcție prin folosirea unor litere personalizate ce păstrează formele simbolului. Culorile și elementele grafice folosite în dezvoltarea limbajului vizual au fost gândite cu scopul de a-i asigura brandului unicitate și versatilitate în comunicare, într-un mod discret, care pune în valoare prezentarea produselor. Pentru a accentua caracterul dinamic și modern al brandului, am creat un set de randări ale simbolului realizate cu instrumente de generare AI, prin care pot fi ilustrate sugestiv atribute ale stilurilor de design sau colecțiilor de mobilier din portofoliul Intermobili.

Noua identitate a fost implementată în comunicarea și prezența digitală a brandului prin crearea unui set de templates de design adaptate la diverse contexte, tipuri de conținut și formate specifice comunicării în Social Media, precum și prin designul UI al magazinului online Intermobili.

Brandfusion: Mona Ursu (CEO), Ruxandra Trică (Senior Brand Consultant), Ștefan Ferencz (Brand Design Director), Oana Turtă (Senior Brand Designer), Adrian Boc (Digital Brand Manager), Andrei Dobre (Online Brand Manager), Elena Dumitru (Brand Designer), Rareș Coban (Brand Designer).

Intermobili: Ada Istrate (Co-fondator), Adrian Garit (Co-fondator).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Brandfusion

Suntem oameni cu gândire de design, rigoare strategică și creativitate, ale căror perspective vrem să conteze în evoluția clienților noștri și în viața comunităților acestora. Suntem designeri,... vezi detalii »

Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related