Mădălin Munteanu este Communications Manager Pandorra Story Style și ne-a povestit cu bune și rele din cutia Pandorei, prin ce a trecut agenția sa în 2024 și cam ce se întrevede anul viitor. Pe plan personal, a învățat să dea cu lavabilă pe tavan, dar în mare nu s-a confruntat cu mari issues. Despre trendul anului, spune că Macarena a dominat piața, pe motiv de OTV-iști ce suntem, ca popor.
"E foarte greu de anticipat ce se întrevede în 2025 din cauza evenimentelor din România, dar dacă e să mă raportez la ce se întâmplă în jur, în alte țări, strict la industrie, e posibil să nu fie schimbări radicale imediat. Dar momentan putem doar specula", spune Mădălin.
Mișcările geopolitice e posibil să influențeze și mersul comunicării, dar fără a se arunca în mari predicții. Cea mai beton campanie în opinia lui a fost cea pentru About You, cu Babasha. Despre restul, în interviul de mai jos.
Ce titlu de film ai da acestui an
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb – că pare că atunci când ne obișnuim cu ceva, apare altceva, care de cele mai multe ori, e negativ.
Cum a fost 2024 pentru tine
Scurt. Chiar stăteam zilele acestea și îmi părea că 2024 a trecut cel mai rapid dintre toți anii pe care i-am prins. Poate totul a devenit și mai fast forward, poate că nu mai e timp să stai să respiri puțin, nu știu, dar așa aș descrie anul. Pe plan profesional a fost unul bun, am simțit mai mult ca niciodată încrederea partenerilor noștri în proiectele propuse de noi și că am avut libertatea să punem în aplicare viziunea comună pe unele proiecte, lucru care nu e tocmai mega comun în industrie.
A fost greu pentru că au fost momente în care a trebuit să ne redresăm pe ultima sută de metri și ce a fost urât este că încă există o senzație de incertitudine în aer, una care se intensifică accelerat din cauza ultimelor evenimente de pe la noi.
Proiecte importante
Cel mai important proiect al acestui an a fost, fără îndoială, să învăț cum să dau cu lavabil pe tavan. A fost o experiență care m-a făcut să simt că am trecut un prag al maturității – mai ales că nu îmi imaginam cât de dificil poate fi! Dar lăsând gluma la o parte, nu știu dacă a fost unul care să iasă în evidență mai mult, a fost un an echilibrat.
Bilanțul agenției
A fost un an bun, aș zice spre foarte bun. Ne-am extins portofoliul și ne-am consolidat parteneriatele deja existente. Știu că sună ca un clișeu, dar munca devine mult mai ușoară atunci când fiecare mail nu e o luptă de convingere și toată lumea trage în aceeași direcție. Au fost provocări și cel mai probabil vor urma, dar nimic care să nu fie rezolvat împreună cu partenerii noștri.
Factorii care au influențat cel mai mult industria creativă
Consider că sunt doi factori principali. Primul este integrarea tot mai pronunțată a inteligenței artificiale în activitatea noastră zilnică, transformând modul în care creăm și implementăm idei. Al doilea factor, deja bine consolidat, îl reprezintă impactul evenimentelor globale asupra campaniilor, influențând în mod special momentul lansării acestora.
Cum vă adaptați
Nu prea ai cum, ci în mod normal trebuie să aștepți să vezi ce urmează. Noi nu facem operații pe creier și sunt deseori lucruri mult mai importante ca o campanie care trebuie să plece pe o dată anume, iar evenimentele din ultimele două săptămâni ne-au demonstrat asta. E foarte greu de anticipat ce se întrevede în 2025 din cauza evenimentelor din România, dar dacă e să mă raportez la ce se întâmplă în jur, în alte țări, strict la industrie, e posibil să nu fie schimbări radicale imediat. Dar momentan putem doar specula.
Trenduri
Cum ziceam mai sus, apariția AI-ului se simte din ce în ce mai mult și mai intens în lumea creativă. E un tool foarte util atunci când dai pe afară de la task-uri, dar e o linie foarte fină între ajutor și a îl utiliza totalmente pe partea creativă.
Cum s-au schimbat obiceiurile de consum
În bine. De ani întregi oamenii nu mai cumpără orice văd, ci pun preț pe calitate. Anii în care cantitatea era mai importantă au trecut de mult timp, fie că vorbim de produse din horeca, retail etc. Mă tot gândesc la zona culinară, cum era în 2014 vs 2024, iar asta se simte în fiecare aspect al vieții noastre.
Sensibilități de care ați ținut cont
Poate am fost norocoși, dar nu ne-am lovit de asta în 2024 deloc. Poate pentru că toate au venit în mod natural și nu a fost ceva care să atingă o zonă sensibilă. Cred că am fost feriți.
Cea mai Cea campanie din 2024
Aia cu Babasha pentru About You. Pentru că încă mă trezesc în mijlocul zilei să o fredonez și cred că o să o fac încă multă vreme de acum încolo.
Alegeri, crize politice și economice, schimbări sociale. Ce te ține optimist?
Trăim vremuri periculoase pe care nu credeam că mai e posibil să le trăim după experiența pe care o are România, dar uite că iar suntem în fața unui drum extrem de riscant. Și dacă e să ne raportăm la toate aceste evenimente, toate au afectat industria într-un mod sau altul din 2020 încoace.
Ce mă ține optimist este că în naivitatea mea binele învinge.
Temeri & speranțe
Mă sperie iar instabilitatea, mai ales în contextul economic și geopolitic global, care poate influența direct și indirect industria noastră. Totodată, incertitudinea legată de reglementările privind utilizarea AI-ului și impactul acestora asupra creativității tradiționale ridică semne de întrebare. Nu la nivelul de Terminator, ci la nivelul de fake news și puterea de a influența chiar și alegeri.
Pe de altă parte, mă aștept la o creștere a colaborărilor și a proiectelor care aduc un impact pozitiv în societate, un trend ascendent de ceva ani încoace.
Lecții din 2024
Lasă pe mâine un mail care nu trebuie neapărat dat azi.
Cel mai viral
Pentru mine cel cu Babasha, dar obiectiv, cred că Macarena a fost cel despre care s-a discutat cel mai mult. De obicei, trend-ul care rupe în mod normal e cel care produce și scandal, că nah, am crescut toți cu OTV, e oarecum normal.
Reclamele de 30 și 45 de secunde, în lumea video-urile de 5 secunde
Cred că vor rezista atât timp cât o să fie relevante și bine făcute. Cred că aici se va face diferența.