Golin România aniversează 18 ani de la înființare prin lansarea „Perspective”, o serie de sesiuni de mentorat care își propune să ofere tinerelor generații mai mult decât ce primesc în sălile de clasă. Proiectat în parteneriat cu World Vision România, programul sprijină dezvoltarea abilităților de comunicare și advocacy ale celor 18 membri care alcătuiesc Consiliul Consultativ al Copiilor (CCC) din World Vision, pentru a putea să-și facă vocea auzită în dialogul cu autoritățile locale, naționale și internaționale. Astfel, în perioada noiembrie 2024 – iunie 2025, împreună cu parteneri ai agenției, Golin va desfășura lunar sesiuni virtuale de mentorat, oferind îndrumare și feedback practic pe teme relevante pentru viitorul tinerilor.
Conform unui sondaj realizat de World Vision, 1 din 5 parlamentari consideră că un copil nu trebuie să-și exprime opinia cu privire la un proiect de lege care îl vizează în mod direct[1]. Deși reprezintă viitorul comunităților, accesul copiilor la deciziile care le afectează creșterea și bunăstarea este limitat. Fondat în 2012 ca răspuns la dreptul de a vorbi liber despre nevoile lor, Consiliul Consultativ al Copiilor, alcătuit din 18 membri, cu vârste cuprinse între 12 și 18 ani, este vocea copiilor din comunitățile rurale în care fundația își desfășoară activitatea. Tinerii din CCC sunt susținuți să dezbată și să colaboreze direct cu autoritățile, participă la conferințe, scriu articole, produc conținut pentru social media și abordează teme importante precum educația și protecția copilului. Activitățile lor sunt aliniate în acord cu strategia World Vision România, Obiectivele de Dezvoltare Durabilă și parteneriatul global It takes a World to End Violence Against Children și sunt parte activă a tuturor demersurilor derulate în acest sens la nivel național și internațional.
Pentru a le susține eforturile, Golin, împreună cu World Vision, organizează sesiuni lunare de mentorat virtual, programul fiind structurat cu atenție pentru a răspunde cât mai bine nevoilor și aspirațiilor acestora. Conceput împreună cu tinerii, calendarul sesiunilor acoperă subiecte esențiale în activitatea lor, precum public speaking, media literacy, crearea de conținut media, advocacy și dezbateri pe teme de actualitate. Prima sesiune, susținută de Hortensia Năstase, Vicepreședinte Creative Services, Lowe Group, a fost dedicată dezvoltării abilităților de vorbit în public și a îmbinat teoria cu exercițiile practice, oferindu-le tinerilor un cadru sigur și prietenos pentru a se exprima liber și pentru a interacționa cu încredere.
„La 18 ani, susținem 18 tineri să devină mai buni decât noi. Campania aniversară vorbește despre principiile de leadership incluziv ale fondatorului nostru, Al Golin, și despre importanța de a-i susține pe cei care, din cauza barierelor sociale, nu își pot atinge potențialul maxim. Prin acest parteneriat, ne dorim să contribuim la un viitor în care copiii și tinerii din România au șansa să-și facă vocea auzită și să devină cetățeni activi și pregătiți să schimbe în bine societatea”, a declarat Cristina Butunoi, Executive Director Golin.
Golin și-a asumat cu mândrie angajamentul de a construi mai departe pe baza moștenirii fondatorului său, Al Golin. Respectând una dintre filosofiile lui Al, „fix it before it breaks”, echipa Golin consideră diversitatea și incluziunea priorități strategice. Al Golin a fost un susținător activ al educației, echității sociale și al diversității, implicându-se în sprijinirea studenților din medii sub-reprezentate și a contribuit la crearea unui mediu educațional mai accesibil, inspirându-și echipa și colaboratorii să urmeze aceleași valori. De-a lungul carierei sale, el a promovat ideea că susținerea diversității și incluziunii nu este doar o responsabilitate socială, ci și un mod de a îmbogăți domeniul comunicării cu perspective variate și inovatoare.
„Conform datelor World Vision, doar 2% dintre copii au fost consultați de către autoritățile publice locale. E o cifră care ne arată de fapt cât de mare este nevoia ca vocea copiilor să devină o prioritate. Luna trecută, România a devenit prima țară europeană care modifică Legea Protecției Copilului cu introducerea dreptului la participare în procesul decizional. Mă bucur să văd că se fac pași importanți pentru consolidarea drepturilor copilului, în special cele care vizează participarea lor în deciziile care-i privesc. În acest parteneriat, alături de Golin, ne uităm cu speranță la un viitor mai incluziv și mai echitabil pentru adulții de mâine, unul în care fiecare copil să poată spune cu tărie că vocea îi este ASCULTATĂ, nu doar AUZITĂ", a declarat Mihaela Nabăr, Director Executiv World Vision România.
„Pentru mine, Consiliul Consultativ este vocea noastră, a copiilor și a tinerilor. Aici învățăm să vorbim cu deschidere despre nevoile noastre reale, să ne susținem opiniile cu încredere, să venim cu soluții și recomandări pentru aspecte importante din viața noastră și pentru viitorul nostru, precum educația, protecția și dezvoltarea noastră. Acest lucru nu ar fi posibil dacă nu am fi pregătiți și susținuți în mod constant prin programele de mentorat la care luăm parte. Suntem foarte bucuroși să învățăm anul acesta alături de prietenii noștri de la Golin, alături de care am luat parte deja la o primă sesiune, care ne-a plăcut foarte mult, ne-a dat viziune și încredere. Am învățat lucruri esențiale care să ne ajute în public speaking, dar și în viața noastră de zi cu zi”, a declarat Robert Nicolae, 18 ani, membru în Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România.
Oricine poate susține drumul copiilor către un viitor din care să nu lipsească educația de calitate, prin donații sau prin voluntariat.
Golin, 18 ani de activitate și performanță în comunicare
Golin România și-a consolidat poziția de lider în industria locală de comunicare, fiind desemnată de 7 ori agenția #1 în Topul Agențiilor de PR din România, realizat de Revista Biz și Unlock Market Research. Portofoliul echipei include sute de premii obținute în decursul anilor la festivaluri din industrie, atât la nivel regional (EMEA SABRE Awards, European Excellence Awards, Golden Drum, Golden Hammer sau IAB MiXX Awards Europe), cât și la nivel local (Romanian PR Award, Effie România, Webstock, Fibra, Internetics, CSR Awards, COMMA Awards). În 2022, Golin a fost singura agenție din România finalistă în secțiunea Consultantul Anului pentru regiunea CEE, în cadrul EMEA SABRE Awards.
La nivel global, rețeaua Golin operează peste 50 de birouri, având o amprentă globală de piețe și resurse prin care asigură campanii cu acoperire internațională aliniate nevoilor companiilor din toate domeniile de activitate. Golin este prima agenție de PR care a câștigat Grand Prix-ul de PR la Cannes Lions, în anul 2024.
Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase rețele internaționale de PR, Golin Worldwide, agenție de Relații Publice care își aliniază eforturile de creație și data cu business-ul clienților pentru a livra rezultate cu impact. Împreună ajungem la cele mai valoroase insight-uri și colaborăm într-un mediu incluziv, creăm cu mult curaj și orientați către rezultate. Cei 1.700 de angajați Golin la nivel global operează în peste 50 de birouri din întreaga lume, ceea ce ne permite să venim cu soluții complete pentru piețe multiple și pentru programe de comunicare regionale sau globale. Golin a fost numită Global Agency of the Year în cadrul PR Week 2021, 2020 și 2019 și PRWeek U.S. 2024. De asemenea, a fost desemnată Agenția Anului din regiunea Americii de Nord, în cadrul PRovoke Media 2021, Midsize Consultancy of the Year la SABRE EMEA 2023 și Research & Measurement Team of the Year în cadrul edițiior AMEC Awards din 2023, 2022, 2021, 2020 și 2019. Golin este prima agenție de PR care a obținut Gold și Silver pentru creativitate, în cadrul Festivalului Cannes Lions din 2019, ca în 2024 să devină prima agenție de PR care câștigă premii Grand Prix la Cannes Lions.
În România, Golin face parte din unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, Lowe Group, alături de MullenLowe (agenție integrată de marketing și comunicare), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical) și Path (unit-ul specializat în analiza și interpretarea datelor).
World Vision România este o organizație care desfășoară programe de educaţie, intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Fundația lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 34 de ani de prezență în România, am ajutat peste 1 milion de copii și adulți, în peste 3000 de comunități din 41 județe.
[1] Prin ochii parlamentarilor: Copiii și legile care îi afectează, realizat de World Vision în mai 2023.