Euro 2024: Impactul participării României asupra comunicării și audiențelor TV

Euro 2024: Impactul participării României asupra comunicării și audiențelor TV

Echipa națională de fotbal a României reprezintă un simbol puternic de unitate pentru români, așa cum reiese din studiul din această vară privind fenomenul Euro 2024. Pornind de la această analiză, au fost explorate și alte tendințe care se conturează în timpul campionatului european de fotbal. Iată ce a fost descoperit.

 

Creștere semnificativă a audiențelor TV la Euro 2024 datorită participării echipei naționale a României

Campionatul European de Fotbal Euro 2024 a înregistrat o creștere remarcabilă a audiențelor TV comparativ cu ediția precedentă. Un factor determinant al acestei creșteri a fost participarea echipei naționale a României, după absența de la Euro 2020.

„Interesul pentru echipa națională nu s-a pierdut o dată cu încheierea Campionatului European. Meciurile României din toamna aceasta, din cadrul competiției UEFA Nations League, continuă să înregistreze audiențe ridicate. Acesta este un semn că suporterii au rămas alături de jucători și îi susțin în continuare cuentuziasm, din fața televizoarelor.” a declarat Irina Drăghici, Category Insights Specialist la Starcom România.

 

Publicitate TV în timpul meciurilor și emisiunilor:

Brandurile de pariuri sportive continuă să fie principalele investitoare în reclamele difuzate în timpul meciurilor live de la Euro, deși cu o pondere mai mică decât la ediția anterioară. Pe de altă parte, brandurile din domeniul construcțiilor și îmbunătățirilor locuințelor, alături de Dante Group, și-au crescut investițiile la Euro 2024. În contrast, categoria echipamentelor de uz casnic și-a diminuat prezența publicitară. Pariurile sportive domină și investițiile în emisiunile de analiză post-meci, în timp ce brandurile de retail, sănătate/farma și băuturi sunt, de asemenea, prezente în transmisiunile live, iar prezența cosmeticelor a crescut față de ultima ediție.

 

România la Euro 2024:

Românii și-au regăsit speranța urmărind și susținând „Generația de suflet” în parcursul lor la Euro 2024. Acest entuziasm a generat cele mai bune audiențe TV din toată competiția. Momentul de aur, cu cea mai mare audiență, a fost înregistrat în meciul România - Olanda, când peste 5,3 milioane de români din întreaga țară au susținut echipa națională în fața televizoarelor.

 

Susținerea echipei naționale:

Sponsorii echipei naționale au susținut cu entuziasm jucătorii pe parcursul întregii competiții Euro 2024. Sentimentele generale de pozitivitate și încurajare s-au regăsit și în postările lor pe rețelele de socializare, dedicate echipei de fotbal a României. Atât echipa națională, cât și suporterii au fost lăudați pentru spiritul lor puternic și combativ, unitate, solidaritate și speranța regăsită.

 

Interacțiunea suporterilor:

Interacțiunea suporterilor cu paginile de socializare a fost stimulată prin concursuri, reduceri, bilete la meciuri, kit-uri pentru susținători, promoții, trivia și știri.

“Cu ocazia EURO 2024, am desfășurat un studiu pentru a evalua eficacitatea unei serii de campanii difuzate în timpul evenimentului. Campaniile alese au provenit din sectoarele FMCG, incluzând lanțuri de magazine, bere și chipsuri, precum și din industria pariurilor. Scopul nostru a fost să analizăm impactul acestor campanii asupra percepției brandurilor și asupra consumatorilor.”, a declarat Mirela Enache, Media Research Specialist, Starcom România.  

 

Metodologie

Studiul „Euro 2024: Ad Impact, TV & Online results" a fost realizat de agenția de media Starcom România, în august 2024, prin metoda CAWI (Computer Assisted Interviews) pe un eșantion de 1200 români cu vârsta cuprinsă între 18+ ani, reprezentativ la nivel național. 

HumaGraphExperience este o serie de infografice lunare, bazate pe studii cantitative, care analizează caracteristicile unor grupuri țintă, în raport cu anumite categorii de produse (dulciuri, bere sau consumul de produse de lux), la o anumită ocazie (Paște, Crăciun, Black Friday) sau un nou fenomen de comunicare (de exemplu, marketing influencer, adoptarea tehnologiei).

Agenția Starcom este parte din cea mai mare rețea de media din lume, Starcom Worldwide. Înființată în 2000, Starcom este prima agenție de media din România premiată la Cannes, dar și alte festivaluri, precum Eurobest, Ad’Or, Golden Drum, Effie și Webstock. Cu o experință de aproape două decenii în industria românească de comunicare, Starcom România pune la dispoziția clienților săi specializări diverse, precum Consumer Understanding, Inovație, Digital, Planning, Buying sau Proiecte Speciale.   

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related