Juraj Kováč: Până la urmă, lucrurile fundamentale nu se schimbă, tot emoțiile fac oamenii să acționeze

Juraj Kováč: Până la urmă, lucrurile fundamentale nu se schimbă, tot emoțiile fac oamenii să acționeze

Da, schimbările fac lumea să se rotească din ce în ce mai repede. Da, trebuie să ținem pasul cu tehnologia, să fim curioși, să testăm și să explorăm platformele și canalele noi pe care le avem la dispoziție. Da, pare că totul se întâmplă în fiecare secundă altfel. Și totuși: unele lucruri, cele care contează, rămân la fel, crede Juraj Kováč, Creative & Strategy Director la THIS IS LOCCO & Președinte ADC Slovacia.

Juraj este Președintele Juriului Internetics din acest an, competiție care reunește 28 de agenții și companii și 150 proiecte înscrise. Câștigătorii vor fi anunțați pe 25 noiembrie, în cadrul Galei de Premiere Internetics 2024. 

"Ce m-a surprins cu adevărat a fost cât de mult suflet am văzut în lucrări. Chiar și cu toată tehnologia, cele mai bune idei au fost întotdeauna despre povești reale, umane – asta le face să iasă în evidență", spune Juraj. 

Povestim în continuare cu Juraj despre tehnologie și creativitate, cum a fost rolul lui ca președinte al juriului Internetics și cum se schimbă industria sub influența AI. 

 

Cum e să lucrezi în industria creativă în 2024

Să lucrezi în industria creativă în 2024 e ca și cum ai naviga pe un val al evoluției continue. Partea frumoasă este că acum creativitatea are mai puține limite decât oricând – tehnologia ne-a extins setul de instrumente, permițând ideilor care păreau de neatins să prindă viață. Avem o mare libertate în posibilitatea de a combina inteligența artificială, poveștile și media interactivă și a crea astfel experiențe de neuitat.

Libertatea aceasta vine și cu o mare provocare: ritmul. În 2024, creativitatea înseamnă să ții pasul cu tehnologia, cu schimbările audienței și cu nevoile clienților, care evoluează constant, toate acestea în timp ce rămâi autentic, dedicat principiilor tale. E o muncă plină de satisfacții, dar necruțătoare. 

Pentru mine, totuși, cea mai frumoasă parte pleacă de la lucrurile de bază: să primești un brief greu de la client și să găsești soluții care rezolvă problema. Și la sfârșitul acestui proces, să creezi o reclamă pe care oamenii o iubesc.

 

Ce îți amintești de la începuturile în domeniu

Fiecare zi era o aventură. Îmi asumam riscuri și îmi dădeam seama de lucruri din mers. Publicitatea mă consuma atât de intens încât stăteam în fiecare zi până târziu la birou, înconjurat de alți nebuni ca mine, la fel de pasionați de ceea ce făceau. 

Zilele acelea de început m-au învățat să rămân curios și să nu mă feresc niciodată de necunoscut.  

 

Cum s-a schimbat perspectiva asupra industriei și rolului tău

Am început ca om de idei, copywriter, am devenit director de creație și apoi și director de strategie. Așa că perspectiva s-a schimbat o dată cu această evoluție, de la detaliu la imaginea de ansamblu. Atunci, vedeam fiecare campanie ca o provocare unică. Acum încerc să îmi dau seama cum se integrează fiecare proiect în povestea brandului. Rolul meu a trecut de la a veni cu idei la a fi sigur că acele idei funcționează pe termen lung și ajută cu adevărat brandul să crească. 

 

Lecții creative din ultimii ani

Adaptarea e totul. Audiențele se schimbă, platformele se schimbă, iar noi trebuie să ținem pasul. Am mai învățat că, deși datele sunt importante, inima creativității bate mereu în acele răsturnări neașteptate, surprizele care rămân cu oamenii. Până la urmă, lucrurile fundamentale nu se schimbă, tot emoțiile fac oamenii să acționeze. 

 

Industria de publicitate din Slovacia

Ne confruntăm cu aceleași provocări și oportunități ca peste tot în lume. Lucrăm pentru a atrage talente tinere, a integra noi tehnologii, a aborda schimbările sociale și a naviga printre clienții precauți. Este un capitol de creștere, adaptare și echilibrare între tradiție și inovație.

 

Cum s-a schimbat procesul creativ sub influența tehnologiei

Tehnologia a făcut lucrurile mai rapide și mai colaborative. Inteligența artificială ne ajută să generăm idei și se ocupă de părțile plictisitoare, astfel încât noi să avem mai mult timp pentru cele distractive. Totuși, există riscul ca prea multă tehnologie să facă totul să pară la fel. Secretul este să o folosim pentru a ne îmbunătăți munca fără a-i permite să preia controlul.

 

Ce cuvânt nu mai suporți să auzi în publicitate

„Disruption”. Și-a pierdut farmecul. De asemenea, „purpose” („scop”) a fost folosit prea mult. Aș prefera să aud mai des cuvinte precum „amuzant” și „captivant”. Viețile noastre sunt deja mult prea serioase, hai să-i ajutăm pe oameni să se distreze mai mult.

 

Experiența ta în rolul de Președinte al Juriului Internetics

A fost extraordinar! Ce m-a surprins cu adevărat a fost cât de mult suflet am văzut în lucrări. Chiar și cu toată tehnologia, cele mai bune idei au fost întotdeauna despre povești reale, umane – asta le face să iasă în evidență. De asemenea, m-a surprins numărul de jurați; nu am mai fost niciodată președinte al unui juriu atât de mare și mi-a plăcut. A fost interesant să văd cum o lucrare era evaluată diferit în zile diferite de diferite jurii. Și întreaga organizare a fost superbă. Felicitări Andra și Teo!

 

Trenduri digitale în Slovacia

Văd un accent mare pe conținut hiper-local. Mărcile devin mai bune la a se conecta cu oamenii în moduri care par personale și autentice pentru Slovacia, în special în e-commerce. De asemenea, se întâmplă multe în domeniul experiențelor imersive – folosirea AR și VR pentru a aduce oamenii mai aproape de branduri – și sustenabilitatea este un subiect uriaș. Și, desigur, inteligența artificială, dar despre asta se vorbește de ceva timp.

 

Cum ții pasul cu schimbările tehnologice

Sunt, în mod natural, o persoană curioasă și avem o cultură foarte orientată spre tehnologie la THIS IS LOCCO, așa că da, vreau să țin pasul. Există, desigur, și presiune, dar încerc să rămân curios și să mă bucur de proces. Nu trebuie să fiu expert în tot, dar îmi place să explorez ce este nou și să găsesc moduri creative de a-l folosi.

 

Simbioza dintre creatori & tehnologie

Cred că tehnologia și creatorii vor continua să lucreze împreună, dar este esențial să păstrăm factorul uman. Tehnologia ar trebui să fie asistentul nostru, nu șeful. Concentrându-ne pe empatie și povești, vom reuși să menținem autenticitatea lucrărilor. Tehnologia va democratiza procesul creativ, inclusiv pentru cei care nu sunt pricepuți în meșteșug.

 

Dacă viitorul ar aparține roboților, ce altceva ai face?

Ideal, aș fonda cel mai mare magazin de roboți din Europa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Companii

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related