Pregătirea și recrutarea forței de muncă în mecanica auto este o adevărată provocare, iar proiectele ”Young Car Mechanic” şi “Viitorul Pornește Azi” se adresează tocmai acestei situații. Agenția de comunicare Creative City a venit cu o abordare proaspătă în cadrul noului parteneriat dezvoltat alături de Inter Cars România, liderul pieței de distribuție de piese și accesorii auto. Pentru a pune umărul la creșterea noilor generații de specialiști în domeniu și a spori totodată atractivitatea industriei în vederea descoperirii de tinere talente, Creative City și Inter Cars România au lansat pe plan local proiectele “Young Car Mechanic” şi “Viitorul Pornește Azi”, două inițiative de impact, ce targetează tinerii care îşi doresc să devină mecanici auto. În paralel, acestea se adresează părinților, cu scopul de a-i responsabiliza cu privire la prevenirea abandonului şcolar, dar şi instituțiilor educaționale tehnice, care joacă un rol considerabil în perpetuarea meseriilor de profil în rândul noilor generații.
Abilități turate la maxim în competiția “Young Car Mechanic”
Proiectul “Young Car Mechanic” s-a desfășurat sub forma unei competiții în care elevii de liceu din școli cu învățământ dual au fost provocați să îşi demonstreze cunoștintele şi să îşi pună în valoare abilitățile practice. Obiectivele au fost promovarea şi susținerea tinerilor talentați din domeniul mecanicii auto și ele au fost îndeplinite privind cifrele: nu mai puțin de 600 de elevi din 89 de şcoli profesionale şi licee tehnice s-au înscris și astfel au avut acces la întâlniri cu specialiști și traineri din industrie. Numărul mare de participanți atrași în concurs a demonstrat că mecanica auto rămâne o industrie de interes, care merită explorată, iar adrenalina finalei a fost surprinsă şi de camerele televiziunilor prezente la eveniment.
“Viitorul Pornește Azi” pentru noile generații de specialisti
“Viitorul Pornește Azi”, cel de-al doilea proiect în care Creative City și-a lăsat amprenta cu o abordare creativă, este o continuare a “Young Car Mechanic” şi reprezintă un demers desfăşurat de Inter Cars România în parteneriat cu VARTA. Aici, agenția a venit cu inițiativa de a evidenția implicarea actorilor din mediul privat în formarea forței de muncă din domeniul tehnic și aportul pe care aceștia îl pot avea în creșterea industriei. Acțiunea s-a conturat ca o serie de sesiuni de formare practică, în care 350 de elevi au avut oportunitatea de a fi mentorați de specialiști calificați, cu experiență bogdată în industrie. Ca şi “Young Car Mechanic”, şi această campanie a avut, la rândul său, obiectivul de a evidenția nevoia de educație profesională continuă în domeniu şi de a creşte noi generații de specialiști care să preia frâiele și să ducă la rândul lor know-how-ul mai departe când va fi momentul.
În strategia de comunicare construită în jurul celor două proiecte, Creative City a mizat pe o abordare personalizată, care să se plieze pe nevoile şi obiectivele de carieră ale tinerilor. Agenția a pus accentul pe importanța pregătirii tehnice a noilor profesioniști, subliniind oportunitățile cu care vine la pachet o carieră în industria auto.
Valorile comune, cheia unui parteneriat de succes
“Colaborarea cu Creative City a venit natural, în contextul nevoilor noastre de comunicare, și apreciem nivelul suportului acordat pe parcursul fiecărei etape a proiectelor derulate. În mod evident, aceste proiecte vizează obiective pe termen lung, așa că ne dorim o dezvoltare continuă a parteneriatului nostru”, a spus Victor Gavronschi, Director Evenimente Inter Cars România.
“Ne-am propus să dezvoltăm strategii de comunicare care să ajungă direct la publicul țintă al acestor proiecte – tinerii pasionați de mecanică auto, care îşi caută un drum profesional lin şi, desigur, părinții lor, esențiali pentru reducerea abandonului şcolar în învățământul dual. La rândul lor, cadrele didactice şi inspectorii școlari, parteneri importanți în proiecte, au fost vizați de mesajele comunicate pentru a asigura un sprijin continuu în aceste demersuri. Este o onoare să fim parteneri ai Inter Cars România în aceste inițiative care promovează pregătirea profesională şi inovația în domeniul auto”, spune Andreea Retea, PR Director şi fondatoarea Creative City.
Potrivit ei, dincolo de o înțelegere profundă a nevoii de educație şi pregătire continuă, printre valorile comune care stau la baza parteneriatului de succes dezvoltat cu Inter Cars România se numără responsabilitatea față de societate şi dorința de a avea un impact asupra generațiilor viitoare.
Astfel, prin această nouă colaborare Creative City își extinde portofoliul de proiecte axate pe educație şi formare profesională, continuând să acorde sprijin partenerilor şi colaboratorilor săi în dezvoltarea de campanii eficiente şi relevante.
Creative City este o agenție de comunicare cu o experiență vastă într-o gamă largă de servicii oferite cu o abordare creativă şi strategică, de la relații cu presa la crearea de conținut integrat, gestionarea prezenței în social media a partenerilor, consultanță, dar şi organizarea de evenimente de diferite dimensiuni, printre altele. Andreea Retea, chipul din spatele brandului, este la rândul său un comunicator înnăscut, cu expertiză în domeniu, dobândită atât prin proiectele desfăşurate în cadrul agenției căreia i-a pus bazele din dorința de a-şi pune în valoare experiența în folosul brandurilor românești, cât şi în anii în care a profesat în televiziune ca editor, scenarist şi producător executiv.
Parte a grupului polonez Inter Cars, prezent astăzi în peste 20 de piețe europene, distribuitorul de piese și accesorii auto Inter Cars România şi-a început activitatea pe plan local în anul 2008, ajungând de atunci la aproape 70 de filiale operate în regim de franciză şi o cifră de afaceri de aproximativ 1,8 mld. lei în 2023.