Ce ne-am gândit noi într-o zi de joi nu tocmai oarecare, când supărarea și frustrarea acoperă Facebookul, oamenii se ceartă pe iluzia răului cel mai mic și nici măcar nu e vorba despre alegerile din România? Să invocăm iluzia Crăciunului. E ușor, pentru că, în buna tradiție a publicității, brandurile și-au făcut deja Crăciunul lor. Și, spre deosebire de Sărbătorile adevărate, cele din reclame au tot ce ne dorim. Și multe pe deasupra. Personaje din Roald Dahl, oameni buni care îi ajută pe ceilalți, roboți simpatici, lame care dansează, încrederea că putem depăși barierele care ne despart, extratereștri binevoitori, planete roz, puterea de a ne imagina o lume mai bună.
Începem lista cu o reclamă la limita imaginarului. Poate cea mai emoționantă de anul acesta. Una în care un tată și fiica lui sărbătoresc Crăciunul pe altă planetă. Pentru că pe planeta noastră, cu luminițe și cadouri și colinde, Sărbătorile nu sunt chiar pentru toți.
Shelter, Don't Panic
Deutsche Telekom, MUW Saatchi & Saatchi
Amazon
M&S, Mother
Waitrose, Saatchi & Saatchi
Aldi, McCann
Morrisons, Leo Burnett UK
Sainsbury's, New Commercial Arts
Asda, Havas London
TK Maxx, Wieden+Kennedy London
John Lewis, Give Knowingly
Urban Outfitters, 1stAve Machine and Les Enfants
Harvey Nichols, The Berry
Lidl