Tendințe în marketingul digital care dau strategiile pentru 2025

Tendințe în marketingul digital care dau strategiile pentru 2025

Sorin Vilcea, manager și fondator ClickBrainiacs, punctează tendințele actuale în marketingul digital.

 

Creșterea semnificativă a costurilor de promovare plătită

Analizele noastre interne corelate cu cele ale altor parteneri din piață relevă faptul că în 2024 costurile cu campaniile de tip paid, respectiv Google Ads si Meta Ads au crescut în medie cu aproximativ 30-35% în 2024 față de 2023. La acest fapt se adaugă inflația și rezultă o scădere a puterii de cumpărare de spațiu publicitar în mediul online cu aproximativ 40% față de anul precedent.

Acest aspect s-a reflectat puternic în mixul de marketing și în deciziile pe care am fost nevoiți să le luăm strategic, de multe ori din scurt, dat fiind faptul că în anumite industrii costul per clic aproape că s-a dublat într-un ritm alert. În același timp, nevoia de un budget mai mare în zona de paid pentru a menține aceleși rezultate ca în 2023 a condus la o creștere a nevoilor conștiente de SEO în rândul clienților noi.

 

Orientarea clienților către canale organice de promovare

Dacă în ultimii 2-3 ani 2 din 3 clienții care veneau către agenție aveau ca scop servicii de tip Google Ads sau Meta Ads, în 2024 am observat că un număr din ce în ce mai mare de clienti optează din start pentru servicii SEO. Ceea ce este îmbucurător pentru noi ca agenție, deoarece este un semn de maturizare și de înțelegere mai profundă a canalelor de marketing digital în rândul clienților și putem propune cu mai mare ușurință strategii combinate.

De asemenea tot în zona canalelor organice, am observat un apetit crescut pentru campaniile de email marketing.

 

Un singur canal de promovare nu mai este suficient

Fără doar și poate companiile care alocă budget semnificativ acțiunilor de marketing online au devenit mai atente la modul în care se consumă acest budget. Pe de altă parte, este clar că dacă în urmă cu ceva timp bugetul se ducea preponderent într-un canal de promovare în momentul de față se împarte, se etapizează, se reface mixul de marketing ori de câte ori este nevoie în funcție de ce se întâmplă în piață și în nișa fiecărui client.

Noi, la ClickBrainiacs, analizăm întotdeauna nevoia clientului și ii propunem mixul și ponderea de servicii cu șansele cele mai mari de a atinge obiectivele strategice în orizontul de timp prestabilit și recunosc că este mult mai ușor să ai un interlocutor care are deja deprinderea de a jongla strategic cu bugetul său de promovare și maturitatea de a seta obiective și pe termen mediu și lung.

 

Mixul nostru este compus de regulă din:

 -> zona de paid care aduce rezultate pe termen scurt, însă duce la costuri mari pe termen lung
-> Google Organic Search, cu rezultate pe termen mediu și lung care nu depind de un buget investit și cu cel mai bun ROI.

În tot acest context, deși variațiile de cost din zona de paid s-au reflectat în creșterea concurenței în zona organică, în continuare Google Organic Search (SEO) dă o predictibilitate mai mare evoluției business-ului în mediul online mai ales dacă ai date din spate, cunoști  bine nișa clientului și ai deja un istoric de cont poți fi extrem de predictibil.

Predictibil e al naibii de teribil de multe ori, însă noi ne bazăm pe tendințele din piață și pe elementele de mai sus pentru a putea ști încă de la început dacă anumite obiective sunt tangibile și prin ce mix, iar dacă nu este posibil, monitorizăm atent și luăm decizii strategice jonglând cu bugetele ori de câte ori vedem o oportunitate de creștere.

Spre exemplu, unul dintre clienții nostri investea în luna februarie anul curent un buget de 8000 euro în Google Ads iar în SEO, 600 de euro. Cu această pondere, clientul obținea un număr de 483 de conversii, din care 73% din Google Ads, 9% din SEO și restul din alte canale. Printr-o realocare de buget de 1000 de euro din Google Ads către SEO pe durata a 3 luni, clientul nostru a obținut  o creștere a conversiilor totale la 580 pe lună, ponderea fiind de 57% din Google Ads, 30% din SEO iar restul din alte canale. Am reușit să stabilizăm la acest nivel site-ul pe zona organică, astfel că după cele 3 luni am revenit la bugetul de 600 de euro fără a mai reatribui diferența de buget în Google Ads. Cu alte cuvinte, în lunile următoare, am menținut o medie superioară a conversiilor, cu un buget cu 1000 de euro mai mic pe lună.

 

Versatilitatea va fi cuvântul anului 2025 în marketing

La ClickBrainiacs avem aborădări ca cea de mai sus din ce în ce în ce mai des și recunosc că nouă ne plac foarte mult lucrurile în dinamică, ne place să fim pe fază și să căutăm abordări alternative înaintea concurenților, ne place să ne adaptăm în continuu și sunt convins că asta dă încredere clienților nostri să facă tot mai mulți pași împreună cu noi.

E clar că 2024 a venit cu multe schimbări dintr-o zonă de la care nu ne așteptam neapărat, fiind cu toții cu un ochi pe evoluția AI și pe cum shimbă înteligența artificală comportamentul utilizatorului online.

Prin urmare, în 2025 va trebui să fim în continuare foarte vigilenți și atenți la schimbare, să ne dezvoltăm și mai mult capacitatea de a face miscări strategice, să acceptăm că lucrurile în online au o dinamică a lor și să fim pregătiți să nu ne lăsăm surprinși de aceasta.

---------
Sorin Vilcea, manager și fondator ClickBrainiacs, cu experiență de peste 15 ani în marketing online.

"De-a lungul timpului am fost implicat în promovarea a peste 250 de business-uri în mediul online. Sunt de parere că fiecare business este unic în felul lui și are nevoie de o abordare persoanlizată pentru a se dezvolta. Vreau să ajut cât mai mulți antreprenori să-și dezvolte business-urile printr-un mix de marketing compus din SEO, Google Ads și Meta Ads."

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related