Platforma de comunicare „Vis de antreprenor”. Cum a transformat METRO o idee în povestea unor generații de antreprenori

Platforma de comunicare „Vis de antreprenor”. Cum a transformat METRO o idee în povestea unor generații de antreprenori

METRO România a lansat anul acesta platforma de comunicare „Vis de antreprenor”, o inițiativă care aduce în lumina reflectoarelor poveștile antreprenorilor din HoReCa și comerțul tradițional. Scopul este unul simplu: de a le face cunoscut atât efortul de a conduce o afacere, cât și contribuția la transformarea comunităților în care trăiesc. Nucleul campaniei este reprezentat de hub-ul digital metro.ro/vis-de-antreprenor, locul unde poveștile se strâng și prind viață, pentru ca apoi să ia amploare prin campanii de comunicare și de promovare pentru o bună parte din antreprenorii care au ales să își deschidă sufletul.

Pentru că spotul video ne-a plăcut în mod particular am vrut să aflăm detalii din culise, așa că am vorbit cu METRO și studioul lor de producție video, Adfilm, despre ideea creativă, despre  cum au decurs filmările și ce „artificii” s-au folosit pentru a reda atmosfera anilor ’90 și pentru a reflecta trecerea timpului.

 

Totul a pornit de la...

“Inspirația pentru această campanie ne-a venit din poveștile clienților noștri. Am realizat cât de puternică este legătura lor cu METRO și am vrut să surprindem acest parcurs emoțional, de la un vis din copilărie, la o afacere de succes. Îndemnul de la finalul spotului - «Totul începe cu un vis, iar ceea ce urmează depinde mult de tine» – surprinde esența efortului antreprenorilor, demonstrând că totul pornește de la o idee, de la un vis care, cu sprijinul potrivit, poate deveni realitate. Este însă și o reflecție atât a parcursului antreprenorilor, cât și a viziunii METRO asupra susținerii lor.”, povestește Cristina Dumitrescu, Communication & Branding Manager METRO.

 A urmat un brainstorming intens al echipelor METRO și Adfilm pentru a dezvolta ideea creativă,  care s-a concretizat în surprinderea experienței unui antreprenor în etape-cheie din viața acestuia: copilăria (1998), când a descoperit METRO alături de părinți; adolescența (2008), în perioada uceniciei ca bucătar; maturitatea (2024), când s-a lansat în antreprenoriat, inspirat de brandul pe care-l admira de mic, și a ajuns să dețină propria afacere în industria ospitalității. Constanta acestor momente-cheie a fost METRO, primul format Cash&Carry din România, un partener al antreprenorilor de 28 de ani.

Spotul s-a dorit a fi, așadar, un manifesto inspirațional pentru toți cei care visează să își transforme ideile într-o afacere de succes.

„Reflectând o abordare holistică, platforma de comunicare "Vis de Antreprenor" duce mai departe angajamentul METRO de a susține antreprenorii din comerțul de proximitate și din industria HoReCa, în drumul lor către succes. Business-urile nu sunt lipsite de emoție, nu este totul despre cifre. Ne-am dorit să îl punem în lumină pe omul din spatele fiecărei afaceri, care a clădit totul pornind de la un vis. Visul de antreprenor trebuie povestit mai departe pentru ca împreună să creștem o Românie cu mentalitate antreprenorială”, explică Andreea Beekman, Head of Marketing METRO Romania.

 

Nostalgia anilor ‘90 – primul aparat de radio cumpărat din METRO și un magazin încremenit în timp

Realizarea spotului campaniei a fost o adevărată provocare pentru echipa Adfilm,  cea mai complexă fiind recompunerea decorurilor specifice a două dintre etapele din viața protagonistului.

„Am filmat în 3 time-zones diferite – anii 1998, 2008 și 2024. Pentru surprinderea fidelă a perioadelor m-au ajutat foarte mult tatăl meu, care și-a cumpărat primul aparat de radio din METRO, și colegul meu Dragoș, care prin anii ’96 – ’98 își lua rechizite din METRO. Am folosit lentile diferite pentru fiecare perioadă și ne-a dat ceva dureri de cap găsirea locațiilor potrivite pentru filmare, dată fiind călătoria în timp pe care trebuia să o redăm”, povestește producătorul Adrian Ene, fondator al Adfilm.

Au fost puse în joc resurse impresionante: o echipă de aproape 100 de oameni, de la tehnicieni la figuranți, consultanți și colaboratori. Filmările au durat 40 de ore, însă cea mai dificilă etapa a fost cea de pre-producție, când s-a făcut castingul și s-au identificat locațiile.

Alegerea actorilor nu a fost ușoară pentru că filmul a urmărit personajele – copilul, adolescentul și persoana matură devenită antreprenor, precum și pe părinții săi – pe parcursul a 26 de ani, de aceea a fost esențială alegerea unor persoane cu trăsături asemănătoare – culoarea ochilor, părul creț etc. Pentru părinți au fost alese persoane de vârstă medie, a căror transformare în timp a fost evidențiată cu ajutorul machiajului.

Videoclipul inițial a fost declinat pe parcurs, astfel că în campania radio au fost folosite vocea copilului, a adolescentului și a antreprenorului la maturitate, sporind impactul mesajului.

Colaborarea dintre echipele METRO și Adfilm a fost foarte strânsă și a acoperit toate momentele-cheie pentru ca cele 3 etape temporale să fie reflectate în cel mai sugestiv mod cu putință. Cristina Dumitrescu își amintește cum au răsfoit cataloage METRO vechi, din anii ‘90, pentru a găsi produse care să redea perioada respectivă. I-au atras atenția tigăile și oalele de pe vremuri, apoi Adfilm a recompus atmosfera anilor ‘90 în zona non-food a METRO Băneasa, la raionul de tigăi, și s-a făcut astfel legătura cu magazinul La Menaj, din Buftea.

„Magazinul e și azi în spatele blocului în care am copilărit. A rămas exact așa cum îl știam de mic. Până și produsele erau parcă din acele vremuri iar prețurile sunt și acum lipite cu etichete.”, ne povestește Adrian Ene.

 

“Mașinistul”, o Dacie Papuc verde și o ninsoare cu bucluc

Pentru filmările din parcarea magazinului a intrat în scenă „Mașinistul”, un amic al producătorului care este pasionat de mașini. Acesta a găsit un proprietar de Dacii și ARO vechi, care a acceptat să îi ajute. În videoclip, marfa luată de la METRO este transportată cu o Dacie Papuc verde, pe alocuri ruginită, iar în cadre sunt surprinse un ARO în trecere, pe fundal, precum și alte Dacii, 7 mașini în total.

Filmarea de la METRO Băneasa a fost de altfel una dintre cele mai dificile etape pentru că a implicat o echipă extinsă și găsirea mașinilor care să redea atmosfera specifică acelor ani. De aceea s-au tras cele mai multe duble. Și vremea le-a jucat feste. În noaptea dinaintea filmărilor a nins, așa că au fost necesare alte haine pentru că inițial acțiunea era setată într-un anotimp mai cald.

Mesajul de la finalul spotului -  Totul începe cu un vis, ceea ce urmează depinde mult de tine – surprinde nu doar chintesența efortului antreprenorilor, ci și materializarea campaniei METRO, de la o idee la un statement puternic de brand și o platformă de comunicare. O călătorie creativă care a început în noiembrie 2023 , producția spoturilor s-a finalizat înainte de Crăciun, iar campania este în derulare pe tot parcursul anului.

Vă invităm să urmăriți în materialele video de mai jos atât detalii Behind the Scenes, cât și spotul campaniei Vis de antreprenor.

 

Amplificarea campaniei

Pozele de la filmări au fost triggerul unei campanii Then and Now în Social Media: cataloagele METRO din anii ‘90 versus METRO App astăzi, magazinul din 1998 vs LaDoiPași azi; casele de marcat din trecut vs sistemul de gesiune LaDoiPași integrat cu platforma METRO; marfa transportată cu Dacia  vs. mașina de livrare a METRO.

Campania a avut un impact puternic, atrăgând  antreprenori din toată țara, care și-au înscris poveștile pe platforma Vis de Antreprenor, iar majoritatea lor au fost deja promovate de METRO printr-un mix amplu de canale, inclusiv digital sau radio sau TV.

METRO a făcut cunoscute o parte din poveștile antreprenorilor și în presă prin proiecte editoriale dedicate, fiind publicate interviuri autentice, care reflectă efortul antreprenorilor de a-și construi un business.

Campania de amplificare este în plină desfășurare, săptămânal fiind promovați noi antreprenori a căror experiență poate fi o sursă de inspirație. În noiembrie se va desfășura și campania Luna Vis de antreprenor, care va veni în sprijinul antreprenorilor din HoReCa, chefi cunoscuți realizând preparate speciale pentru  a fi incluse în meniurile clienților METRO.

 

Credits:

Echipa Adfilm
Producer: Adrian Ene
Director: Roxana Andrei
D.O.P.: Paul Tatcu
Editor: Andrei Rădulescu
Diana Cartianu, costume
Ana Țecu, recuzită

Echipa METRO
Andreea Beekman: Head of Marketing
Cristina Dumitrescu: Communication & Branding Manager
Elena Cioinegel: Communication & Branding Specialist
Andreea Diaconu: Social Media, PR & Content Manager
Alexandra Popescu: Marketing Communication & PR Expert
Cosmina Berneantu: Marketing Specialist
Alexandru Marinescu: Digital Marketing & UX Manager
Mihai Saracaceanu: Digital Marketing Specialist
Florin Niculae: Paid Campaign Manager

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related