VML România demonstrează puterea creativității cu impact social, aducând acasă nu mai puțin de trei premii Golden Drum pentru campania 15 sub 15, realizată pentru Smartree și Teach for Romania.
Agenția a fost recompensată cu:
- Golden Drum la secțiunea One-Channel Drum, PRINT Publications
- Silver Drum la secțiunea Omni-Channel Drum, CONTENT, PR
- Bronze Drum la secțiunea All Juries, SOCIAL GOOD, Profit Social Good.
- Finalistă la Engagement, Creative Use of Media
Irina Szelleki, Copywriter VML România: "Pentru mine, experiența festivalului este încă destul de nouă. Anul acesta am urcat pentru prima dată pe scenă și, n-o sa mint, se simte misto, mai ales dupa toata munca depusa si tot procesul pe care numai noi il stim. Dar asta nici nu mai contează acum. Mai importantă decât premiul în sine este inspirația pe care ne-au oferit-o acei copii. Sper ca ideea noastră să inspire mai departe și să ne motiveze să ne întoarcem și la anul."
Miruna Belgun, Art Director VML România: "Experiența personală de a câștiga ceva, cu atât mai mult de a urca pe scenă pentru a primi un premiu, este cu totul nouă pentru mine. Mai ales, când aceste premii vin ca o recunoaștere a muncii depuse pentru un proiect atât de important. Daaar, aceste premii, până la urmă, sunt doar niște premii dacă nu ai cu cine să te bucuri de ele. Norocul a făcut în așa fel încât să am cu cine să mă bucur, râde, inspira în continuare și să zic ‘of, da’ de ce plecăm? și hai să mai câștigăm și la anu’, vreți?’ ‘Facem."
Campania 15 sub 15 trage un semnal de alarmă asupra realității dure a abandonului școlar și a inegalității sociale din România, aducând în prim-plan poveștile emoționante ale a 15 copii sub 15 ani nevoiți să muncească, deși se află sub vârsta legală de angajare.
Prin intermediul unei ediții speciale a revistei 15 sub 15, inspirată după un cunoscut format internațional al unei reviste de business, campania reprezintă un apel către mediul de business de a investi în viitorul educației prin susținerea proiectelor Teach For Romania.
Timp de 2 luni, jurnaliștii Ana Maria Ciobanu, Andreea Pietroșel și Felicia Simion, alături de fotograful Bogdan Dincă, au călătorit prin țară pentru a documenta 15 cazuri care ilustrează dificultățile cu care se confruntă copiii aflați în situații vulnerabile. Experiența și sensibilitatea lor au contribuit la crearea unui portret emoționant și autentic al acestei realități dure.
Proiectul 15 sub 15 vine în contextul unei rate alarmante de abandon școlar în România, țara noastră ocupând primul loc în Uniunea Europeană la acest capitol. 1 din 5 copii din medii defavorizate abandonează școala până în clasa a VIII-a, un fenomen cu impact economic negativ semnificativ.
Credits:
Echipa Smartree România
Alexandra Peligrad – Chief Executive Officer
Alina Netea – Marketing Manager
Echipa Teach For Romania
Mara Niculescu – Fundraising, Communication & Advocacy Director
Sorana Radu – Senior Communications Specialist
Giorgiana Aștefanei – Communications & Media Relations Specialist
Cosmina Schiau – Head of Corporate Partnerships & Climate Programme Manager
Echipa VML România
Bogdan Teodorescu – Creative Director
Ioana Ichim – Group Creative Director
Bogdan Dinu – Group Creative Director
Irina Szelleki – Copywriter
Miruna Belgun – Art Director
Cristina Nichita – Art Director
Mihai Adler – Art Director
Stefan Matei – DTP
Miki Crăciunescu – Strategy Director
Sonia Ardelean – Strategic Planner
Octavian Aftanasă – Social Media Manager
Mina Ionescu – Business Director
Raluca Dinu - Account Director
Irina Matei – Account Manager
Andreea Bucur – Digital Account Manager
Denissa Mic – PR Director
Simona Chirițoiu – Traffic Manager
Echipa Essence Mediacom
Adriana Lungu – Senior Content Project Manager
Ana-Maria Spârlac – Special Projects Manager
Claudia Gorunescu – Digital Account Manager
Daniela Fâșie – Senior OOH Manager
Mihaela Dumitrescu – Trading Director
Sanda Stanciu – Print Buyer & Planner