Golin România câștigă Bronze Award la Golden Drum, unul dintre cele mai importante festivaluri creative din Europa, pentru campania Ciorba PETscărească, dezvoltată pentru Electrolux. Golin, singura agenție de PR din România premiată la această ediție, și-a pus amprenta pe scena internațională cu un proiect care îmbină creativitatea cu un mesaj puternic de responsabilitate socială.
Ciorba PETscărească a captat atenția juriului Golden Drum prin modul în care a transformat o problemă serioasă, poluarea cu plastic din Delta Dunării, într-un mesaj creativ de conștientizare. Electrolux a lansat un semnal de alarmă împreună cu pescarii locali, care s-au alăturat acestei inițiative creând o ciorbă simbolică din deșeurile de plastic adunate din apele poluate, invitând astfel turiștii și publicul larg să aibă un comportament mai responsabil față de natură.
Campania a inspirat românii să devină „pescari de plastic,” care au adunat sticle de plastic din jurul caselor lor și au împărtășit acest lucru în mediul online. Acțiunile lor au devenit o mișcare de reciclare, iar campania, un simbol al luptei din România împotriva poluării cu plastic.
„A face o idee..ciorbă s-a dovedit, în cazul nostru, un lucru bun. E un premiu greu, dar sunt și multe mâini care îl țin și îl merită în echipă”, a spus Ioana Munteanu Director de Creație, Golin România.
„Într-o multitudine de mesaje, o campanie creativă poate contribui semnificativ la conștientizarea problemelor de mediu. Ne bucurăm că am reușit printr-un mesaj puternic să inspirăm oamenii să se implice activ în protejarea planetei și astfel să devină PETscari. Suntem onorați de premiul obținut la Golden Drum, un rezultat care recunoaște creativitatea și impactul campaniei Electrolux - Ciorba PETscărească. Mulțumim echipelor implicate care au pus pasiune, creativitate și perseverență ca acest proiect să se întâmple astfel”, a spus Teodora (Juravle) Mărăcineanu, Director de Marketing, Electrolux România.
Golden Drum este unul dintre cele mai vizibile festivaluri de publicitate din Europa, celebrând ideile inovatoare și echipele creative care își lasă amprenta asupra industriei.
Echipele care au creat campania:
Golin România: Ioana Munteanu, Lucian Cernat, Andrei Popa (Creative); Cristina Butunoi, Ruxandra Simion, Ioana Ciobanu (PR); Adrian Anghel, Cristina Stroiu, Cristina Dobre (Digital).
Electrolux: Teodora (Juravle) Mărăcineanu (Director de Marketing), Laura Prahoveanu (Brand Activation Manager).
GreenMind (producție)
Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase rețele internaționale de PR, Golin Worldwide, agenție de Relații Publice care își aliniază eforturile de creație și data cu business-ul clienților pentru a livra rezultate cu impact. Împreună ajungem la cele mai valoroase insight-uri și colaborăm într-un mediu incluziv, creăm cu mult curaj și orientați către rezultate. Cei 1.700 de angajați Golin la nivel global operează în peste 50 de birouri din întreaga lume, ceea ce ne permite să venim cu soluții complete pentru piețe multiple și pentru programe de comunicare regionale sau globale. Golin a fost numită Global Agency of the Year în cadrul PR Week 2021, 2020 și 2019 și PRWeek U.S. 2024. De asemenea, a fost desemnată Agenția Anului din regiunea Americii de Nord, în cadrul PRovoke Media 2021, Midsize Consultancy of the Year la SABRE EMEA 2023 și Research & Measurement Team of the Year în cadrul edițiior AMEC Awards din 2023, 2022, 2021, 2020 și 2019. Golin este prima agenție de PR care a obținut Gold și Silver pentru creativitate, în cadrul Festivalului Cannes Lions din 2019, ca în 2024 să devină prima agenție de PR care câștigă premii Grand Prix la Cannes Lions.
În România, Golin face parte din unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, Lowe Group, alături de MullenLowe (agenție integrată de marketing și comunicare), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical) și Path (unit-ul specializat în analiza și interpretarea datelor).