Heist Industries, împreună cu Fresenius NephroCare România, prezintă „Nephro“, primul film românesc despre viața pacienților dializați

Heist Industries, împreună cu Fresenius NephroCare România, prezintă „Nephro“, primul film românesc despre viața pacienților dializați

Agenția Heist Industries, împreună cu Centrele Fresenius NephroCare, prezintă „Nephro“, primul film românesc care prezintă viața pacienților dializați. Scurtmetrajul face parte dintr-o campanie de conștientizare a provocărilor medicale și emoționale cu care se confruntă persoanele care suferă de Boală Cronică de Rinichi.

Ideea acestui film a pornit de la nevoia de a face cunoscut publicului larg un subiect sensibil, dar care implică un număr mare de oameni. Statisticile arată că 1 din 10 persoane din întreaga lume suferă de Boală Cronică de Rinichi.

Pentru a porni o discuție pe această temă și pentru a trage un semnal de alarmă asupra factorilor care pot duce la acest diagnostic, agenția Heist Industries a propus o campanie de conștientizare care să aibă în centrul ei un produs artistic.

 

„Nephro“, filmul care dă startul unei campanii de conștientizare a realității pacienților dializați

Scenariul pentru filmul „Nephro“ a fost realizat de Ana Rinderu și Radu Pilat, din echipa Heist Industries. Inspirați de experiențele pacienților dializați, cei doi scenariști au încercat să prezinte publicului o poveste emoționantă, care evidențiază puterea pe care o au legăturile interumane în contextul unei provocări medicale.

A fost un proiect la care am avut nevoie de multă documentare, ca să înțelegem specificul afecțiunii. Cele mai tari povești sunt cele adevărate, cazul nostru nu face excepție, totul a pornit de la o experiență personală. Ne bucurăm că am avut onoarea să lucrăm cu câțiva dintre cei mai buni actori ai țării, fără ei sigur nu ar fi ieșit mai nimic notabil“, au declarat Ana Rinderu și Radu Pilat.

Nephro“ spune povestea Ancăi (interpretată de Silvana Negruțiu), o pacientă de 26 de ani pusă față în față cu o situație care îi testează limitele atât la nivel fizic, cât și emoțional, și a tatălui ei, Vlad (interpretat de Șerban Pavlu), care își reîntâlnește fiica după 15 ani de separare.

 

 

Sprijinul emoțional, esențial pentru un tratament eficient

Regizat de Claudiu Mitcu, scurtmetrajul „Nephro“ prezintă o perspectivă mai puțin cunoscută a vieții pacienților dializați. Filmul subliniază faptul că legăturile care vindecă nu sunt neapărat cele familiale, ci și acelea care se creează în centrele de dializă și care asigură confortul emoțional.

Actrița Silvana Negruțiu a povestit că, atunci când ajungi într-un centru de dializă Fresenius NephroCare, se creează din start o legătură cu personalul medical.

Când am aflat că oamenii vin de trei ori pe săptămână și petrec câte cinci ore împreună, mă gândeam cam cât de des s-a întâmplat asta în familia mea: să avem trei zile pe săptămână în care să stăm cinci ore împreună. Niciodată. Cred că sunt puține familiile care reușesc să adune aceste 15 ore pe care să le petreacă exclusiv împreună. Este mai mult decât o familie. Oamenii te întâmpină cu o asemenea căldură că, atunci când am ajuns acolo pentru a filma, aveam senzația că mă știu de-o viață cu cei de la centru“, a declarat actrița Silvana Negruțiu, la evenimentul de lansare a filmului „Nephro“.

 

„Nephro“, un act artistic pentru conștientizarea unei afecțiuni medicale

Informarea și educarea publicului larg sunt esențiale pentru a crește nivelul de conștientizare a Bolii Cronice de Rinichi, afecțiune din categoria „silent killer“, precum și pentru a combate stigma și a îmbunătăți înțelegerea acestei condiții medicale. Filmul „Nephro“ reprezintă un prim-pas în atingerea acestor obiective.

Când a venit către mine propunerea să fac acest film, mi s-a părut o provocare. Este un film care abordează o temă sensibilă și este lăudabil că cineva din mediul privat s-a gândit să promoveze astfel niște servicii pe care le oferă și să arate, într-un mod artistic, realitatea cu care se confruntă pacienții dializați. Dacă n-am ști că e făcut cu sprijinul unei instituții medicale, ar fi putut să-mi aparțină mie sau unui coleg“, a declarat regizorul Claudiu Mitcu.

Dializa, tratamentul pentru pacienții în stadii avansate ale Bolii Cronice de Rinichi, este o procedură cu un impact puternic asupra vieții acestora, care trebuie să își adapteze stilul de viață la o nouă realitate. Dacă respectă tratamentul și urmează recomandările medicale, pacienții pot avea o viață aproape normală.

Ne-am dorit ca acest film să ajungă la publicul larg, iar acesta să conștientizeze potențialul grav al Bolii Cronice de Rinichi și, recunosc, că acest film a pus în valoare relațiile interumane. Cred că este important să se știe că dializa nu înseamnă sfârșitul vieții și că poți avea o viață aproape normală chiar și în aceste condiții“, a menționat dr. Raluca Scutelnicu, Marketing Manager Fresenius NephroCare România, la evenimentul de lansare a filmului „Nephro“.

 

Echipa filmului „Nephro“

Scenariul a fost scris de Ana Rinderu și Radu Pilat, din echipa Heist Industries. Regia este semnată de Claudiu Mitcu, iar imaginea, de Toma Velio. Producător executiv – Tino Furtună (casa de producție Film Factor).

Din distribuția filmului fac parte actorii Silvana Negruțiu, Șerban Pavlu și Ion Sapdaru, dar și Alina Pușcaș, asistent-șef centrul de dializă Fresenius NephroCare București.

Heist Industries este singura agenție specializată în community marketing, un nou model de comunicare, bazat pe conținut, povești reale, personalități și relevanță, folosind cele mai noi canale și tehnologii. Heist Industries construiește povești de brand care amestecă toate ingredientele de mai sus, explorate, exploatate și amplificate în moduri inovatoare.

Fresenius Nephrocare România este liderul pieței locale de servicii de dializă având o rețea de 36 de centre de dializă, care acoperă 25 de județe și care asigură tratamentele de dializă pentru aproximativ 6.000 de pacienți.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Heist Industries

Fondata in 2012, Heist Industries este singura agentie specializata in community marketing, un nou model de comunicare, bazat pe continut, povesti reale, personalitati si relevanta, folosind cele mai noi canale si... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Branded


Related