Golin România a fost inclusă pe shortlist-ul prestigiosului festival de publicitate Golden Drum, cu campania Ciorba PETscărească, dezvoltată pentru Electrolux. Golin este singura agenție de PR din România care a reușit această performanță în cadrul competiției din acest an, aducând în prim-plan o inițiativă creativă și de impact social.
Ciorba PETscărească a adus în față o problemă cât se poate de reală, poluarea cu plastic din Delta Dunării, și a transformat-o într-un mesaj creativ de conștientizare. Cel mai popular fel de mâncare din Deltă, Ciorba Pescărească, a devenit Ciorba PETscărească, o ciorbă făcută din PET-urile „uitate” de turiști, într-o campanie de conștientizare a unui comportament cu efect de bumerang: Ce aruncăm în natură într-o secundă, se întoarce la noi, în farfurie.
„Ne bucură că o ciorbă din PET-uri care nu a fost gustată de nimeni, a fost apreciată de un juriu internațional”, a spus Ioana Munteanu, Creative Director, Golin.
Golden Drum este unul dintre cele mai importante festivaluri de publicitate din Europa, recunoscut pentru celebrarea creativității și a inovației în industrie.
Echipele care au creat campania:
Golin România: Ioana Munteanu, Lucian Cernat, Andrei Popa (Creative); Cristina Butunoi, Ruxandra Simion, Ioana Ciobanu (PR); Adrian Anghel, Cristina Stroiu, Cristina Dobre (Digital).
Electrolux: Teodora (Juravle) Mărăcineanu (Director de Marketing), Laura Prahoveanu (Brand Activation Manager).
Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase rețele internaționale de PR, Golin Worldwide, agenție de Relații Publice care își aliniază eforturile de creație și data cu business-ul clienților pentru a livra rezultate cu impact. Împreună ajungem la cele mai valoroase insight-uri și colaborăm într-un mediu incluziv, creăm cu mult curaj și orientați către rezultate. Cei 1.700 de angajați Golin la nivel global operează în peste 50 de birouri din întreaga lume, ceea ce ne permite să venim cu soluții complete pentru piețe multiple și pentru programe de comunicare regionale sau globale. Golin a fost numită Global Agency of the Year în cadrul PR Week 2021, 2020 și 2019 și PRWeek U.S. 2024. De asemenea, a fost desemnată Agenția Anului din regiunea Americii de Nord, în cadrul PRovoke Media 2021, Midsize Consultancy of the Year la SABRE EMEA 2023 și Research & Measurement Team of the Year în cadrul edițiior AMEC Awards din 2023, 2022, 2021, 2020 și 2019. Golin este prima agenție de PR care a obținut Gold și Silver pentru creativitate, în cadrul Festivalului Cannes Lions din 2019, ca în 2024 să devină prima agenție de PR care câștigă premii Grand Prix la Cannes Lions.
În România, Golin face parte din unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, Lowe Group, alături de MullenLowe (agenție integrată de marketing și comunicare), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical) și Path (unit-ul specializat în analiza și interpretarea datelor).