De două decenii îmi dedic viața profesională telecomunicațiilor. Din exterior, ai putea spune că le-am văzut pe toate. Din primul rând, am văzut tranziția rapidă de la 2G la 5G, de la nostalgia bip-ului la adevărate campionate de transmis cât mai multe mesaje, în limitele de caractere permise de un SMS. Sunt multe lucruri care au evoluat odată cu mine și România, cu industria de telecomunicații și consumatorul. Dar, cu mâna pe inimă, spun că după 20 de ani în telecomunicații, încă nu le-am văzut pe toate în materie de lansări de telefoane.
În primii mei ani în această industrie, vorbeam de flagship-uri ca Nokia 3310 sau Motorola V66, al căror USP era strict dimensiunea sau conectivitatea. A urmat migrarea la servicii ca Voces sau TelVerde. Pentru cine nu își aduce aminte, erau beneficii. A urmat concurența bluetooth vs infrafroșu. Lucrurile au evoluat într-un ritm înnebunitor, dovadă că astăzi vorbim despre puterea AI, de camere de 40 MP, despre asistenți personali care te ajută să alegi cadouri pentru cei dragi, îți dau remindere cu privire la task-uri importante sau despre funcții inteligente, pe care le poți folosi în crearea de conținut online.
Cum promovezi viitorul? Inovând constant
Azi e despre Digital First, despre cum poți folosi tehnologia pentru a crea un viitor mai bun pentru oameni. La Vodafone avem acest credo, de a nu lăsa pe nimeni în urmă. Ne-am bucurat să vedem aceleași valori și la partenerii noștri de la Google, pentru care este la fel de important să simplifice cotidianul utilizatorilor lor. Iar valorile comune ne fac mai puternici. Pe noi. Și comunitățile din jurul nostru. Pentru că astfel se nasc premierele: avem primul parteneriat strategic pe piața device-urilor din România. Google și-a făcut debutul aici cu noile Google Pixel 9, iar Vodafone a devenit singurul operator telecom care are acest tip de terminal în portofoliul nostru de tehnologie - EasyTech. Un moment pe care am vrut să îl marcăm ca atare.
Lansarea noi serii Pixel e exemplul perfect de cât de mult a evoluat această industrie. Nu doar din punct de vedere tehnologic. Am creat un mix strategic între parteneriate cu influenceri, digital și traditional media, creând o experiență captivantă, care să rezoneze cu adevărat cu publicul Vodafone și Google. Eforturile noastre din zona de digital au fost completate de un visual stunt aparte, cu o componentă CGI, care a adus la viață tehnologia de ultimă generație a smartphone-ului chiar la locația 0 a Vodafone, primul magazin EasyTech.
Este primul proiect de acest tip din palmaresul Vodafone, realizat cu ajutorul partenerilor noștri de la Oxygen.
Având în mix și media tradițională, ne-am asigurat că Google Pixel 9 a fost peste tot—online, OOH, TV, pentru a ajunge la fiecare potențial nou utilizator de Pixel. Această campanie nu a fost doar despre vânzarea unui telefon, despre un parteneriat strategic între două companii axate pe inovație sau despre felul în care două click-uri îți pot schimba viața—ci despre crearea unei povești naturale în jurul tehnologiei. Și sunt mândră că am făcut parte din ea.
Lecția Vodafone x Google ne arată că nu le-am văzut pe toate. Nici în materie de tehnologie. Nici în marketing. Și e abia vârful unui iceberg în materie de digital stunts. Continuăm să avansăm, să dezvoltăm tehnologii care le pot oferi oamenilor un viitor mai bun.
_______________________
Ruxandra Rau, Director Brand & Marketing Communication Vodafone Romania