Ileana Sebe, General Manager NEXT Advertising: "Cred în relații pe termen lung"

Ileana Sebe, General Manager NEXT Advertising: "Cred în relații pe termen lung"
Petrecere de Craciun, 2023. Fotograf, Robert Zamfir

12 întrebări pentru cei 12 ani pe care îi am la NEXT

 

Cum am ajuns la NEXT?

Era vara lui 2012. Trecuseră trei ani de când plecasem de la Odyssey, timp în care explorasem diverse zone creative, food styling, photo styling. Multe dintre aceste proiecte sunt arhivate pe zwei.ro.

Ajunsesem să fac ceea ce astăzi se numește concept food, dar deja nu mai puteam fi 'one woman show' și aveam nevoie de o echipă ca să trec la următorul nivel.

Eu funcționez bine în echipă, dar îmi era și frică de antreprenoriat și de pornit singură pe acest drum. Exploram cu un prieten să deschidem un restaurant. Eram deschisă la multe posibilități... Și chiar atunci am primit o ofertă din partea lui Sorin și Cristi de la NEXT să vin la ei ca Director de Strategie.

Toată lumea care a fost freelancer și apoi a revenit într-un sistem previzibil știe cât de liniștitor e să mergi la birou, într-un program fix și cu un salariu sigur. Iar eu, ca bonus, am ajuns într-un loc unde contribuția mea a fost foarte apreciată. Țin minte că m-au întrebat Cristi cu Sorin la interviu ce planuri de viitor am și am zis 1, 2 ani sigur vreau să stau aici. 12 ani mai târziu, NEXT este pentru mine o zonă de confort profesional și nu văd nimic rău în asta.

 

Cum a fost trecerea de la strategie la management?

Timp de 8 ani am făcut strategie, apoi, chiar la începutul lockdown-ului, am preluat managementul, iar de 4 ani și jumătate sunt director general sau, cum îmi place mie să mă numesc, Community Leader.

Pot să spun că astăzi mi se potrivește mult mai bine acest rol decât cel de strateg. Interesele mele în dezvoltare personală și procese terapeutice sunt binevenite pentru acest rol.

Pe mine, dacă mă întrebi, spun direct că îmi plac oamenii, mă interesează, sunt curioasă cum funcționăm, cum de cineva gândește într-un anumit fel, total diferit de al meu. Asta m-a ajutat mult de-a lungul timpului în rolul meu de strateg. Dar în ultimii ani nu mai pot ține pasul cu tot ce se întâmplă pe TikTok, iar zona asta de (people) management este mult mai aproape de cine sunt eu în această perioadă a vieții mele.

 

Ce amintiri mai am din perioada pandemiei?

Aș putea spune că în anumite privințe m-a prins și ne-a prins pregătiți. Am avut clienți destul de diverși, astfel încât s-a produs un echilibru între anumite business-uri care și-au diminuat activitatea (unele chiar au fost puse on hold) și altele care au înflorit (ex. Bringo).

Eram o echipă completă și funcționam bine împreună, nu eram într-o perioadă de schimbări și atunci trecerea în online a fost mai facilă. Nu ne-a fost greu să ne ținem aproape, nici din punct de vedere emoțional, nici din cel profesional. Și faptul că am avut mult de lucru cred că a ajutat. Dacă mă uit acum la contextul de business din ultimii 2 ani, pandemia chiar a fost o perioada ușoară.

 

Ce e mișto la NEXT?

Oamenii și curajul lor de a se exprima creativ. Avem pe site o secțiune, NEXT Talents, unde puteți vedea multe dintre lucrurile care îi interesează pe oamenii de la NEXT. Când putem include aceste talente în proiectele creative din agenție suntem și mai bucuroși.

 

Fiind o agenție de creație, în această aglomerare de conținut creativ, cu ce ne lăudăm noi la NEXT?

Cu ideile noastre. Suntem o agenție de creație, puțin old school, dar și cu toate resursele unei agenții digitally driven. Când vine vorba de creație cred că suntem în continuare printre cei mai buni dacă ai nevoie de o idee de creație sau o platformă de comunicare pentru un brand. Andrei și Cezar care conduc departamentul de creație sunt un duo imbatabil când vine vorba de a identifica o idee creativă, a o împacheta și prezenta.

Puteți vedea best of-ul nostru din ultimii ani ca să vă convingeți.

 

Ce schimbări s-au întâmplat în ultimii ani?

Contextul de business s-a schimbat, cu tot ce înseamnă digital și creatorii de conținut, expunerea social media și nu în ultimul rând fragmentarea extremă a comunicării.

Și la noi în agenție, tot în zona de digital, am trecut printr-o schimbare care a fost dificilă. Acum câțiva ani a plecat Alex, directorul nostru de digital, și ne-a luat destul de mult să găsim pe altcineva potrivit. Acum o avem de ceva timp alături pe Cristina, care este super potrivită comunității noastre.

Am mai învățat și din experiența asta și am mai crescut procentul de încredere în a lăsa lucrurile să plece și să vină :) .

 

NEXT s-a născut în anii 2000. Ce s-a păstrat în acești 24 de ani?

Umanitatea. Sorin, unul dintre acționarii NEXT, este în continuare implicat în daily business pe anumiți clienți/proiecte și e motivant să vezi acest lucru. Noi, echipa de management de astăzi, doar am dus mai departe valorile pe care s-a construit NEXT-ul și am mai adăugat niște claritate și adaptare la vremuri. Dar faptul că suntem o agenție cu spirit creativ, în care predomină familialul și colaborarea, a existat dintotdeauna.

 

Când spun familial și colaborare, ce spun mai exact?

NEXT are iz de afacere de familie și asta pentru că mulți dintre noi suntem de ani de zile aici, ne-am împrietenit, unii chiar au devenit familie extinsă.

Nu avem foarte multă birocrație internă, avem câteva tool-uri care ne ajută să ne organizăm mai bine, dar în principiu se potrivesc în echipa noastră oamenii care se pot autoregla si organiza singuri, care nu au nevoie de multe sisteme/aplicații să-i ordoneze.

Eu cred că oamenii cresc din bine, nu din rău. Eu mă uit dintr-un unghi pozitiv la lucruri și nu caut vinovați, ci caut să înțeleg/explicații/context și învățăminte pentru data viitoare.

Și mai e un lucru important pe care îl simt și în relațiile personale, dar și în cele de la birou. Dacă relația merge bine, ai energie și timp să te concentrezi pe activități/experiențe și joburi. Dacă nu, relațiile disfuncționale îți consumă toată energia.

 

Care a fost cel mai greu moment?

Momentele dificile sunt recurente și ciclice. Mie mi-e greu să mă despart de oameni, norocul este că la NEXT nu se întâmpla prea des acest lucru. Au fost momente dificile când a plecat Alex, directorul nostru de digital, cu care eram alături de la începuturi. Am trecut printr-o încercare de colaborare nereușită până am găsit un om potrivit echipei noastre. Cristina, head of digital-ul nostru din acest moment, despre care am povestit mai sus, este o comoară.

Pentru mine, momentul cel mai greu urmează în câteva luni. Ioana, directoarea noastră de Client Service și prietena mea, intră în concediu de maternitate și va trebui să mă descurc fără ea. Ne-am propus să nu luăm pe altcineva în locul ei, ci să lăsăm loc de creștere pentru Raluca și Ioana M., cei doi oameni de client service seniori din agenție. Eu cred că funcționăm mult mai bine în echipă decât singuri. Ioana a fost în toți acești 12 ani, dar mai ales în ultimii 5 ani a fost omul alături de care am coordonat partea de organizare și bună funcționare a agenției.

 

Cum mă ajută dezvoltarea personală în jobul de management?

Mulți au citit Brené Brown și alte cărți de dezvoltare personală, dar dificultatea este în a te comporta zi de zi așa cum ai citit în cărți că e bine. Și aici sunt de ajutor cei peste 15 ani de terapie pe care i-am făcut și toată munca și interesul meu pentru dezvoltare personală. Bineînțeles că mă ajută și contextul în care am ales să fiu leader, adică cel pe care l-am descris mai sus, unul bazat pe valorile după care mă ghidez și în viața personală.

Toți știm teorie multă, dar puțini reușim să punem și în practică, zi de zi, un comportament uman într-o poziție de leadership, iar eu am învățat acest lucru și este punctul meu forte.

 

Ce planuri de viitor avem la NEXT?

"Viața e pe zile" (Oana Pellea) e unul dintre motto-urile mele preferate.

Ne facem planuri săptămânale în întâlnirile noastre de status de luni. Facem eforturi să fim mai eficienți și organizați, dar și să ținem cont de modul de lucru al fiecăruia. E ușor în teorie, în practică ne mai împotmolim uneori.

Construim relații sănătoase și armonioase între noi și cu clienții noștri. Nu ai cum să faci un proiect să iasă bine dacă nu îți face plăcere, dimineața când te trezești, să vorbești cu colegii, cu clienții, cu partenerii de business.

Și avem în plan să ajungem să lucrăm 4 zile pe săptămână. Deocamdată am reușit să implementăm o zi liberă în ultima vineri din fiecare lună. Și pot spune că timpul trece foarte repede. Nici nu îți dai seama când a venit din nou acea vineri. Iar luni, când ne revedem, considerăm că a fost foarte valoros weekend-ul prelungit.

 

Cât mai stau la NEXT?

Un an, doi sigur mai stau :) .

Îmi place să îmi petrec timpul cu coleguții. Cred că mai avem multe proiecte frumoase de făcut împreună și văd că știm să trecem împreună și prin bune, și prin mai grele. Ce aș putea să-mi doresc mai mult de la timpul petrecut la muncă?

-----------
Ileana Sebe
, General Manager NEXT Advertising

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related