Redefinirea experienței vizuale în comunicare: utilizarea DOOH pentru publicitate digitală

Redefinirea experienței vizuale în comunicare: utilizarea DOOH pentru publicitate digitală

Panourile digitale au devenit un element din ce în ce mai important în strategiile de marketing prin care brandurile aleg să inoveze în experiența de comunicare vizuală cu clienții. Într-o lume a mesajelor vizuale şi audio, pe telefon, tabletă sau televizor, era doar o chestiune de timp până când tradiţionalele panouri OOH să fie înlocuite cu cele de tip LED. Acestea pot rula spoturi video 3D surprinzătoare, care oferă o experienţă vizuală unică, captând şi mai mult atenţia atunci când sunt amplasate în zone cu trafic intens. 

Potențialul extraordinar de mare al acestui tip de instrument de comunicare a fost conştientizat de producătorii mondiali de ecrane LED şi de marii proprietari de mall-uri deopotrivă. Este şi cazul companiei IULIUS, unul dintre cei mai performanţi operatori de shopping malls şi proiecte mixte din România, care a extins recent parteneriatul cu Samsung, setat în 2019. Acesta vizează acum dublarea reţelei de digital advertising în locaţiile sale din Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Suceava. Până la finele anului, numărul ecranelor va creşte de la 183 până la 384, cu o suprafață cumulată de peste 1.400 mp.

 

Unul dintre cele mai mari ecrane LED din Europa

IULIUS nu doar că deține cea mai vastă rețea de publicitate digitală din piața de imobiliare din România, dar și lansează în premieră noi inițiative. De curând, la intrarea principală a Iulius Mall Cluj a fost instalat un ecran LED Samsung de 203 mp, acesta fiind unul dintre cele mai mari din Europa. Samsung a fost primul client care a demonstrat potențialul acestui ecran uriaș pentru a crea experiențe vizuale uluitoare. Spoturile 3D au adus produsele la viață într-un mod complet nou, captivând publicul și generând engagement fără precedent.

Decizia de a amplasa ecranul la intrarea principală a mall-ului din Cluj a venit după o analiză a fluxului de clienți. Zona respectivă beneficiază zilnic de peste 12.700 de intrări şi de o zonă de relaxare preferată de clienţi datorită  celor patru terase amenajate aici. Iulius Mall este, de altfel, cea mai atractivă destinaţie de shopping din Transilvania, cu 14,5 milioane de vizite anual, popularitate sporită de parcul şi cele trei clădiri de birouri realizate ca parte a aceluiași proiect.

„Traficul adițional de care beneficiem ca urmare a proiectului nostru mixt se resimte cu precădere în zona intrării principale. Atât angajații din clădirile de birouri United Business Center, cât și publicul din Iulius Parc accesează zona de retail utilizând această intrare, în drumul lor spre zona de food court sau magazine”, spune Bogdan Bălteanu, Head of Media Sales IULIUS.

Asigurând expunerea mesajelor către un public atât de variat și extins, rețeaua outdoor şi indoor a IULIUS este un catalizator esențial pentru conectarea brandurilor cu acesta, confirmând angajamentul companiei de a implementa cele mai avansate soluții de advertising disponibile.

 

Comunicarea Digital Out of Home - campanii şi strategii flexibile în timp real

Perioada verii aduce în Cluj-Napoca efervescența celor mai mari festivaluri din România, iar parteneriatele cu UNTOLD, Electric Castle, TIFF, Sports Festival, Jazz in the Park, Street Food Festival și multe altele fac din Iulius Mall o destinație nu doar pentru comunitatea locală, cât și pentru persoane din ţară şi străinătate, atrase de aceste evenimente de amploare. De exemplu, publicul intră în atmosfera de festival cu o săptămână mai repede, la Iulius Mall Cluj fiind distribuite brățările pentru UNTOLD și Electric Castle, iar festivalierii beneficiază de o serie de reduceri personalizate la magazine.

În plus, în Iulius Parc sunt organizate periodic o varietate de evenimente, cum ar fi seri de film în aer liber în cadrul TIFF, weekend-uri cu Movie Nights, Street Food Festival și multe altele, care atrag public divers. 

Statisticile IULIUS arată că 32% din clienții care vin anual la Iulius Mall Cluj accesează proiectul utilizând intrarea principală. În plus, pe perioada verii, traficul înregistrează creșteri de 33% în zonă datorită evenimentelor care au loc periodic și a proiectelor în parteneriat cu marile festivaluri:

Aceste avantaje au fost esențiale în decizia noastră de a amplasa un ecran de peste 200 mp în Cluj, fiind primul pas pe care îl facem în acest an în demersul nostru de dublare a rețelei de digital advertising. Pentru primele luni de funcționare a ecranului am ales să avem doar proiecte speciale, cu client unic, pentru a susține campanii contextuale care să ofere publicului Iulius Mall experiențe memorabile”, a mai completat Bogdan Bălteanu.

Până acum, campaniile de tip client unic care au rulat pe ecranul de 203 mp din Iulius Mall Cluj au fost:

1. ELECTRIC CASTLE – Bonţida Fever

Bonţida Fever este campania prin care Electric Castle și-a provocat fanii înainte de festival. Challenge #46 ‘The Cringe Karaoke’ a scos publicul din zona de confort. Cei mai curajoşi participanţi au fredonat piesele artiștilor principali ai ediției de anul acesta, pe scena de la intrarea principală a Iulius Mall, fără a avea fundal sonor, versurile fiind proiectate pe ecranul Samsung.

„Campaniile creative au nevoie de spații creative care să le susțină potențialul. Un karaoke spontan, atipic, în plin spațiu public ar fi fost, probabil, greu de realizat fără expunerea pe care ne-a oferit-o noul ecran din Iulius Mall. Sau cu mult mai puțin impact. Reacția publicului a fost pe măsura dimensiunii gigant a expunerii”, spune Tudor Costinaș, Head of Communications, Electric Castle.

Campanie Electric Castle

 

2. COCA-COLA – campanie UNTOLD

„Vara lui DA” i-a adus la festival pe clujenii care nu au vrut să rateze niciun moment de distracție. Clienții Iulius Mall au fost implicați în promoția verii, organizată de Coca-Cola și UNTOLD, unde au avut posibilitatea să câștige experiențe de care s-au bucurat alături de prieteni.

Adrian Man, Marketing Director: „Ne bucură iniţiativele dezvoltate în parteneriat cu grupul Iulius, care construiesc pe o traiectorie comună bazată pe digitalizare și inovație. Prin acest parteneriat am adus mai aproape de consumatorii noştri posibilitatea de a câştiga premii în cadrul campaniei Coca-Cola <<Vara lui DA>>”.

Campanie Coca-Cola 

 

3. SAMSUNG – AI Café

Galaxy AI Café din Cluj-Napoca este un concept global al Samsung, implementat în mai multe capitale europene și internaționale. Galaxy AI Café este un adevărat hub pentru comunitatea pasionaților de tehnologie și o premieră în România, care aduce tehnologia AI mai aproape de oameni. Proiectul tip pop-up store este amplasat în fața noului ecran exterior, care a devenit un background 3D prin care Samsung prezintă cele mai recente dispozitive. De exemplu, noile modele Galaxy Z Flip6 și Galaxy Z Fold6 au fost prezentate în premieră în cadrul evenimentului de lansare din 10 iulie, transmis în format live streaming din Paris, în Iulius Mall Cluj.

„Proiectul nostru cu IULIUS este un exemplu al modului în care soluțiile de afișare digitală de ultimă generație Samsung transformă și modernizează spațiile comerciale. Prin intermediul acestora, comercianții pot oferi clienților experiențe personalizate, interactive și eficiente, pot administra și actualiza conținut în timp real și pot analiza date esențiale pentru o comunicare cât mai eficientă. Acest proiect ilustrează viziunea companiei în ceea ce privește piața DOOH, deoarece clientul are parte de o experiență vizuală extraordinară încă de la intrarea în centrul comercial, oferindu-i acestuia o imersie în conținutul digital al ecranului”, precizează Flavius Istrate, Channel Sales Manager Central Eastern Europe, Samsung Electronics.

Campanie Samsung, AI Café

 

Samsung a felicitat echipa națională de fotbal a României în a doua zi de la calificarea în optimi în cadrul Campionatul European de Fotbal grație faptului că a avut posibilitatea de a adapta în timp real conținutul ce rulează pe ecranul de mari dimensiuni. Mai mult, Samsung a difuzat live finala EURO 2024, un eveniment surpriză pregătit împreună cu IULIUS.

 

4. WINK - creație pentru campanii 3D OOH

Tehnologia de ultimă generație a Samsung este transpusă anamorfic în trei spoturi, care prezintă atât soluția de afișaj digital pentru mediul business, The Wall All-in-One, cât și noile Galaxy Z Fold6 și Flip6, lansate în cadrul evenimentului Unpacked din 10 iulie. Proiectul este realizat de WINK & Namogo în colaborare cu Cheil Cnetrade, campaniile fiind promovate pe 7 ecrane cu o suprafață cumulată de 642 metri pătrați din proiectele IULIUS din Cluj-Napoca, Timișoara și Iași.

Doru Chirica, Managing Partner @ WINK Public Multimedia: „La WINK, am fost mereu pe același drum cu tot ce înseamnă inovație în advertising. Sunt mai bine de 2 ani de când, după alți 16 de experiență în publicitatea Out of Home, am introdus în portofoliu serviciile de creație pentru spoturi 3D cu iluzie anamorfică. Atunci când publicitatea nu e doar ceva ce primești vrând-nevrând, ci devine o experiență pentru consumatori, putem vorbi cu adevărat despre campanii nu doar memorabile, ci și eficiente. Suntem bucuroși să colaborăm cu IULIUS şi Samsung și să demonstrăm că publicitatea OOH și tehnologia de ultimă generație fac echipă bună împreună”.

Video content 3D Samsung

 

5. BRAND MANAGEMENT – campanii P&G

În luna iunie, Brand Management a implementat patru campanii pentru brandurile Fairy, Old Spice, Pantene și Head & Shoulders, toate parte a grupului P&G, utilizând întreaga rețea Iulius Digital Advertising. Acestea au avut o expunere pe 183 ecrane cu o suprafață cumulată de 992 mp. Pe parcursul a 10 zile, campaniile au targetat un public de peste 2 milioane de clienți din Cluj-Napoca, Iași, Timișoara și Suceava.

 „Ne bucurăm să facem parte din acest proiect inovator, aducând primul client pe spectaculosul ecran LED de la Iulius Mall Cluj. Acestă premieră marchează un pas important în dezvoltarea publicității indoor, evidențiind deschiderea tot mai mare a clienților noștri către campanii de impact implementate pe rețelele de digital screens din centrele comerciale. Încrederea pe care partenerul nostru, Iulius, o are în Brand Management ne motivează să continuăm să inovăm și să aducem noi experiențe memorabile pentru consumatori”, a declarat Georgian Draghici, Director de Vânzări Brand Management.

Campanie P&G

 

„Impactul ridicat al campaniilor cu content 3D ne încurajează să continuăm şi anul viitor demersurile de dezvoltare a reţelei digitale, cu focus exclusiv pe ecrane outdoor de mari dimensiuni. Dacă până acum, ecranele cele mai spectaculoase au fost amplasate în Iulius Town Timişoara şi la Iulius Mall Cluj, pentru locaţiile viitoare am ţinut cont de locaţia strategică, din centrul Iaşului, în care e amplasat Palas, proiectul cu cel mai mare trafic din reţeaua IULIUS, de extinderea în curs a Iulius Mall Suceava, precum şi de traficul stradal ridicat pe care îl avem în proximitatea Iulius Mall Iaşi”, a punctat Bogdan Bălteanu

Compania IULIUS este dezvoltator și operator real estate specializat în proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o experiență de peste 25 de ani. Portofoliul său include peste 310.000 mp de retail, în două proiecte mixed-use de regenerare urbană (Palas Iași și Iulius Town Timișoara), rețeaua națională de shopping mall-uri regionale (Iulius Mall – Iași, Cluj-Napoca și Suceava) și proiectele Family Market din Iași (Miroslava și Bucium). Centrele comerciale sunt lidere de piață la nivel regional și înregistrează anual peste 70 de milioane de vizite. Compania IULIUS deţine şi 15 clădiri de birouri, la Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara, cu o suprafață totală de peste 242.000 mp, în care sunt prezente peste 80 de companii și unde lucrează peste 27.000 de angajați.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related