Cum organizăm evenimente prietenoase cu mediul? Godmother invită specialiștii la sondaj și la scrierea unui ghid de bune practici

Cum organizăm evenimente prietenoase cu mediul? Godmother invită specialiștii la sondaj și la scrierea unui ghid de bune practici

Industria comunicării neconvenționale (BTL) a devenit din ce în ce mai preocupată de impactul asupra mediului, în contextul în care creșterea deșeurilor generate de evenimente, concerte și festivaluri, emisiile de carbon din transport și consumul excesiv de resurse naturale sunt probleme care se amplifică. Acest subiect a devenit unul fierbinte, discutat pe larg în teorii și documente stufoase, însă adesea lipsesc acțiunile concrete.

În acest context, Godmother, una dintre cele mai importante agenții de evenimente din industria de publicitate a lansat în această vară un sondaj la care îi invită pe organizatorii de evenimente, clienți, furnizori și formatorii de opinie să participe cu răspunsuri, soluții și idei de bune practici în vederea organizării de evenimente cât mai prietenoase cu mediul.

Chestionarul poate fi completat online. Sondajul este punctul de plecare în realizarea unui ghid dedicat evenimentelor organizate sustenabil, realizat cu și pentru industria locală de comunicare.

Simultan cu cercetarea prin metoda tradițională, Godmother a derulat un sondaj și cu ajutorul celei mai recente tehnologii în domeniul cercetării de piață, făcând în acest sens un parteneriat cu Brainactive.ai, o platformă globală care integrează peste 300 milioane de consumatori din întreaga lume, atent profilați din 70 de surse de date, începând cu informațiile demografice și încheind cu comportamentul de consum, preferințe ș.am.d.

Alice Gavril, Managing Partner Godmother subliniază că „sustenabilitatea nu mai este un moft, ci o responsabilitate și chiar o obligație pentru anumite tipuri de companii”.

„Se vorbește mult, dar în realitate se face puțin. Este necesar ca cineva să arate, pas cu pas, cum să abordăm aceste provocări, să demistifice subiectul și să îl facă mai accesibil și mai puțin intimidant. În industria noastră ne confruntăm cu cerințe complexe legate de sustenabilitate, dar, din păcate, există o discrepanță evidentă între ceea ce este pe hârtie și ceea ce se întâmplă în practică.”

Alice Gavril consideră că este crucial ca industria să aibă „un mod de operare comun” și să-și alinieze eforturile pentru a produce evenimente mai sustenabile.

„Schimbarea este posibilă doar dacă toți cei din acest ecosistem înțeleg cum să contribuie practic, și pentru asta este nevoie de simplificarea informațiilor, de structurare - o formă care să ajute, nu să sperie. Credem că acest ghid de bune practici aduce lumina necesară în industrie pentru a naviga mai ușor în direcția corectă.”

Odată cu lansarea acestui demers de industrie, Godmother și-a propus ca din ce în ce mai multe evenimente pe care le organizează „să creeze nu doar experiențe de brand memorabile, ci și un impact benefic asupra mediului și comunităților”. Proiectul este susținut de revista BIZ, în calitate de partener media principal.

Potrivit estimărilor Allied Market Research, industria evenimentelor la nivel global era evaluată la 438,8 miliarde de dolari în 2023 și aproape se va dubla până în 2035 (819,1 miliarde de dolari). Cele mai răspândite evenimente sunt concertele, spectacolele, competițiile sportive și festivalurile. Principalii stakeholderi sunt companiile, organizațiile publice, ONG-urile. Factorul principal care contribuie la expansiunea industriei evenimentelor sunt creșterea sponsorizării de evenimente, ca alternativă la mediul digital, extrem de aglomerat și zgomotos.

În România această industrie este evaluată la 150 mil euro. Potrivit informațiilor Godmother, în 2023 s-au organizat peste 90 de festivaluri în toată țara și probabil alte sute de evenimente locale sau propuse de diferite branduri.

Dintre toate disciplinele comunicării, evenimentele reprezintă singura tactică prin care companiile pot interveni imediat și în mod benefic pentru un impact minim invaziv asupra mediului - de aici necesitatea unui astfel de ghid al industriei identificată de Godmother.

Godmother aduce o abordare completă în industria evenimentelor, având ca pilon central agenția de brand experience cu același nume. Ecosistemul său este susținut de entități complementare precum Cognition (agenție digitală), Tappy (promoter digital), Cyberevent (hub de instalații digitale) și Brigada Creativă (organizare de evenimente pentru instituții publice).

Godmother are în portofoliu jucători de top în categoriile lor, care fac o prioritate din interacțiunea de calitate cu publicul lor și experiența memorabilă de brand oferită consumatorilor. Godmother are la activ peste 1.000 de evenimente organizate cu succes, și o echipă de profesioniști seniori pentru care implementarea fără cusur, inovarea și perfecționarea constantă reprezintă standardul.

Începând din aprilie 2022, Godmother este membru al 27Names – o rețea ce reunește agenții independente de evenimente de top din Europa. Accesul la resurse și know-how internaționale aduce plusvaloare nu doar produsului de agenție, ci și la nivel de industrie pe plan local.

Clienții Godmother provin din industrii precum: FMCG, retail, sectorul financiar, pharma, tehnologie, agrobusiness, electronice.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cognition

Cognition abordeaza digitalul ca ecosistem dinamic, in care brandul se manifesta coerent si consistent iar toate nevoile sale sunt adresate sinergic in touchpoint-urile relevante (de la brand awareness la cresterea... vezi detalii »

Godmother

We are brand experience artisans Godmother inseamna pasiune. Pasiune pentru crearea unor experiente de brand pozitive, bazate pe conexiuni profunde intre brand si consumator. Ne propunem sa inspiram audientele prin... vezi detalii »

Oameni

Sectiune



Branded


Related