[Creativitatea de zi cu zi] Simina Ignat: Mi-ar plăcea foarte mult să nu ne luăm atât de în serios uneori și să ne permitem să venim și cu ceva mai Crazy Creatives style

[Creativitatea de zi cu zi] Simina Ignat: Mi-ar plăcea foarte mult să nu ne luăm atât de în serios uneori și să ne permitem să venim și cu ceva mai Crazy Creatives style
Credit foto: Andrada Pavel

Pentru Simina Ignat, PR Director Conan PR, creativitatea vine de peste tot - dintr-un mers cu autobuzul sau Uber, de la știri sau dintr-o prezentare. Important e să mai auzi și câte un NU din când în când, de aia, e bine să faci mereu ping-pong de idei cu colegii, spune ea. Iar când te blochezi, dormi pe idee, și se va rezolva de la sine, mintea știe să o scoată la capăt.

"O idee creativă poate să vină și dintr-un episod de Insula Iubirii, de pe un feed random pe Instagram sau un scroll de 5 minute pe TikTok. Bine, hai 10 minute", spune Simina.

Nu crede că AI-ul va demonta gândirea umană, dar pentru research e un tool binevenit. Îi place cum se mișcă industria modei, pe partea de creativitate & sustenabilitate, dar și cum implementează apps-urile de Social feedback-ul de la clienți. Lucrează cu Canva și Pinterest și da, încă are FB. Despre restul creativității în relație cu Simina, mai jos.

 

Definiția personală a creativității

Răspunsul scurt aici ar fi strâns legat de identificarea unor soluții.
Răspunsul lung vine din experiența mea de până acum. Fie că e vorba de experiența în agenții de social media, apoi de branding și PR, definiția creativității pentru mine stă în găsirea unor soluții, atât ușor de implementat, cât și potrivite pe brand și cuantificabile. Chiar și un planning poate să fie creativ, din punctul meu de vedere.

 

Cum s-a schimbat perspectiva asupra creativității de-a lungul timpului

Când am intrat în „câmpul muncii”, simțeam mereu presiunea să fiu creativă, să aduc ceva nou, să fie totul „creativ”, să facem ceva viral, să să să. Așa era mereu brieful.
Cred că sunt mai relaxată/pragmatică acum, dar asta vine și din experiență, pentru că mereu trebuie să adaptăm creativitatea la nevoile reale ale clienților. Asta nu înseamnă că nu mai sunt creativă, dar așa acum spuneam mai sus, soluțiile vin și din experiență.

 

Tabieturi, shortcut-uri, rețete

Consider că e ceva constant, ca un serial la care te-ai uitat de 15 ori cap-coadă, pe care acum îl mai pui pe fundal când faci alte lucruri. Mă aflu în categoria de oameni „chronically online”, rețin lucruri care pe moment par aproape inutile, dar mă ajută într-un moment sau altul pentru job. Totuși, nu trece nicio zi fără să deschid AdAge sau Cannes Lions doar ca să mă pun la curent; e un research constant.

Îmi place să fiu informată, să mă uit la știri (da, chiar cele de la TV), să știu ce se întâmplă în jurul meu și în domenii diferite. O idee creativă poate să vină și dintr-un episod de Insula Iubirii, de pe un feed random pe Instagram sau un scroll de 5 minute pe TikTok. Bine, hai 10 minute.

 

Ce a intervenit odată cu experiența

Pentru mine e mult mai ușor acum să identific unde să-mi fac research-ul în funcție de brief. Fie că ține de experiențe punctuale anterioare sau de ceva random văzut online sau de oameni, am mereu sursele la îndemână.

E super important să ai alături o echipă cu care să faci ping-pong de idei, să știi cum le calibrezi și cum le transmiți mai departe. Am fost și în situația în care lucram singură și trebuia să propun strategii pe care nu aveam cu cine să le dezbat. O echipă ajută enorm - și nu pentru validare, ci pentru extra idei sau, dimpotrivă, ajută cu intervenții și provocări. E important să mai auzi și câte un „nu”.

 

Surse de inspirație

Tot ce înseamnă online. Încă mai stau pe YouTube pentru long form content legat de orice - rețete, modă, makeup, travel, tech etc. Mă uit la TV pentru știri, unde consider că o parte importantă sunt publireportajele și calupurile de reclame. Folosesc Instagram, Facebook (da, încă, sorry) și TikTok pentru updates de toate felurile, unde mi-am personalizat foarte bine feed-urile ca să fie cât mai informative. Ascult radio foarte des - merg cu autobuzul și iau des Uber, așa că am noroc de șoferii care ascultă fiecare câte un post diferit, e destul de fun.

Caut lucruri în mod specific pe site-uri de specialitate. Știu că lucrez în PR, dar mi se pare că linia dintre PR, advertising, marketing și tot ce intră sub umbrela comunicării este una foarte ambiguă, așa că research-ul presupune să mă uit și la alții, chiar dacă e vorba de o activare realizată de o agenție de creație. Și mai vorbesc și cu oamenii din industrii conexe - BTL, producție, events, oricând am ocazia.


Credit foto: Andrada Pavel

 

Cursuri, ateliere, evenimente 

În timpul studenției am participat la câteva ateliere creative. Cele de care-mi aduc aminte în detaliu sunt două. Unul dintre ele a fost un proiect numit Atelierul Produselor Creative, unde alături de o echipă de 4 prieteni, am încercat să dezvoltăm o aplicație în cadrul căreia utilizatorii puteau să noteze momente (mai mult sau mai puțin) importante din viața lor care au avut loc într-un anume loc din oraș (la vremea aceea locuiam în Iași). Aplicația ar fi trebuit să se numească Hopa! și să notifice utilizatorii de lucrurile notate de alții pe locația în care ajungeau la un moment dat. Mi-a plăcut mult numele :)

Mai târziu am participat la PRBeta, un workshop tip caravană organizat de agenția cu același nume, care a venit și la Iași, cu traineri din comunicare ca Victor Kapra sau Monica Jitariuc.

Online, am făcut cursurile Hubspot pe vremea în care lucram într-o agenție de inbound marketing. La bază am un master în Relații Publice și Publicitate despre care n-aș putea să spun că-mi folosește 100%, dar care m-a făcut să-mi placă din ce în ce mai mult domeniul.

Din online cred că le-am menționat mai sus, iar la evenimente merg constant - atât la cele din industrie, cât și la cele din industriile clienților.

 

Obstacolele creativității

Observ că mi se întâmplă des să mă atașez „emoțional” de o idee și chiar mă întristează când nu se aplică, ceea ce pe termen lung nu e de dorit.

Mi-ar plăcea foarte mult să nu ne luăm atât de în serios uneori (acolo unde subiectul în sine este ofertant), și să ne permitem să venim și cu ceva mai Crazy Creatives style.

 

Ce se întâmplă când ai perioade de blocaj

Cel mai bun sfat pe care l-am primit, și sinceră să fiu nici nu mai țin minte dacă chiar l-am primit sau mi s-a implantat internetul în creier, e să „sleep on it”. Nu în adevăratul sens al cuvântului (deși funcționează și asta), cât mai degrabă o mică pauză mentală, departe de subiect, ca să poți să recalibrezi și să revii cu alți ochi. Asta, plus echipa de ping-pong.

 

AI, Social Media și creativitatea

Momentan sunt niște tools foarte bune de research și inspirație. Nu cred că AI poate să intervină peste human touch-ul unei strategii de PR, dar poate ajuta la nivel de research.

 

Domeniile creative din ultimii ani

Răspunsul la care nu se așteaptă nimeni, evident, tehnologia haha. Îmi place cum se bat marile companii în piept pentru reușitele lor la nivel de AI în ultima vreme (vezi ultima poză de profil a lui Zuck pe Facebook), dar știu că în spatele acestor idei sunt niște oameni care chiar au depus un efort și s-au gândit la ceva util - au găsit o soluție.

Dar, dincolo de haha, îmi place cum evoluează industria modei - mă refer aici la îmbinarea între tech, fashion și sustenabilitate - și sunt foarte atentă la cum evoluează aplicațiile sociale în funcție de preferințele și feedback-ul utilizatorilor.

 

Role model

Sunt biased aici, dar îmi place foarte mult Jessica Walsh (&Walsh). Am fost pentru câțiva ani, alături de o bună prietenă, co-gazdă pentru evenimentele locale Ladies, Wine & Design Iași, o comunitate pentru femei din industrii creative. Conceptul a fost inițiat de ea în NY, după care s-a extins la nivel global. Mi se pare că a avut o evoluție frumoasă în domeniu și îmi place că mereu a abordat lucrurile un pic altfel, că proiectele nu au fost întotdeauna branding și atât, că nu îi e frică să-și exprime afinitatea politică sau să vorbească despre experiențe personale chiar și într-un cadru foarte profesional (să-i zicem stiff).

 

Tool-uri creative

Mă ajută uneori Canva, ca să pot să fac scheme pentru ce am în minte la nivel de moodboards (deși pentru asta mă folosesc des și de Pinterest), altfel sunt destul de old-school, așa cum am descris și mai sus.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Conan PR

Conan is an independent Romanian agency founded in 2010. We are a team of dedicated professionals focused on building mutually beneficial relationships between brands and their stakeholders. And we are doing it by... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related