În contextul în care 52% dintre tinerii din România afirmă că au relații sexuale neprotejate, iar 9 din 10 (90% dintre) sunt expuși la comportamente cu risc în ceea ce privește contactarea unei boli cu transmitere sexuală**, educația sexuală fiind încă un subiect tabu, unul dintre cele mai mari festivaluri de muzică din Sud-Estul Europei a devenit scena unei inițiative care redefinește percepțiile despre sănătatea sexuală și, implicit, a relațiilor.
În calitate de lider în servicii medicale private la nivel național, MedLife a pus în funcțiune primul centru mobil de testare, unde sute de tineri au beneficiat de testare gratuită. O premieră a fost și drona medicală care a transportat probele recoltate la festival către cel mai apropiat laborator, pentru ca rezultatele să fie primite tot pe durata festivalului – în maximum 24h de la testare.
Pentru a genera awareness în jurul importanței testării, persoanele care s-au testat au primit brățări pentru a da mai departe mesajul campaniei „Testat e Hot”. Astfel, ne-am propus să normalizăm discuțiile despre BTS și educație sexuală, transformând jena și teama de a fi judecat în asumare, încredere și responsabilitate.
Iar pentru că festivalul reunește tinerii într-un mediu relaxat, prietenos și propice pentru conversații sincere, au fost organizate serii de discuții deschise, unde cei interesați au avut ocazia să adreseze medicilor urologi, ginecologi, psihiatri, dar și psihologi, întrebările și problemele pe care le au. Formatul a fost adaptat unor nevoi diverse, astfel că cei care și-au dorit intimitate au avut la dispoziție un spațiu restrâns, în care să discute individual cu medicul.
„Acest demers a plecat de la un insight cât se poate de real și anume faptul că mulți dintre cei care vin la un festival au relații de scurtă durată, fără a-și pune problema să se testeze pentru BTS sau să se protejeze, din teama de a fi judecați, în relația cu partenerul sau chiar în fața medicului. A urmat un studiu care a întărit aceste percepții, ba mai mult, a adus în atenție date cu adevărat îngrijorătoare legate de lipsa acută de cunoștințe privind identificarea și protejarea față de BTS-uri.
Așadar, ne-am mobilizat resursele și am trecut la acțiune, aducând primul centru mobil de testare BTS direct în festival. Mai mult, am transportat probele cu drona pentru a putea oferi rezultatele analizelor în aceeași zi, încurajând astfel distracția responsabilă. În plus, pentru a depăși bariera rușinii și a deschide cu adevărat conversația despre BTS-uri și despre problemele legate de sănătatea sexuală în general, am pus la dispoziție sesiuni one to one de consiliere cu medici ginecologi, urologi sau psihologi, toate acestea fiind oferite gratuit. Sperăm ca această acțiune să fie un punct de pornire pentru o schimbare de optică: pentru relații sănătoase, să fii testat e HOT”, a declarat Ina Bădărău-Ilie, Head of Brand & Communications, MedLife.
„E o provocare ca un brand mare, din zona medicală, să poarte un dialog public, relaxat, cu tinerii, pe tema sănătății sexuale, într-o țară pudică și prea puțin informată. Transportarea cu ajutorul unei drone medicale a probelor recoltate de la participanții EC, pentru a oferi rezultate în timp record, e mai mult decât o activare – e un statement social care merge dincolo de zona festivalului. La fel cum Testat e Hot, mesajul de pe brățara celor care s-au testat, devine un statement personal. De a-ți asuma un comportament responsabil și de a-i încuraja și pe alții să o facă”, spune Ioana Munteanu, Creative Director, Golin.
Echipele implicate în campanie:
Echipa MedLife: Ina Bădărău-Ilie (Head of Brand & Communications), Florentina Grosu (Brand Communications Manager), Alexandru Stanciu (PR Specialist), Diana Ionașcu (Brand Communications Manager), Ilinca Marin (PR Specialist), Monica de Romeo (Head of Marketing), Alina Neagu (Digital Marketing Manager), Costin Martin (Marketing Specialist).
Echipa Golin: Cristina Butunoi (Executive Director), Ioana Munteanu (Creative Director), Andrei Popa (Senior Art Director), Lucian Cernat (Group Creative Director), Elena Manolache (New Business & Integrated Communications Director), Bianca Ionescu (PR Manager), Roxana Glonț (PR Director), Maria Pop (Media Associate), Adrian Anghel (Head of Digital Content), Iulia Ghiță (Sr. Digital Associate), Cristina Stroiu (Influencer Marketing Manager), Andrei Bașa (Head of Product, Experiential), Roxana Ștefan (Head of Client Relations, Experiential), Ciprian Dumitru (BTL Executive), Roxana Bleoajă (Head of Path), Denisa Andrei (Insights Researcher), Anca Iacob (Senior Research Analyst).
Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase rețele internaționale de PR, Golin Worldwide, agenție de Relații Publice care își aliniază eforturile de creație și data cu business-ul clienților pentru a livra rezultate cu impact. Împreună ajungem la cele mai valoroase insight-uri și colaborăm într-un mediu incluziv, creăm cu mult curaj și orientați către rezultate. Cei 1700 de angajați Golin la nivel global operează în peste 50 de birouri din întreaga lume, ceea ce ne permite să venim cu soluții complete pentru piețe multiple și pentru programe de comunicare regionale sau globale. Golin a fost numită Global Agency of the Year în cadrul PR Week 2021, 2020 și 2019, Agenția Anului din regiunea Americii de Nord în cadrul PRovoke Media 2021 și prima agenție de PR care a obținut Gold și Silver pentru creativitate, în cadrul Festivalului Cannes Lions din 2019.
În România, Golin face parte din unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, Lowe Group, alături de MullenLowe (advertising), Initiative (media) și Medic One (comunicare în domeniul medical şi farmaceutic).
MedLife a pornit acum aproape trei decenii, s-a dezvoltat sănătos și a devenit cel mai mare furnizor de servicii medicale private din România. Antreprenorii români, care au pus bazele acestei companii, au investit și s-au implicat pentru a aduce schimbare în sistemul de sănătate românesc, au crezut în inovație și au îndrăznit să țintească cât mai sus, pentru a oferi pacienților români calitate, profesionalism, grijă și respect pentru nevoile lor.
Compania operează cea mai extinsă reţea de clinici, una din marile reţele de laboratoare medicale, spitale generale şi specializate şi are cea mai mare bază de clienţi corporate pentru Pachete de Prevenţie în Sănătate din țară. Este, de asemenea, din punct de vedere al vânzărilor, unul dintre cei mai mari jucători de servicii medicale private din Europa Centrală și de Est.
Grupul MedLife are un istoric de succes în ceea ce privește atât creșterea organică, cât și creșterea prin achiziții. Echipa sa puternică și experimentată de management a fost capabilă să creeze și să gestioneze aceste oportunități de creștere, dobândind cunoștințe și experiență valoroase, care să îi permită găsirea celei mai bune căi pentru continuarea cu succes a extinderii.
Fiind o companie românească cu tradiție, MedLife a ales să se listeze la Bursa din România, fiind un model al listărilor pe piața locală de capital. A deschis orizonturi, iar prin guvernanța corporativă pe care o are implementaftă, a inspirat și alte companii locale spre a porni pe acest drum și a ajuta la dezvoltarea capitalului românesc și a economiei. Acțiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzacționare pe piața reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori București, Categoria Premium, având simbolul de tranzacționare ″M″.
În perioada de pandemie, MedLife a reușit să joace un rol esențial în societate și să capete un statut de lider în monitorizarea pandemiei prin implicarea activă în zona de cercetare.
Compania continuă să investească în proiecte cu impact asupra comunității locale, în tehnologie și infrastructură. Creează locuri de muncă și dezvoltă un ecosistem care contribuie la dezvoltarea și menținerea unei Românii sănătoase.