Într-un mediu digital în care attention span-ul a scăzut la sub 1.3 secunde pentru Millennials și 0.9 secunde pentru Gen Z, o comunicare de brand eficientă necesită utilizarea tuturor canalelor disponibile și dezvoltarea unui ecosistem cât se poate de cuprinzător. Iar când ai un consumator obișnuit cu video content, trebuie să fii acolo unde el dă scroll.
Nu este nicio surpriză că TikTok a crescut pe piața din România - în ideea în care, conform datelor lor oficiale, în acest moment au ajuns la 11 milioane de utilizatori, fiind foarte aproape de Facebook.
Statisticile globale, conform datelor furnizate de Statistica, oferă mai multe informații despre comportamentul consumatorilor legat de conținutul video și interesul tot mai mare pentru acesta:
Peste 92% din Internet users la nivel global se uită la videouri online în fiecare săptămână.
14,9% dintre millennials se uită săptămânal la 10-20 de ore de video online.
Peste 75% din toate videourile online sunt vizionate de pe mobile.
În primele 6 luni de la lansare, Akabel Media a produs peste 200 de videouri de social media pentru industrii variate - de la Horeca, la retail, instituții de învățământ, dar și clinici medicale. Am avut videouri care au ajuns virale în mod organic datorită poveștilor din spate, dar și campanii media care au adus lead-uri de calitate pentru echipa de vânzări.
Cum trebuie să arate un video de social media al unui brand pentru a livra rezultate?
1. În primul rând trebuie să aibă un personaj care să fie în acord cu direcția de brand.
Aici putem vorbi de modele, actori, influenceri, oameni din echipa clientului. Întotdeauna un om o să rezoneze mai bine cu un om decât cu un produs.
2. Sketch-uri scurte
Trebuie să fie la obiect - un video nu ar trebui sa aibă mai mult de un minut și dacă vorbim de TikTok ar trebui să fie gândite cu scop de entertainment (merge și edutainment). Dacă vrem videouri de mood pentru produse atunci mergem cu ele în Instagram. Pentru contentul de tip landscape și peste un minut avem YouTube, iar dacă ne dorim să deschidem discuții și să avem engagement Facebook-ul este locul perfect.
3. Calitate
Un video trebuie să fie întotdeauna de calitate. Cred că acest punct se explică de la sine: videouri luminate corect, filmate HD și sunet clar. Filmăm cu telefonul doar story-uri. În rest, lucrăm cu oameni specializați în ale filmatului, cu echipamente profesionale și accounți care vin la filmări și sunt în poziția de regizori. Cineva, întotdeauna, trebuie să aibă o privire de ansamblu asupra a ce se filmează.
4. În trend cu ceea ce se întâmplă în digital
Asta nu înseamnă că facem Asoka (trend din luna aprilie cu makeup, inspirat dintr-un film indian apărut în 2001) dacă brandul este B2B și are ca target oameni din poziții de management. Dar dacă brandul este B2C și tragetul majoritar este format din femei, atunci da, facem.
5. Videourile create susțin strategia și conceptul
Chiar dacă recomandăm cel puțin 10 videouri pe lună pentru TikTok, fiecare în parte respectă TOV brandului, arhetipul acestuia și, practic, îl ajută să evolueze în relația cu clientul.
_______________________
Maria Zvenigorodschi, Managing Director & Founder Akabel Agency
Akabel oferă soluții complete de digital marketing și nu numai. Pornind de la strategie, concept creativ, media plan, până la realizarea livrabilelor de social media (atât partea de video cât și partea de foto), website, campanie de newslettere sau propuneri și management influenceri - Akabel asigură implementarea campaniilor de la punctul 0 pana la raportarea finală.