Cum faci o campanie real time marketing de proporții în doar câteva ore, bazată pe decizii și responsabilități importante? Pornind de la un singur principiu: NO LIMIT, spune Andrei Nebunoiu, brand manager Neversea. Echipa festivalului a reacționat rapid și surprinzător la știrea că Nicki Minaj și-a anulat concertul din România, cu doar câteva ore înainte să urce pe scenă, și a deschis porțile Neversea tuturor.
"Motorul festivalurilor sunt oamenii", au postat cei de la Neversea pe Facebook și i-au invitat pe toți cei care au rămas fără festival să petreacă ultima noapte împreună. A urmat apoi iureșul organizării în contra-timp, logistica, aprobările pe ultima sută de metri, presiunea și mobilizarea tuturor departamentelor.
"Seara aceea a fost încununarea unui an SERIOS de muncă, ne-au bucurat peste 278K participanți, ne-a onorat locul 23 în Top 100 DJ Mag. O să-mi rămână tatuată în suflet. Și nu numai și pentru asta mulțumesc întregii echipe Neversea", spune Andrei Nebunoiu.
Reacțiile au fost pe măsură, în online & offline, multe alte branduri s-au alăturat inițiativei, campania a avut un ecou neașteptat. Ce s-a întâmplat în culise, cum s-a rostogolit ideea și s-a transformat într-o campanie virală, povestește în rândurile de mai jos Andrei Nebunoiu, brand manager Neversea.
Real time marketing
A fost din foarte-foarte scurt. Cu 30 de minute înainte de acel moment tocmai ce-mi făcusem curaj să transmit un mesaj de recunoștință către Bogdan, Edy și Bogdan, cei 3 fondatori.
Am fost fan pur festivaluri, nelipsit de la toate edițiile UNTOLD și Neversea până în 2019. Câteva și Electric Castle. Eram super încărcat de emoții superbe, era deja o ediție super reușită, trecută prin foarte foarte multe provocări, așa că am simțit să le transmit mulțumiri pentru încrederea pe care mi-au acordat-o. Printre multe alte cuvinte frumoase pe care le-am primit de la ei, mi-au transmis că orice idee faină am, NO LIMIT, să vin să le povestesc. Câteva minute mai târziu…
Ideea
A venit anunțul că Nicki Minaj anulează show-ul cu 3 ore înainte de Saga. M-am întors în papucii de festivalier și mi-am dat seama că e neplăcut și că cineva chiar poate să facă ceva pentru ei.
Ar fi absurd să nu recunosc că pe lângă papucii de festivalier am avut și pălăria de marketer.
Așa că m-am întors la cei 3, i-am întrebat de când e valabilă opțiunea NO LIMIT, că am ceva pe țeavă, le-am povestit ideea, am discutat despre abordare și am primit ok pentru implementare.
M-am întors la comandamentul de SM și i-am spus Iuliei Boloca (Nomazi Advertising)
“O facem! Am nevoie să facem o propunere de postare care să fie despre oameni și festivaluri, să nu fie contondentă că nu e despre asta.”
Următoarele 15-20 minute au fost pentru mine despre aspecte administrative și logistice, obținere ok-uri de la alte departamente, timp în care Iulia Boloca, Andrei Stănișteanu, Alexandra Radu, Călin Drob (Nomazi Advertising) și Ana Pogonariu (Social Media Manager UNTOLD) au dat drumul la brațe, la empatie și la inspirație.
Iulia a scris textul, Călin a dat un touch excelent, Alexandra și Stăni au lucrat vizualul, Pogo a sugerat să fie roz (ca pantera).
Seara aceea a fost încununarea unui an SERIOS de muncă, ne-au bucurat peste 278K participanți, ne-a onorat locul 23 în Top 100 DJ Mag. O să-mi rămână tatuată în suflet. Și nu numai și pentru asta mulțumesc întregii echipe Neversea. Vă las să ghiciți ce înseamnă denumirea fișierului.
Mesajul
Fix ce a reușit să creeze și să tasteze Iulia, cu degete tremurânde. Ne-am dorit să-i bucurăm pe cei rămași fără oportunitate de distracție, să-i răsplătim pe cei super curajoși. Și să arătăm că e loc pentru toți sub soare, indiferent de alegerea pe care o fac.
Stafful sunt tot oameni, știm ce presiune se pune în astfel de momente și cât de bine îți prinde o decizie spontană alături de un dans la răsărit.
Despre trenul de la 22:30
Îmi pun nisip în cap cu cel mai mare drag, în toată acea agitație eu nu am verificat informația.
Știu că cineva a zis că următorul tren e la “zece jumate”. Toate stelele de deasupra noastră sunt martore că nu a fost o informație falsă publicată cu bună știință. Nici acum nu știm. E alegerea oamenilor dacă ne cred sau nu.
Dar au venit zeci cu mașinile de la Blue și alte zeci pe cont propriu.
Reacții online versus deplasări offline
Mă așteptam să se ducă bine, dar nu mă așteptam să seducă atât de mult.
Am primit mii de mesaje exclusiv pozitive. Mesaje de la colegi de la primul job, de la prieteni mutați în Barcelona, de la oameni care nu au fost niciodată la un festival, de la foști străini. Le sunt infinit recunoscător.
Reacții offline – Am postat la ora 22, până te decizi, până găsești transport se face măcar 23.00. Până ajungi în festival grounds se face ora 02 și mai ai parte de ultimele 4 ore din ultima zi de festival. Nu credeam că vin mai mult de 10-20 de nebuni frumoși.
O SUTĂ CINCIZECI ȘI DOI de nemaivăzuți au ajuns în intervalul 02-04, pe forțe proprii sau cu ajutorul celor de la Blue. Mai mult, 3 șoferi Blue au rămas să vadă răsăritul cu noi. „Călătorii, nu curse” indeed. Chabeau!
M-am întors în București și am dat de oameni care povesteau de asta la frizerie. S-a dus dincolo de pixeli.
Alte branduri în acțiune
A fost ca un compliment uriaș. Kudos tuturor celor care s-au lipit cu inițiative directe sau indirecte. Faptul că au sau că sunt oameni dispuși să contribuie sau să călărească valul duminică noaptea e cu atât mai valoros.
Cei de la Blue au reacționat în câteva minute de la postare și au preluat zeci de pasageri.
Dintre partenerii comerciali, Becks & Alexandrion au oferit un welcome gift, cât să te răcorești sau să (re)suscitezi mood-ul de party.
Au fost multe alte branduri care au comentat la postarea noastră sau la share-urile oamenilor, companii de rent-a-car care ofereau deal-uri speciale & so on.
A fost inițiativa lor, cu acordul nostru. Era ultima zi de festival, se adunase oboseala, a trebuit să comunicăm super eficient cu departamentele de security, acces, check-in și ticketing. S-au mobilizat în timp record cu toții, mă înclin și aici.
Mai ales aici.
Învățături
Am învățat că unele aspecte se plătesc, altele se răsplătesc.
Am reaflat că generozitatea e bine primită și are același potențial de viralizare ca o controversă.
Am reconfirmat că oamenii sunt încă frumoși (salut și mulțumim, Subcarpați!).
Am redescoperit că sunt un nebun, dar cu o echipă atât de motivată, dedicată, frumoasă și isteață, sunt un nebun puternic și viu.
Momente Neversea
Momentul NO LIMIT
Momentul în care Tujamo a acceptat să salute la comandamentul de SM o parte din echipa de marcomm + partnership, după ce ne-a transmis că facem treabă bună
Rândul de sus: Andrei Stănișteanu, Alexandra Radu, Călin Drob, Dragoș Grigore, Cristina Bunea, Matthias Richter, Paula Furir, Flavia Gherman, Lucian Popescu, Rodula Șofan, Bogdan Popescu.
Rândul de jos: Rareș Lică, Tavi Grigore, Iulia BoLoca, Ana Pogonariu, Alexandra Chinzăruc, Andrei Nebunoiu
Momentul în care am făcut poză de grup cu cea mai frumoasă echipă din viața mea
Moment pansament - cu Lucian Popescu
Moment cu tratația de la răsăritul de după cea mai frumoasă zi din viața mea
Moment dement cu echipa de content
Anca Zvorișteanu, Iulia Boloca, Ana Pogonariu, Lucian Popescu
Moment dintr-un daily huddle
Moment de respiro cu doamna, un prieten bun și finii Neversea (o poveste pentru altădată)
Moment cu fondatorii Nomazi
Moment cu Dj Mă-ta și Daian Man pe Main
Moment cu răsăriți
Moment cu răsăriți după wrap up
Moment cu mama
Moment care a cântărit mult (cine știe, cunoaște)
Moment MarCom
Moment în care tot staff-ul a primit surpriză binemeritată