[Povești de bine] Andreea Raicu: Tinerele femei de acum sunt curajoase și își impun limitele

[Povești de bine] Andreea Raicu: Tinerele femei de acum sunt curajoase și își impun limitele

S-au făcut progrese în România ultimilor ani pentru scăderea inegalității de gen în politică, educație și domeniile de muncă. Cu toate acestea, sunt încă prea multe cazuri pentru anul 2024 în care femeile nu au acces la poziții de conducere, sau câștigă mai puțini bani pentru aceleași posturi ocupate de bărbați. Femeile sunt în continuare victime ale violenței domestice, iar sprijinul statului pentru ele este insuficient. În plus, femeile sunt preponderent percepute ca fiind responsabile de casă și copii, chiar dacă și ele au joburi full time. Deși feminismul nu mai este o noțiune abstractă, în România el este deseori asociat cu ura femeilor împotriva bărbaților, nefiind înțeles ca un strigăt al vocilor feminine care cer egalitate între sexe.

Asociația Her Time este o organizație feministă creată de tinere pentru tinere, care luptă pentru drepturi egale între bărbați și femei, pregătind totodată generațiile tinere de femei pentru piața muncii și rolurile din viața de adult.

Vorbim în continuare cu Andreea Raicu, președinte Her Time Romania, despre proiectele organizației și despre cum ar putea fi mai bine pentru femei la noi în țară.

 

Echipa Her Time

Sunt Andreea și am 28 de ani. Sunt pasionată de tot ce înseamnă artă și creativitate, și am învățat să aplic această creativitate în tot ceea ce fac, nu numai pe hârtii. Studiez și învăț în fiecare zi despre comunicare, marketing, PR, branding etc, pentru ca vreau să ajung să am propria mea agenție.

Despre fetele din echipa organizației, pot spune că sunt cele mai bune și minunate colege pe care aș putea să le am alături de mine în munca pe care o depunem. Mai mult de atât, suntem prietene la bază, și ne sprijinim una pe alta în orice moment. Fiecare dintre ele au experiență în departamentul pe care îl coordonează, cu ocazia aceasta aș vrea să le și menționez: Teodora Marin -  Coordonatoare Design, Miruna Marcu – Coordonatoare Dezvoltare, Paola Bîra -  Coordonatoare HR, Irina Voiculescu – Coordonatoare Content și Blog, Mădălina Vin – Coordonatoare Social Media, Roya Baicu -  Coordonatoare Proiecte, Carmen Dorobanțu - Coordonatoare Relații Externe, Monica Lungeanu – Consultant Dezvoltare, și bineînțeles, Fondatoarea Andreea Coscai, căruia îî mulțumesc pentru încrederea oferită și oportunitatea de a avea acest rol în Her Time.

 

Dezvoltarea organizatiei

Organizația s-a dezvoltat destul de rapid și organic. Totul a început în 2020 când Andreea Coscai a deschis un grup de Facebook. Acolo au intrat prietenele ei, ele invitând la rândul lor și alte prietene. Tot atunci a fost și prima ediție de Her Webinars și s-a format prima echipă. De acum 4 ani, ne-am tot dezvoltat și am crescut alături de comunitatea noastră. Am organizat din ce în ce mai multe evenimente online pentru tinere, dar și câteva evenimente fizice. Am ajuns la peste 20000 de oameni care ne urmăresc, multe evenimente cu speakeri naționali sau internaționali.

A existat mereu evoluția și cu siguranță o să o ținem în același ritm. Am revizuit mereu evenimente sau proiecte trecute, pentru a vedea ce putem schimba sau implementa nou, pentru ca lucrurile să meargă mai bine. Ne-am schimbat brandingul, sistemul de recrutare al ambasadorilor, comunicare online, vizualul unui proiect, felul în care abordăm potențiali parteneri, etc.

 

Primele proiecte

Contextul primelor proiecte a stat în dorința Andreei Coscai de a da înapoi către comunitate și din dorința de a crea o platformă de leadership și networking pentru tinere. Scopul era și este în continuare, oferirea de oportunități în diferite domenii de muncă, programe de educație și așa mai departe. Pe de alta parte, mereu ne-am dorit să atingem și subiecte care țin de drepturile femeilor, egalitate de gen, violență domestică, hărțuire stradală. De aceea organizăm evenimente și pe aceste teme, obiectivul nostru este să ajutăm la conștientizarea societății în legătură cu aceste subiecte.

 

Cum te-a schimbat lucrul în proiectele organizației

De cand am început activitatea la Her Time, viața mea s-a schimbat complet. Nu numai că lucrez cu oameni minunați și construiesc relații care simt că o să dureze o viață, dar am avut și ocazia să particip la diferite evenimente și conferințe unde am reprezentat asociația, iar asta m-a ajutat să învăț cât mai multe lucruri. Perspectiva mea, cred că pot să spun acum că s-a schimbat în bine, sunt mult mai încrezătoare ca lucrurile se pot schimba și în România, fiind chiar în interiorul schimbării și în plănuirea ei.

Cât despre vocea tinerelor din societatea noastră, este cu siguranță mult mai puternică ca niciodată. Tinerele femei de acum, sunt curajoase și își impun limitele, au foarte multă informație la dispoziție iar acest lucru se vede în abordarea pe care o au față de problemele sociale.

 

Ce este frumos acum, ce este greu

Cea mai frumoasă parte este atunci când vedem rezultatele muncii noastre. Când știm ca am ajutat persoane pentru că ne-a reușit un proiect la care am muncit mult. Poate cea mai grea parte este atunci când ne simțim copleșite de toate lucrurile cu care trebuie să ne confruntăm, de la comentarii răutăcioase pe internet, la piedici în sistem pentru ONG-uri. Cu toate astea, o să încercăm în continuare, datorită susținerii pe care ne-o oferim noi, nouă, constant.

În momentul de față avem nevoie de finanțări. Acesta este un lucru prioritar pentru noi anul acesta și încercăm să găsim cât mai multe soluții pentru asta, pentru că ne dorim sa avem un spațiu de lucru fizic, pentru a muta activitatea cât mai mult fizic, pe lângă evenimentele online. Vrem sa ne vedem face2face cu oamenii care ne urmăresc, să interacționăm și să învățăm împreună.

 

Proiecte în derulare

Avem Her Webinars Summer 2024, care face parte dintr-o serie de evenimente, ținute bianual, timp de 5 zile. În cadrul acestor webinarii, aducem experți din diferite domenii Tech și nu numai, care să le vorbească beneficiarilor despre parcursul lor profesional, să le dea sfaturi și să împărtășească cu ei experiența lor. Aceste webinarii îi ajută să înțeleagă mai bine domeniul în care poate își doresc să activeze.

Urmează să avem și a doua ediție de workshop cu Maria Carusi, un eveniment fizic unde vorbim despre hărțuirea stradală și cum putem gestiona acest lucru, ce înseamnă mai exact hărțuirea, etc. La prima ediție am observat că a fost benefic pentru participante să audă informații despre asta și să afle că toate avem experiențe de acest gen.

De asemenea, o sa avem un alt workshop în colaborare cu Accept, în cadrul Pride Week, unde o să învățăm oamenii despre privilegii și cum acestea ne influențează viața.

Ne puteți urmări pe pagina de instagram(hertimero), sa aflați imediat când începem înscrierile pentru evenimente și când și unde au loc exact.

 

Principalele surse de finanțare ale organizației Her Time Romania

Principalele noastre surse de finanțare sunt de obicei companiile/partenerii cu care colaborăm în diverse proiecte. Chiar la ediția de webinarii de acum, am colaborat cu UiPath, dar și în trecut cu alte companii ca Google, Revolut, Avon. Avem deschise toate opțiunile prin care cei care vor să ne susțină misiunea, ne pot ajuta, cum ar fi completarea formularului de 3,5%, donațiile prin PayPal, iar cât de curând vom începe și o campanie pentru donații prin SMS.

 

Promovarea

Suntem foarte active și prezente pe social media, mai ales pe Instagram. Postăm constant lucruri relevante care se aliniază cu valorile și viziunea noastră, inclusiv despre toate evenimentele noastre, anunțuri, promovarea proiectelor/evenimentelor interesante de la diferite asociații sau persoane.

Tot acolo postăm și anunțăm când avem sesiuni de înscriere pentru persoanele care vor să devină voluntari la noi. Le avem de obicei de 2 ori pe an, primăvara și toamna.

Pentru promovare ne folosim de toate canalele de comunicare pe social media + newsletters. Avem strategii bine puse la punct, mai ales pentru evenimente importante. Este important să avem o organizare bună atunci când e vorba de promovarea misiunii Her Time.

 

Cum sunt privite și înțelese drepturile femeilor în România

În România încă sunt probleme când vine vorba de drepturile femeilor, sunt persoane care încă nu își dau seama ce înseamnă asta și de cele mai multe ori, nici nu acceptă să fie educați în acest sens. Noi vrem în continuare să oferim toate informațiile utile pentru orice își dorește să afle. Cred că dificultatea se regăsește în faptul că unele persoane nu vor să înțeleagă că dreptul unei femei stă și în doar a spune “NU” sau alte lucruri simple asemănătoare, nu doar în dreptul de a vota și dreptul de a lucra. Este într-adevăr dificil să observi cât de mulți oameni încă au o mentalitate învechită, sau dobândită din familie sau mediul înconjurător, și pur și simplu vor să rămână la atât.

 

Inegalitatea de gen

Inegalitatea de gen în România este  o problemă complexă, influențată de foarte mulți factori (economici, sociali, culturali, politici). Știm cu toții că s-au făcut progrese, dar sunt probleme care încă persistă și necesită atenție și soluții. Se manifestă în diverse domenii, cum ar fi piața muncii, unde femeile câștigă în medie mai puțin decât bărbații sau nu au acces la poziții de conducere. În politică, unde femeile sunt subreprezentate, numărul femeilor este mult mai mic comparativ cu bărbații. În educație, observăm mereu ca tinerele au un acces mai redus la educație și există diferențe și în domeniul ales, unde mai puține fete aleg domenii tehnice sau științifice.

Violența de gen este în continuare prezentă, femeile sunt foarte des victime ale violenței domestice, iar suportul pentru ele este insuficient.

Stereotipurile de gen sunt prezente mereu, femeile sunt percepute, de cele mai multe ori ca fiind cele responsabile pentru casă și copil, chiar dacă lucrează full-time. Iar în mass-media, reprezentarea femeilor este de cele mai multe ori stereotipată și limitată la roluri tradiționale.

 

Vocile feminine în societatea contemporană

Vocile feminine sunt din ce în ce mai auzite și vizibile, dar asta nu înseamna că nu ne confruntăm constant cu provocări și obstacole care trebuie depășite.

În mass-media digitală, de exemplu, se oferă o voce mai puternică femeilor, unde ni se permite să ne exprimăm opiniile și să ne facem auzite poveștile, față de mass-media tradițională, unde întâlnim filtre.

Pentru a fi mai bine trebuie în primul rând să facem schimbări în politici și legislație. O idee bună este implementarea cotelor de gen în politică și afaceri. Sau să îmbunătățim și să aplicăm riguros legislația anti-discriminare pentru a proteja femeile la locul de muncă și în societate.

Ce vreau să spun este că este esențial să avem o atitudine cuprinzătoare care să implice schimbări legislative, educaționale, culturale și politice. Și doar printr-un efort comun pot fi depășite anumite bariere de gen.

 

Cum este văzut feminismul în România

Feminismul în România este înteles și acceptat de unele persoane, în timp ce alții îl resping sau îl interpretează greșit. Mulți români asociază feminismul cu extremismul, sau au impresia că urâm bărbații și vrem să dispară, sau consideră că egalitatea de gen este deja realizată.

Din cauza lipsei de educație pe subiecte de acest gen, există o rezistență la schimbare și la perpetuarea stereotipurilor. Istoric vorbind, România este o țară cu o istorie și o cultură foarte influențată de roluri tradiționale de gen, care există și astăzi.

Este necesară educația continuă și promovarea discuțiilor deschide despre egalitatea de gen și combaterea stereotipurilor. Este necesară și deschiderea la educația, mulți oameni tind să respingă ideea. 

 

Planuri pentru organizație

Avem în plan să creștem cât mai mult. Să colaborăm cu mai multe ONG-uri sau companii care doresc să ia parte la schimbare. Așa cum am menționat deja, vrem să avem mai multe evenimente fizice, să ne cunoaștem comunitatea mai bine și să putem interacționa. Credem că și ei își doresc acest lucru.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related