Într-o lume în care alergiile alimentare sunt din ce în ce mai frecvente, Naturli' și Jam Session Agency, cu sprijinul Asociației Române pentru Educație în Alergii (AREA), au lansat campania „Nu sunt Papă-Lapte”. Scopul acestei inițiative este de a atrage atenția asupra alergiilor la lapte și de a transforma percepția asupra alergiei, din vulnerabilitate, într-un act de curaj: curajul celor mici care trăiesc în fiecare zi cu aceste provocări.
Campania pornește de la o expresie populară, „a fi papă-lapte”, care înseamnă a fi lipsit de curaj, de inițiativă, de tărie. Prin extensie, cei care nu sunt papă-lapte sunt curajoși și puternici, la fel cum sunt toți copiii care nu pot “păpa lapte” din cauza alergiei la proteina din lapte de vacă. Copiii alergici la lapte sunt nevoiți să refuze o felie de tort la o zi de naștere, un corn cu lapte la școală sau orice alt produs care conține lactate și care îi este oferit în diverse contexte sociale, arătând voință și determinare. Mesajul campaniei este “Alergia nu îi face mai slabi. Îi face mai puternici.” pe toți cei care nu sunt papă-lapte.
„Cred că cea mai puternică forță a universului este încrederea. Când au încredere în ei, copiii pot realiza inimaginabilul. Și, uneori, inimaginabilul poate însemna să trăiești fericit, indiferent de ce-ți rezervă viața. Am vrut să mutăm focusul de pe cât de grea este proba, pe cât de măreți sunt eroii. Căci sunt cu adevărat eroi acești copii care trebuie să țină ei piept unei societăți care le oferă prea des ce le face rău și prea rar ce le face bine. Curajul lor este ceva ce ar putea să ne inspire pe toți. Toți ceilalți… care suntem papă-lapte. O campanie frumoasă, imaginată de un client vizionar și cu emoție scrisă și desenată de o echipă de oameni cu adevărat speciali, colegii mei de la Jam. Nu e bucurie mai mare să poți folosi creativitatea într-o misiune cu adevărat semnificativă”, a spus Raluca Eftimie, Group Creative Director Jam Session Agency.
Campania a fost lansată oficial printr-un experiment video, în care un grup de copii (cu și fără alergii) au fost invitați să descrie (și să deseneze) ce înseamnă pentru ei curajul. Copiii cu alergie la lapte au descris micile acte de curaj pe care le fac zi de zi, trăind cu alergia.
Video-ul este disponibil pe YouTube și toate Social Media (Facebook, Instagram, TikTok). Campania s-a bucurat de reacții pozitive din partea publicului și a beneficiat de susținerea comunității online, cu numeroase reacții pozitive și mesaje de încurajare pe rețelele sociale.
„Când vii la Orkla găsești o casă în care să crești. A home to grow nu e doar despre cultura noastră organizațională, ci și despre înțelegerea oamenilor care ne înconjoară, despre cum putem face mai bine împreună. Nu sunt Papă-Lapte nu e o poveste inventată, e o situație reală, pe care o trăim zi de zi și la birou, și acasă. De multe ori am fost pus în dificultate când a trebuit să răspund la întrebări precum: Eu de ce nu pot să mănânc prajitură și voi puteți?/Eu de ce nu am voie și voi aveți? Dar, în același timp, am auzit și dacă eu nu pot, nu vă luați nici voi/Dacă nu au decât desert cu lapte sau unt, ne facem noi acasă. Și astea sunt vorbele fetiței mele de 8 ani. Care a învățat să fie puternică și să nu se dea la o parte, ci să își ceară dreptul. Așa am învățat să facem rulouri cu scorțișoară cu Naturli' Block sau tiramisu cu Don't call me milk. Și tot așa, azi la noi acasă, mâncăm toți sandvișuri cu Naturli' Spreadable. Pentru că sunt bune”, a spus Adi Păsărica, Head of Marketing Orkla Foods Romania.
Un alt element cheie al campaniei a fost colaborarea cu lanțul de cafenele Boiler din București.
Între 1 și 16 iunie, Boiler redenumește latte-ul preparat cu alternativele Naturli’ în „Nu sunt Papă-Latte”, cu un branding special pe pahare. Valoarea a 1 din 10 „Nu sunt Papă-Latte” este donată către AREA pentru proiectele de educație în alergii desfășurate în școli și grădinițe. În plus, cafenelele Boiler au fost decorate cu elemente de branding ale campaniei și au găzduit activități pentru copii, promovând astfel mesajul de conștientizare și educație.
„Nu pot să cuprind în cuvinte starea și bucuria pe care mi-au dat-o toți cei care au pus umărul aici și toate emoțiile copiilor, surprinse impecabil. Bucuria mea e că am reușit în cariera mea să fac ceva cu sens pentru o generație care reprezintă viitorul nostru. O generație care are tot curajul din lume și are nevoie doar să-i lăsăm să și-l arate. Sper să fim noi, cei care avem acum 30-40 de ani, catalizatorul lor, și să nu încercăm să îi modelăm, ci doar să le hrănim creativitatea, stima de sine și încrederea, pentru a ne bucura de un viitor frumos.”, a spus Alexandru Milea, Brand Manager Orkla Foods Romania.
Campania „Nu sunt Papă-Lapte” a reușit să pornească un dialog important despre alergiile alimentare, educând și sensibilizând publicul larg. Reacțiile emoționale și mesajele de susținere primite pe rețelele sociale demonstrează succesul inițiativei. Campania și-a atins scopul principal, de a face un pas semnificativ în normalizarea discuțiilor despre alergii, și promovarea unui mediu mai sigur și prietenos pentru toți copiii.
„Fiind mama unui copil alergic la lapte, această campanie felt really personal for me. De la fiul meu am învățat și învăț în fiecare zi ce este curajul. Noi am descoperit alergia la lapte când Filip, la doar 7 luni, a avut o reacție alergică puternică care ne-a luat prin surprindere. Simt că e nevoie în România de programe de educație care să fie accesibile tuturor, pentru a-i ajuta pe părinți, copii, cadre didactice etc., să fie informați și să își gestioneze emoțiile care vin odată cu descoperirea alergiilor. Naturli’ este un brand inovator care merită să fie prezent în cât mai multe restaurante, supermarketuri, cafenele - nu numai pentru produsele în sine care sunt excelente, ci pentru că este un brand care are ceva de zis, dincolo de produs”, a zis Anca Glișcă, Account Director Jam Session Agency.
Echipa Jam Session Agency rămâne dedicată creării de campanii care nu doar promovează produse, ci aduc și schimbări pozitive în comunitate. „Nu sunt Papă-Lapte” este un exemplu perfect de cum abordările creative pot să inspire și să educe în același timp.
Credits:
Echipa Jam Session:
Andreea Ghenoiu – Creative Partner
Raluca Eftimie – Group Creative Director & Copy
Alina Nechita – Group Creative Director & Art
Ștefania Cucu – Senior Art Director
Daniel Oprea – Senior Art Director
Andreea Călărașu - Business Unit Leader & Senior Strategist
Ana Dieac – Junior Strategist
Petronela Burlănescu - Social Media Manager
Anca Glișcă - Account Director
Rareș Chițu - Junior Account Executive
Echipa Naturli’:
Alexandru Milea – Brand Manager
Adrian Păsărică - Head of Marketing
Andreea Toloacă – Commercial Manager Orkla Foods Romania
Echipa AREA:
Dr. Adriana Claudia Nicolae - Președinte AREA
Aldina Gheorghe – Membru fondator