GLORIAE este prima galerie de artă privată din Oltenia, deschisă în Craiova și dedicată creării de legături autentice și emoționale între artiști și public. Galeria a debutat cu un vernisaj al expoziției artistului italian Vincenzo Bianchi, curator fiind Prof. Univ. Ruxandra Demetrescu.
Viziunea acestui spațiu special aparține Gloriei Berceanu - galerist și viitoare absolventă a Facultății de Istoria și Teoria Artei - care și-a propus să creeze un centru vibrant pentru comunitatea artistică, un loc în care oamenii să se conecteze, să învețe și să se inspire unii pe alții. Și-a imaginat această galerie ca pe o extensie a sufletului său, un loc care să se adreseze în primul rând comunității, publicului larg, celor care iubesc arta și celor care încă nu știu că o iubesc. Prin intermediul unei identități vizuale deosebite și a unei platforme creative coerente, GLORIAE își propune să devină un punct de referință în peisajul artistic local.
Provocarea de business
GLORIAE Art Gallery și-a propus să promoveze artiști locali și internaționali, tineri creativi și studenți ai facultăților de artă. Prin branding, galeria urmărește să se poziționeze ca un spațiu deschis și primitor pentru întâlniri, socializare și descoperirea artei, stimulând scena artistică locală și repoziționând orașul Craiova pe harta culturală națională.
Soluția de branding
Am abordat brandingul GLORIAE dezvoltând o Platformă Creativă completă, alături de un plan strategic de comunicare bazat pe valorile galeriei: empatie, comunitate, autenticitate și libertate. Am distilat astfel viziunea, misiunea și atributele ce deosebesc brandul GLORIAE.
Astfel am elaborat și esența brandului: "Conectați prin emoții". Aceasta reprezintă conexiunea emoțională profundă dintre artiști și public. Ea nu este un slogan, ci esența vie a brandului, menită să rămână relevantă și inspiratională în timp.
Pornind de la rădăcinile latinești ale cuvântului “gloriæ” am creat un logo modern, curajos și hotărât, ce reflectă eleganța și pasiunea pentru artă, având o inspirație clasică. Caracterele de literă ce compun wordmark-ul au fost personalizate cu grijă, în stil stencil și păstrează ideea ligaturii speciale “Æ” din limba latină, folosită adesea în textele clasice, sculptate cu dalta. Alături de o paletă de culori și o familie de fonturi moderne, identitatea vizuală creată pune în evidență caracteristicile brandului.
ECHIPA
Brandfusion: Mona Ursu (CEO), Ruxandra Trică (Senior Brand Consultant), Ștefan Ferencz (Brand Design Director), Oana Turtă (Senior Brand Designer), Andrei Dobre (Online Brand Manager), Adrian Boc (Digital Brand Manager), Elena Dumitru (Brand Designer), Rareș Coban (Brand Designer).
Gloriae: Gloria Berceanu (Galerist)