Livia Fericean, Raiffeisen Bank România: PR-ul în vremea AI-ului

Livia Fericean, Raiffeisen Bank România: PR-ul în vremea AI-ului

În 2007, când am intrat în industria publicitară, PRul era foarte diferit de cel de astăzi. Îmi petreceam multe ore pe zi monitorizând presa.  Atunci mi-aș fi dorit o soluție automată de monitorizare. Vorbeam mult la telefon, era greu să găsești pe cineva și să confirmi prezența un eveniment. Ore multe petrecute în confirmări – reconfirmări, eram practic lipită de telefon. Mi-ar fi plăcut o soluție de confirmare rapidă.

Jobul meu în PR era totodată mult mai simplu, având în realitate mai puține canale pe care era necesar să creăm conținut. Veneram cu toții presa scrisă.

În 2008, în România a apărut Facebook. Nu exiști dacă nu ai cont de Facebook, sigur vă amintiți această replică. Avem toți conturi de Facebook. Instagram. Tik-Tok . Youtube și câte și mai câte. Nu-mi ajunge spațiul să detaliez cât de mult s-a diversificat teritoriul de comunicare în acești ani: canale social media diferențiate, creatori de conținut, soluții extrem de sofisticate și probabil în timp ce scriu acest mesaj, undeva cineva se gândește să creeze o nouă platformă de conținut.

17 ani mai târziu, jobul nostru în PR se redesenează. IAR.

Apariția AI este un moment disruptiv pentru toate industriile. Ca orice noutate, a venit întâi ca un trend, se vorbește totuși de câțiva ani despre cum ne va schimba jobul AI. Acum, în 2024, este o realitate. Cum arată PR-ul în vremea AI-ului? Tot ce am visat din 2007 s-a concretizat și iată, acum putem automatiza sarcini mai puțin creative: soluții AI pentru monitorizare, traduceri, analize, trenduri, tot ce poți visa, AI poate face. Dar oare să fie chiar așa?

În timp ce AI-ul poate genera conținut – comunicate de presă, postări pentru fiecare tip de canal social media, texte pentru comunicare internă, traduceri, rapoarte, poate chiar și monitorizare – nouă ne rămâne mai mult timp să ne întoarcem la conexiunile dintre noi, oamenii de PR și creatorii de conținut, fie ei jurnaliști sau influenceri. Ne lasă mai mult timp să ne întoarcem la pasiunea noastră – de a găsi povești în companiile din care facem parte, de a crea valoare adăugată, unicitate și de ce nu, de a ne reîndrăgosti de jobul nostru.

Partea mea preferată întotdeauna, în acești ani a fost să creez strategii de comunicare și să contribui la realizarea lor, să le văd cum devin realitate și generează rezultatele estimate.

Cred cu tărie că AI-ul ne va ajuta să creăm conținut rapid, chiar să redacteze texte de complexitate ridicată, dar nu va putea să preia cu acuratețe și eficiență realizarea unor strategii de comunicare. Nu întotdeauna lucrurile sunt matematice, există o doză mare de inteligență emoțională în industria noastră, instinct și fler. Apar multe variabile, unele controlabile, altele mai puțin controlabile și judecata umană, capabilă să prindă toate aceste nuanțe încă face diferența. Cu alte cuvinte, anii de experiență fac diferența.

Poate un tool de AI va realiza un comunicat de presă destul de avansat dar nu aș avea încredere într-un astfel de tool să pregătească o declarație pentru o situație de criză. Cred însă că sunt bune pentru primele drafturi, pentru momentele în care ai o criză de inspirație, pentru a găsi informații într-un format centralizat dar și rapid.

Sunt convinsă că PRul se va reinventa și în viitor. Iar noi va trebui să ne păstrăm curiozitatea și dorința de a învăța.

 _______________________
Livia Fericean, Corporate Communication & Public Affairs Lead, Raiffeisen Bank România

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related