[Case Study] Brandfusion - Vitamix, cu o nouă identitate vizuală, lanțul de magazine naturiste devine un lifestyle brand

[Case Study] Brandfusion - Vitamix, cu o nouă identitate vizuală, lanțul de magazine naturiste devine un lifestyle brand

Vitamix este un business autohton de retail cu produse naturiste și bio, ce și-a început activitatea online în anul 2008, iar în 2015 a deschis prima locație brick-and-mortar din cele 65 pe care le deține în prezent la nivel național. 

Prin extinderea continuă a lanțului de magazine și prin adaptarea permanentă a portofoliului de branduri și produse la nevoile clienților, Vitamix a devenit cel mai dinamic jucător din categoria sa, bucurându-se de o creștere organică de la an la an, cu acțiuni restrânse de marketing și promovare.

 

Provocarea de business

În ultima perioadă, pentru a ține pasul cu tendințele în retailul de profil și din dorința de a face tranziția de la imaginea magazinului naturist tradițional la cea a unui one-stop-shop ce oferă soluții pentru un stil de viață sănătos al cumpărătorului modern, Vitamix a inițiat un proces de redesign al locațiilor sale. Odată cu el a apărut și nevoia de a împrospăta identitatea și comunicare brandului pentru a susține această repoziționare.

 

Soluția de branding

În urma discuțiilor cu fondatorii Vitamix și a analizei categoriei de retail în care activează business-ul, am identificat provocările și criteriile cărora trebuie să le răspundă noua identitate, astfel încât brandul să-și păstreze relevanța pentru clienții actuali și, în același timp, să devină o destinație de shopping ce rezonează cu obiceiurile și preferințele unei audiențe tinere, active.

De aici a venit și inspirația pentru promisiunea brandului exprimată în sloganul „Mixul tău de vitalitate”, care are, totodată, rolul de a clarifica semnificația numelui Vitamix, pentru a înlătura frecventa asociere la nivel funcțional cu una dintre categoriile principale de produse comercializate - vitamine și suplimente alimentare.

În ceea ce privește identitatea vizuală, echipa Vitamix a dorit o actualizare a logo-ului, cerința fiind de a regândi simbolul mărului astfel încât să-și păstreze recognoscibilitatea și legătura cu universul naturist și, totodată de a marca repoziționarea într-un lifestyle brand. Astfel, am redesenat mărul ca un simbol grafic simplu, minimalist, al cărui contur formează o inimă, atribuindu-i astfel noi semnificații ce evocă grija pentru o viață sănătoasă și promisiunea brandului de a fi o sursă de vitalitate pentru clienții săi. Fontul ales, Houschka Pro, este un sans serif modern, curat, ce folosește colțuri rotunjite și curbe fluide pentru a crea caractere speciale, cu o notă umanistă, prietenoasă. Paleta de culori vibrante, în care predomină nuanțele de verde, vine să întregească limbajul vizual fresh, actual.

Cu ajutorul formelor simbolului, al versatilității familiei de fonturi alese și al paletei extinse de culori, am dezvoltat un stil vizual unic, coerent, care susține diferitele nevoi și mesaje de comunicare ale brandului.

ECHIPA
Brandfusion: Mona Ursu (CEO), Ruxandra Trică (Senior Brand Consultant), Ștefan Ferencz (Brand Design Director), Oana Turtă (Senior Brand Designer), Andrei Dobre (Online Brand Manager), Adrian Boc (Digital Brand Manager), Elena Dumitru (Brand Designer).
Vitamix: Zsuzsanna Benedek, Zsolt Benedek

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Brandfusion

Suntem oameni cu gândire de design, rigoare strategică și creativitate, ale căror perspective vrem să conteze în evoluția clienților noștri și în viața comunităților acestora. Suntem designeri,... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related