După nouă ani de petrecut doar virtual, pe 13 mai 2024 Cornel Ilie, creatorul evenimentului, a dus Ziua Dorului în offline, la Doro16, Dana Păun, făuritoarea de inimi, a ridicat o Inimă-Altar, plină de gheme colorate de doruri. Iar Cornel Ilie a fost DocDorul de inimi și a căutat donatori de nostalgii.
”Anul acesta, dorul devine primul sentiment care va suferi o operație pe inimă, face transplant de culoare. Pentru asta avem nevoie de donatori de dor.
Încep eu, ca să vă încurajez să o faceți și voi. Mie mi-e dor de perioada în care oamenii îi întrebau pe alți oameni ”ce fac? cum se simt?”, fără să creadă că știu răspunsurile doar din ce se postează în social media.”, spunea Cornel Ilie înainte de evenimentul din 13 mai.
Anul acesta, dorurile au culori diferite. Patru dintre ele - roșu, albastru, verde și galben s-au întins de la inimă către 4 camere, fiecare reprezentând câte un dor.
În camera galbenă – ”Te simt în gusturi și arome” – se regăseau gusturile și mirosurile copilăriei. Iar în camera albastră erai îndemnat să: “Rămâi copil, nu adult”. Și, desigur, am avut și o cameră roșie, unde spuneai simplu: “Mi-e dor de tine și cam asta e.” În camera verde, “Dorul are multe forme.”
”Printre multe doruri pe care le simt, mi-e dor de perioada copilăriei și de jocurile copilăriei. Mi-e foarte dor și de lipsa de griji pe care o simțeam atunci.”, a spus Dana Păun.
Pe 13 mai ai putut să trăiești toate emoțiile într-o singură casă. Treceai de la copilărie la adolescență, pentru ca mai apoi să te trezești la prima tinerețe simțind parfumul primei iubiri. Dorul de părinți ți-l alinai trimițând un mesaj scris sau unul șoptit în Univers. Cornel Ilie și Dana Păun au fost ghizi, iar împreună i-am făcut inimii transplant de culoare.
Inima-Altar, simbolul Zilei Dorului de anul acesta, va mai putea fi admirată la Doro16, încă o săptămână! Instalația creată de Dana Păun și Cornel Ilie, special pentru Ziua Dorului, sărbătorită în offline, pentru prima dată în 9 ani de existență, va fi parte din Romanian Design Week, cel mai complex eveniment dedicat industriilor creativ-culturale din România.
Inima, umplută cu dorurile voastre, se va deschide din nou în fața voastră în perioada 24 mai – 2 iunie.
Anul acesta, Romania Design Week își propune să investigheze metodele prin care creativitatea și inovația pot modela orașele de mâine și să contribuie totodată la explorarea Bucureștiului și la descoperirea potențialului și a straturilor acestuia, a spațiilor creative din oraș și a organizațiilor sau proiectelor culturale care le animă și definesc.
Romanian Design Week 2024 dorește să contribuie la reconectarea bucureștenilor la oraș și mai ales la comunitățile acestuia, redescoperite de această dată din perspectiva potențialului industriilor creative locale.
Partenerii care au făcut posibil evenimentul Ziua Dorului din 13 mai sunt Eisberg și Bang&Olufsen, cu sprijinul echipelor implicate în organizare:
Cornel Ilie
Vunk
Dana Păun
Aerwear
Comm’ON - The Agency
Laura Opriș
Sonia Nechifor
Ruxandra Neagu
Denira Alungi
Watermelon Agency
Carina Sava
Cristina Oltean
Ștefana Pachițanu
Marina Popescu
Dorina Constantin
Muzician, compozitor și producător, Cornel Ilie este unul dintre cei mai apreciați și longevivi artiști din România. Este membru fondator și solist al uneia dintre cele mai iubite trupe de pop-rock, VUNK. Piese precum „Prăjitura cu jeleu”, „Vreau o țară ca afară”, „Așa, și?” sau „Pleacă” au ajuns rapid la sufletele oamenilor și au ocupat primele poziții în topurile muzicale românești.
În 2018, formația VUNK a devenit protagonista primului documentar despre o trupă românească – „Jur să spun adevărul”. Folosind tehnologia, show-urile spectaculoase și cântecele cu mesaj profund, VUNK își continuă viziunea de a conecta oamenii și de a le aduce bucurie, încredere și speranță. Cornel a realizat de-a lungul timpului și muzică de film, iar în prezent joacă rolul lui Sam în musical-ul „Mamma Mia”.
Pe lângă cariera artistică, Cornel Ilie se implică în mod constant în numeroase acțiuni cu impact social și susține diverse proiecte umanitare. În 2019 Cornel a lansat prima lui carte, un volum autobiografic într-un moment aniversar: DEJA VU. 25 de ani de VUNK.
Dana Păun, cunoscută ca fotograf de street style pentru blogul The Color Stalker, a debutat în 2013 ca designer vestimentar. În timpul unei călătorii cu avionul, Dana a pus pe hârtie bazele pentru crearea unui brand propriu, și, pentru că ideile i-au venit în zbor, a dat afacerii numele AER WEAR.
Astăzi, Aer Wear este un brand de lifestyle cu sediul în București, care se axează pe articole vestimentare ușor de purtat, obiecte de artă accesibile și accesorii cu un design curat.
Toate produsele sunt create la nivel local, cu ajutorul unor parteneri atent aleși și folosind preponderent țesături naturale pentru haine. Totul este realizat manual, de la zero, de către persoane reale.
Comm’ON - Agenție de comunicare înființată în 2015, care asigură o gamă vastă de servicii de Public Relations, strategie de brand și comunicare, Social Media. Punctele cardinale ale unei campanii de succes sunt gândirea strategică, comunicarea eficientă, respectul bazat pe prietenie și, nu în ultimul rând, ideile inovatoare. Nu există o rețetă universală care să poată fi reaplicată; marea provocare nu este să devii vizibil, ci să rămâi vizibil.
Agenția Watermelon a fost fondată în 2020, ca agenție de management al artiștilor și parteneriate de brand. Cei trei piloni ai noștri sunt managementul artiștilor, parteneriatele de brand și educația în industria muzicală, iar aceștia lucrează împreună pentru a oferi o abordare cuprinzătoare a industriei divertismentului.