“Gen Z. O nouă eră. " - Un raport global cu focus pe Europa centrală și de est   

“Gen Z. O nouă eră. " - Un raport global cu focus pe Europa centrală și de est   

O colaborare între Publicis Groupe CEE și GWI, ce vine cu perspective noi despre Gen Z în Europa centrală și de est. 

După succesul colaborării de anul trecut privind raportul "Ești ceea ce cumperi", ediția Europa centrală și de est, Publicis Groupe CEE și GWI revin cu noi insight-uri despre consumatorii din această zonă în raportul "Generația Z: O nouă eră".

Această ediție prezintă date extrase din cercetarea online realizată de GWI printre utilizatorii de internet cu vârsta cuprinsă între 16 și 64 de ani. Datele sunt colectate din cercetarea globală trimestrială în curs de desfășurare în șapte piețe din Europa centrală și de est: Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Grecia, Ungaria, Polonia și România. Aceste cifre sunt reprezentative pentru eșantioanele online ale fiecărei piețe, nu pentru populația totală.

 

Concluzii cheie:

Acceptarea etapelor vieții

Generația Z crește. Tot mai mulți Gen Z își întemeiază familii, devin părinți și au o carieră. Interesele lor acoperă un spectru larg și diversificat, iar brand-urile ar trebui să țină cont de aceste aspecte atunci când îi abordează în campaniile de marketing.    

Sănătatea mentală – o prioritate

În Europa centrală și de est, sănătatea mentală precară devine o preocupare majoră a Gen Z. Aceștia sunt cu 89% mai predispuși decât media globală să aibă o afecțiune de acest tip, mulți indicând rețelele sociale ca fiind un factor major. În abordarea acestui grup pe platformele sociale, brand-urile ar trebui să acorde o atenție sporită conștientizării sănătății mentale, cu scopul de a sprijini reducerea sentimentului de izolare și de a promova o mai mare vizibilitate pentru acești tineri.

O generație de early adopters

Într-un peisaj media aglomerat, captarea atenției este mereu o provocare. Totuși, Gen Z din Europa centrală și de est este diferită. Cei mai mulți dintre ei sunt primii în rândul celor care adoptă tehnologii noi, postând constant pe social media, iar aproape 80% folosesc forme diverse de conținut. Pentru a le menține atenția, este esențial să explorăm și formatele noi, pe lângă cele deja consacrate.   

Maria Tudor, Chief Operating Officer, Publicis Groupe CEE, a declarat: "Într-o regiune în care obținerea informațiilor complete despre consumatori poate fi adesea o provocare, colaborarea dintre Publicis Groupe CEE și expertul în cercetare globală, GWI, reprezintă o sursă de încredere pentru înțelegerea profundă a audienței din regiune. Această înțelegere este esențială pentru a ghida procesul decizional pe parcursul călătoriei consumatorului și, în cele din urmă, pentru a sprijini creșterea brand-urilor."

Maria Tudor adaugă: "De data aceasta, ne uităm la Zoomers, primii digitali adevărați, o generație dinamică, care navighează într-o lume în schimbare rapidă și care își lasă amprenta unică în istorie. Avem multe insight-uri interesante de explorat aici."     

“La baza cercetării noastre stă conștientizarea brand-urilor cu privire la nevoile și perspectivele în continuă schimbare ale consumatorilor, indiferent de locul în care își desfășoară activitatea în lume", a subliniat Jason Mander, Chief Research Officer la GWI. "Generația Z din Europa centrală și de est nu va avea aceleași gânduri, sentimente și comportament ca cei de aceeași vârstă din alte piețe, iar cercetarea noastră extinsă oferă o înțelegere completă, care va aduce beneficii directe în colaborarea cu clienții - de la elaborarea strategiei până la execuție."      

GWI și Publicis Groupe Europa centrală și de est (CEE) colaborează în prezent în 7 piețe din regiune, inclusiv Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Grecia, Ungaria, Polonia și România. Această colaborare oferă o perspectivă completă asupra tendințelor consumatorilor din regiune și facilitează includerea reprezentării regiunii CEE în studiile globale cheie realizate de GWI.

Accesare raport: Ediția globală a raportului "Gen Z. O nouă eră." este disponibilă online. Pentru a accesa ediția pentru Europa centrală și de est a raportului, vă rugăm să completați formularul disponibil.

GWI reprezintă o nouă abordare în cercetarea consumatorilor - este o metodă globală, la cerere și accesibilă tuturor, nu doar experților în date. Este o platformă dedicată companiilor care caută date proaspete și insight-uri despre publicul lor. Acoperim toate aspectele, de la valori și tendințe de cumpărare, până la utilizarea media și obiceiurile pe rețelele sociale. Cu date reprezentative pentru peste 2,7 miliarde de oameni din peste 50 de țări, GWI s-a impus ca principal punct de referință pentru agenții, brand-uri și companii media care doresc să înțeleagă cu adevărat ce motivează publicul lor să acționeze. 

Publicis Groupe este lider global în comunicare. Grupul, având la bază sinergia dintre creativitate și tehnologie, oferă clienților săi acces la cele mai avansate servicii și instrumente de lucru, concentrate în patru arii de expertiză: Comunicare, Media, Date și Tehnologie. Cu o expertiză solidă în toate verticalele de business relevante, Publicis Groupe asigură, prin modelul său de business - Power Of One - un management fluid al resurselor și competențelor alocate fiecărui client în parte.

Prezent în peste 100 de țări, Publicis Groupe are aproximativ 101.000 de profesioniști.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related