Zitec: 5 strategii de marketing automation pentru a transforma vizitatorii în clienți loiali

Zitec: 5 strategii de marketing automation pentru a transforma vizitatorii în clienți loiali

Transformarea digitală a devenit un subiect de interes pentru toate ariile de business, inclusiv în domeniul marketingului.

Astăzi, noile tehnologii și schimbările de comportament ale consumatorilor modelează peisajul marketingului constant, astfel incat brandurile sunt puse în fața unei provocări: să își adapteze strategiile pentru a rămâne relevante și competitive, sau să mențină procesele și procedurile tradiționale în speranța că ceea ce a funcționat în trecut va face față peisajului de business actual.

 

Marketing Automation: Un trend care se transformă în model de business

Cu doar câțiva ani în urmă, conceptul de transformare digitală era doar o idee îndrăzneață. Astăzi, este un trend inevitabil, iar companiile se străduiesc să adopte această transformare în fiecare aspect al activității lor.

În acest context, marketingul automation devine un instrument esențial pentru a facilita această tranziție și pentru a transforma vizitatorii în clienți loiali, a diminua munca manuală și a automa procesele, și a îmbunătății ratele de conversie în toate ariile marketingului digital.

 

Rolul automatizării proceselor de marketing ca parte integrantă a transformării digitale a business-urilor

Campaniile de promovare, optimizările SEO sau creșterea în social media reprezintă investiții serioase din partea brandurilor pentru a rămâne relevante. Totodată, la divizia de marketing Zitec, am observat că mulți antreprenori și marketeri se confruntă cu:

  • Provocarea de a valorifica fiecare vizitator al site-ului lor și a maximiza randamentul
  • Automatizarea proceselor manuale care sunt consumatoare de timp și resurse semnificative (ex: setarea manuală a campaniilor de email marketing)
  • Înțelegerea comportamentului consumatorului pe site și pe canalele de comunicare relevante pentru un brand
  • Crearea de strategii relevante șii informate, bazate pe datele specifice fiecarui business, în concordanță cu obiectivele acestuia

Prin urmare, automatizarea  acestor eforturi de marketing  pentru a transforma traficul în rezultate tangibile, dar și pentru a diminua volumul de muncă și de investiții financiare reprezintă un imperativ pentru brandurile competitive care înțeleg impactul transformării digitale a business-ului lor, inclusiv in zona de marketing.

Ca partener de încredere în transformarea digitală a companiilor din Europa, experiența Zitec vine “direct din piața”. Fie ca vorbim de îmbunătățirea site-urilor sau a aplicațiilor, optimizarea proceselor IT, migrarea în Cloud, ori strategii de marketing digital de impact, transformarea digitală reprezintă un proces complex, însă extrem de lucrativ, din ceea putem observa zi de zi la clienții noștri.

Experiența noastră ne arată ca optimizarea strategiilor prin ceea ce numim marketing automation poate determina creșterea vânzărilor cu până la 30% și  scăderea ratei abandonului coșului cu aproximativ 20% prin implementarea mesajelor personalizate și a remindere-lor.

Astfel, probabil că te întrebi: ce este, de fapt, marketing automation, și cum diferă de o strategie de marketing obișnuită?

 

Marketing Automation Vs. Marketing Traditional

Marketing automation și marketingul tradițional reprezintă două abordări diferite în gestionarea și livrarea mesajelor de marketing către publicul țintă.

  • Marketing automation se bazează pe utilizarea tehnologiei și a datelor pentru a personaliza și segmenta abordările în marketing, automatizând procesele și creând o experiență mai relevantă și mai angajantă pentru aceștia.
  • Marketingul tradițional implică interacțiuni mai puțin personalizate și mai dificil de urmărit, dar și muncă manuală în ceea ce privește activitățile desfășurate în departament, precum și timp de executare crescut și o rată de conversie mai mică.

Magazin online versus un website care are scopul de a genera lead-uri pentru un business

În esență, marketing automation pentru magazinele online este orientat către conversii imediate și creșterea vânzărilor, în timp ce cel pentru site-urile cu scop de generare de lead-uri se concentrează pe menținerea unei comunicări constante cu potențialii clienți și interacțiunea continuă cu aceștia până când devin pregătiți să achiziționeze serviciul nostru.

  • Pentru magazinele online, automatizarea se axează pe optimizarea experienței utilizatorului pe site, recuperarea coșurilor abandonate și stimularea vânzărilor repetate prin oferte personalizate.
  • Pentru site-urile de generare de lead-uri, obiectivul este acela de a educa și a convinge prospecții de valoarea produselor sau a serviciilor oferite, construind relații de încredere și angajament pe termen lung.

Marketing automation pentru magazinele online

Prin marketing automation, putem automatiza și personaliza comunicarea și interacțiunea cu vizitatorii site-ului nostru, facilitând astfel crearea de campanii eficiente și adaptate la nevoile și preferințele fiecărui utilizator prin:

  • Personalizare și segmentare: Utilizând datele și comportamentul utilizatorilor pentru a personaliza mesajele și pentru a-i segmenta pe clienți în funcție de interesele și preferințele lor.
  • Automatizare și eficiență: Pentru automatizarea proceselor de creare, programare și trimitere a mesajelor, reducând nevoia de intervenție manuală și economisind timp și resurse.
  • Relevanță și angajament: Prin livrarea mesajelor personalizate în momentele cheie, automatizarea mesajelor de marketing crește relevanța și angajamentul clienților, conducând la o mai mare probabilitate de conversie.

Marketing automation pentru site-uri de generare lead-uri

Pentru că aceste site-uri sunt diferite prin natura lor, automatizarea proceselor de marketing se implementează astfel:

  • Personalizarea de comunicări: De exemplu, dacă un utilizator navighează pe paginile despre serviciile de consultanță în management, sistemul poate automatiza trimiterea de oferte personalizate sau conținut relevant de citit, menite să crească interesul și angajamentul.
  • Alerte și notificări pentru echipa de vânzări: Atunci când un lead calificat întreprinde anumite acțiuni pe site care indică un interes crescut, cum ar fi vizitarea paginilor cheie sau descărcarea unui material de vânzare, marketingul automation poate genera automat alerte și notificări pentru echipa de vânzări.

 

5 Tactici de Marketing Automation pentru Magazinele Online folosite de Zitec

1. Welcome email

Odată ce un utilizator se abonează la newsletter sau își crează un cont pe site, se trimite automat un email de bun venit. Această tactică ne oferă oportunitatea de a întâmpina potențialii clienți într-un mod personalizat, și de a crea o primă impresie pozitivă față de brand.

2. Recuperarea coșurilor abandonate

Emailuri personalizate trimise către utilizatorii care au lăsat produse în coșul de cumpărături, încurajându-i să revină și să finalizeze achiziția.

Prin trimiterea unui email personalizat și relevant, le putem reaminti clienților de produsele selectate și le putem oferi beneficii suplimentare, cum ar fi reduceri sau transport gratuit, pentru a-i încuraja să revină și să finalizeze achiziția. Email-urile de abandonare a coșului de cumpărături au o rată de deschidere de 39.07% și o rată de click de 23.33%.

3. Programe de loializare

Este recomandat să implementezi programe de loializare automatizate deoarece acestea contribuie la creșterea fidelității clienților și la stimularea achizițiilor repetate.

Prin oferirea de puncte de recompensă pentru fiecare interacțiune sau achiziție, cum ar fi abonarea la newsletter sau realizarea unei comenzi noi, încurajezi clienții să se întoarcă pe site mai des și să interacționeze mai mult cu magazinul online.

Notificările automate cu privire la punctele câștigate îi mențin pe clienți informați, în timp ce reducerile sau beneficiile personalizate oferite în schimbul acestor puncte îi motivează să continue să cumpere de la tine.

4. Alerte de preț sau de stoc

Atunci când prețurile sau stocurile anumitor produse se schimbă, se pot trimite automat alerte către clienți.

De exemplu, atunci când un produs din wishlist-ul clientului intră în stoc limitat sau un produs care nu era în stoc revine în oferta magazinului. Această tactică creează un sentiment de urgență, stimulând astfel conversiile cu pana la 67%.

5. Up-sell și cross-sell

Prin analizarea preferințelor și comportamentului de cumpărare ale clienților, se pot identifica produsele care se potrivesc perfect cu achizițiile anterioare și se pot trimite recomandări personalizate.

Această strategie îmbunătățește experiența de cumpărare a clienților, oferindu-le soluții complete și relevante pentru nevoile lor.

Tool-urile folosite de echipa de digital marketing Zitec pentru derularea campaniilor de marketing automation pentru magazine online sunt GetResponse, Klaviyo, ActiveCampaign.

 

Zitec adoptă o nouă abordare pentru clienți: Marketing Automation devine pilon de bază în gama de servicii

Zitec – lider in transformare digitala

Anul trecut, echipa noastră a gestionat o serie de proiecte cu impact semnificativ. Unul din proiectele de marketing automation care se remarcă a fost derulat pentru un adevărat gigant internațional – o companie cu o valoare de piață de peste 37 de miliarde de EURO și peste 50,000 de angajați.

De la lead enrichment, lead nurturing, creare și transmitere de newslettere, până la oferirea de suport tehnic, optimizare de fluxuri și programe în platforma Marketo și organizarea și moderarea de webinarii, echipa noastră a facilitat comunicarea brandului cu peste 2,000,000 de utilizatori, iar rezultatele au fost pe măsură.

Acest lucru a fost posibil atât datorită echipei, formată din specialiști seniori cu experiență vastă și certificați Marketo, dar și a programelor de specialitate folosite la Zitec, precum SendGrid, Hubspot, Marketo, Adobe Campaign.

Pornind de la acest client de impact pentru Zitec, ne-am propus să oferim experiența 360 de marketing automation ca parte integrantă a serviciilor noastre de transformare digitală pentru baza noastră de clienți, inclusiv clienților cu bugete mai mici, indiferent de industria din care fac parte.

Astfel, pentru o eficiență sporită, rezultate mai bune pentru clienții noștri, dar și pentru dezvoltarea echipei, am lansat anul acesta o listă nouă de servicii integrate folosind cele mai noi strategii și tehnologii de marketing automation.

Această abordare unică pleacă de la obiectivele de business pe care aceștia le au, și vine în întâmpinarea lor cu o propunere de strategie bazată pe date concrete din piață, iar mai apoi cu o implementare eficientă pentru a maximiza resursele și rezultatele clienților.

Află mai multe despre marketing automation și cum Zitec te ajuta sa iti transformi digital afacerea pentru a câștiga un avantaj competitiv!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Zitec

Una dintre cele mai proeminente companii de servicii de dezvoltare software end-to-end din Europa, Zitec sustine transformarea digitala a companiilor pe aproximativ 30 de piete, precum SUA, Canada, Marea Britanie,... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related